Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle bygd et hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-09, 21:06   #61
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle bygd et hus

Har også funnet noe alternativer i Hellvikhus.

Trend 355

Trend 360

Tradisjon 515

Tradisjon 520

Vårt "problem" er at vi har stor tomt med en gammel tomannsbolig fra 1953 på. Vi må enten bygge den om til enebolig eller rive og bygge nytt. Etter å ha kikket i alle huskatalogene, frister det absolutt mest å bygge nytt.

Gammel 13-09-09, 21:08   #62
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

En arkitekttegnet funkisbolig med betong, stål og funksjonelle, gjennomtenkte løsninger på gjennomlysning, romplassering, fellesarealer som kan brukes av hele familien samtidig uten å føle at man forstyrrer hverandre osv. Også må jeg ha havutsikt så klart- aller helst skulle huset vært bygd på en klippe der bølgene omtrent slo over huset i styggvær

Jeg synes dette huset er veldig fint Det er til salgs her i byen og hvordan den er inni kan man se her

Gammel 13-09-09, 21:12   #63
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette likte jeg! Og veldig fin planløsning for oss.

Gammel 13-09-09, 21:41   #64
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville kanskje vurdert noe sånn som står i artikkelen her.
http://www.ba.no/bilder_video/bilder/article4573889.ece

Gammel 13-09-09, 22:43   #65
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi satte oss på tomteliste i kommunen og hadde tenkt å bygge kvadratrium fra Tyrolerhus:

Veldig fleksibelt, og mulighet for morsomme planløsninger. I tillegg til at man kan bruke mye mur.

Endte med å kjøpe brukt istedenfor, ellers måtte vi bodd i leilighet de neste 10 årene. Husbonden er av den typen som skal gjøre alt selv, i tillegg til å være perfeksjonist.

Gammel 14-09-09, 09:09   #66
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Aurora er nydelig, og gir meg en eim av amerikansk sørstatshistorie. Den type hus ville jeg ha bygd også. For noen år siden var jeg helt funkis hva smak angår, men den epoken er over. Gi meg noe klassisk og tidløst som er fullt av sjel.
Og skulle jeg ha bygd hus på nytt igjen, så skulle jeg bygd MYE større enn det vi gjorde sist.

Jeg vil gjerne bygge mye større enn f.eks det siste jeg la inn, Tinden fra vestlandshus. Eneste årsak til at jeg vurderer den er økonomi. Men, reelt sett tilsier vel økonomien at vi bør kjøpe et "brukt" hus. Og aller helst vente noen år lenger enn vi har lyst til også...

Gammel 14-09-09, 09:14   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville hatt en litt større variant av huset vi har nå. (det kommer til å bli trangt etterhvert med tre unger) http://www.arkitektur.no/?nid=87482

Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:21   #68
Skvetten
Passiv

Standard

Skulle jeg noen gang finne på noe sånt vil det bli et funkishus: Rene linjer, mye stål og mur, stor vindusflater og rom med multifunksjon. Det viktigste er i grunnen det miljømessige, jeg ville hatt solfanger, gjenbruk av vann mm.

Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:16   #69
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Har bygd drømmehuset og det er avbildet her moro

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:21   #70
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Februarmamsen, her.

Har bygd drømmehuset og det er avbildet her moro

Hvilket? Ble ikke noe særlig nysgjerrig nå, hehe.

Gammel 25-09-09, 02:27   #71
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, men grunnet familiehistorie og sånn er jeg opptatt av livsløpsstandard, og vet at for min mor ville små trapper her og der gjort det vanskelig å bo i huset. Hennes sykdom er ikke direkte arvelig, men familiært er det jo, og det er flere i slekta med lignende problemer.

Jeg er dessuten ikke verdens mest fertile, men har likevel en drøm om et par barn til, noe som nok strekker småbarnsperioden over sikkert en tiårsperiode omtrent (huff, nei, håper det går fortere, om ti år er jeg 40. Men med småbarnsperioden mener jeg jo egentlig frem til den yngste er i sånn alder at trapper er ok da...) og drømmen er også å flytte om ikke så lenge, og det er vel evt da det blir aktuelt å bygge...vi får se...

Vi har nivåforskjeller i vårt hus i Norge. Ikke mer enn tre trappetrinn, men det er tre trapper av den typen. Herremannen lærte seg raskt å krabbe riktig vei i trappene og han ble en kløpper. Det skjedde noen få små uhell (maks tre), men det gikk bra da vi hadde teppe der trappene sluttet.

Jeg hadde gått for funkishus. Lys er et nøkkelord for meg. Vi skal trolig bygge om huset i Norge og da skal mer eller mindre alt byttes ut, men det blir ikke før om noen år.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 19:09   #72
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hvilket? Ble ikke noe særlig nysgjerrig nå, hehe.

Har bygd det huset GinaK har lagt ut bilder fra

Gammel 09-10-09, 19:24   #73
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Februarmamsen, her.

Har bygd det huset GinaK har lagt ut bilder fra

Kult. Jeg satt og tittet på hustyper en kveld og fant linken din på NM. Huset ditt er virkelig stilig. Digger spesiellt det inngangspartiet. Og trappegangen!! Utolig fint.
Håper du legger ut bilder når inngangspartiet er ferdig utvendig med skifer på bakken også. Det kommer til å bli knallekkert!

Gammel 11-10-09, 09:57   #74
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Standard

Jo takk for det GinaK... Vi er veldig fornøyde selv også. Det blir nok lagt ut bilder når alt er på plass etterhvert.

Gammel 17-10-09, 20:42   #75
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Dere som har bygd, kan ikke dere legge ut noen bilder??

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 21:11   #76
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Innser at husdrømmene er langt mer dyre nå enn de var da vi bygde i 1993. Tror ikke det fantes så mange hus av den størrelsen mange av disse husene er på.

Jeg ville uansett hatt et hus med livsløpstandard hvor en kan endre med vegger osv og etterhvert som familien endrer seg i antall osv. Jeg er utdannet teknisk tegner og elsker å studere hustegninger. Ikke minst planløsninger.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 08:42   #77
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Vi vurderte en stund å bygge hus, og da var alternativene disse to;

http://www.boligpartner.no/ferdighus/Quadra/Lucca/

http://systemhus.no/templates/Building____529.aspx

Eg ynskjer meg også noko som dette. Berre i mur og med større vindu. Me har murhus, frå ca 50-talet. Og har tenkt å bygge på og bygge om. Me har altfor lite hus slik det er no. So eg håper me får byrje snart.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:40   #78
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har funnet meg en tomt, med prisantydning på over 2 mil. Det følger med et funkishusalternativ, antatt byggekostnad på nesten 5 mil. Jeg vil ikke hatt det huset, men en arkitek-tegnet en. Mannen derimot er overhode ikke intr. i å bygge selv. Ja også må jeg vinne i lotto, minst 5 mil om jeg skulle kunne realisere drømmen. Kanskje jeg skal begynne å tippe igjen ...

Gammel 23-10-09, 09:55   #79
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg leverer pliktskyldig lotto jenvt og trutt. Eller, det er mannen som gjør det da. For ti uker av gangen.

Gammel 23-10-09, 10:01   #80
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Ett plans hus er drømmen min, noe ala dette

Dette er helt min stil også. Skal jeg bygge hus blir det alt på et plan.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.