|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærere
Sånn som jeg har opplevd skolen i Norge de 2,5 årene jeg hadde barn på skole der, så håper jeg i alle fall at det blir mer privatisering slik at vi har et alternativ når vi ikke er fornøyd med den offentlige skolen
![]() |
#62 |
flisespikker
|
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereScience fraction. |
![]() |
![]() |
#64 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg reagerte på en uttalelse i Adresseavisen i dag, der styreren av en helt ny barnehage stolt kunne annonsere at de kun hadde ansatt unge medarbeidere med lavere lønn, sånn at de fikk kjøpe ting som SmartBoard og andre tekniske finesser. |
![]() |
![]() |
#65 |
Shake it out!
|
![]() |
#66 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg er usikker på hvordan det er nå for tiden ang. kvalifiserte lærere og ikke, siden jeg har hatt fast jobb i en god del år. Jeg vet bare at da jeg sto uten fast jobb på slutten av nitti-tallet, var det penga som styrte. Jeg har minumum 60 stp i alle mine fag, men ble altså forbigått av lærere med 30 eller mindre. En rektor på en skole sa rett ut at allmennlærere var billigere, og at de kunne "brukes til alt." |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærerehttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...p?artid=573683
![]() |
#68 |
frakoblet
|
Og kanskje bedre lærere? Kanskje det faktisk er det som er hensikten?
![]() |
#69 |
Travelt opptatt
|
Har du lest begynnelsen av tråden? Skolene (og barnehagene) ansetter lærere basert på hvor mye de koster, ikke hvor gode de er. Da er det ikke noe sjakktrekk å sørge for at de erfarne lærerne ikke bare blir dyrere pga ansiennitet, men også fordi de får høyere utdanning. Ikke så lenge man baserer seg på stykkprisfinansiering og enheter som skal overholde budsjettene uansett.
![]() |
#70 |
frakoblet
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereJeg klarer ikke å se hvordan jevnlig oppdatering av kompetansen kan være en dårlig ting. Problemet er jo heller hvordan resten av skolesystemet fungerer.
![]() |
#71 |
Passiv
|
Jeg også. |
![]() |
![]() |
#72 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereDa har du en kompetanse som er meget ettertraktet, Skvetten. For oss vanlig dødelige med fag det går tretten av på dusinet er virkeligheten dessverre en helt annen. |
![]() |
![]() |
#73 |
Travelt opptatt
|
Bra! Håper det kommer sterkere føringer etterhvert, slik at alle skoler ansetter den mest kompetente (enten det er en almennlærer, førskolelærer, lektor eller spesialpedagog).
![]() |
#74 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereAltså, det er dette jeg funderer på når jeg funderer på om jeg vil prøve meg som lærer etterhvert. Det er nemlig en drøm jeg har hatt i veldig mange år. |
![]() |
![]() |
#76 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereDet er ikke alltid realfagskompetanse hjelper... (sambo sin). Kommunen vi bor i bare ga blaffen i det, omtrent, det var liksom ikke så interessant. Skulle tro at de var mer interessert i å få gode realfagslærere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skolene har ikke råd til kvalifiserte lærereSmilefjes: Nå får jeg ikke sove i natt.
![]() |
#79 |
Fartsfantom
|
HÆ?????????????????????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
Altså, ikke med tanken på at du skal bli lærer.
![]() |
|
|