|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Alle er vel enige i det, Georgine. Men det var ikke akkurat det du sa.
|
|
|
#62 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?
Det var nettopp det jeg sa. Jeg liker ikke å snakke i mobilen i det offentlige rom fordi jeg anser det som en privatsak og jeg liker ikke å få privatlivet til andre tredd nedover ørene. To sider av samme sak. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Men de aller fleste samtaler er jo ikke "private", da. Det er stort sett tomt skvalder og praktisk mikk-makk og jobbsamtaler. I det første innlegget så skar du jo alle mobilsamtaler over en kam.
|
|
|
#64 |
|
Til tider hjulbeint
|
I det første innlegget så skriver jeg at jeg ikke snakker i mobilen i det offentlige rom, det er et valg jeg har tatt fordi jeg synes det er ubekvemt. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeje, legger flisespikkerkniven vekk, så kan du bare gå der og ha feil.
|
|
|
#66 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Det forekommer meg at mange bruker mobil på en helt annen måte enn meg. Jeg er helt avhengig av den, også i jobbsammenheng, og det er en viktig del av kundebehandlingen for meg. Jeg ser på det som ganske absurd at jeg som kunde må sette selgerens følelser og såre tær foran min egen behandling av mine kunder? F.eks. hvis Billa ringer en servicetelefon en lørdag kl. 15 med en fortvilet kunde foran disken som trenger hjelp der og da, skal jeg da avbryte samtalen midt i for å kunne kjøpe pastillene mine med adekvate kommentarer om vær og vind til kioskeieren? Skal h*n virkelig kunne sette forutsetninger for mitt kjøp, sånn utover at jeg oppfører meg lovlig og ikke driver vandalisme eller drar ned reoler i fylla, liksom?
|
|
|
#67 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Kunde er kunde, han har ingen rett til å snakke til deg på den måten. Jeg hadde faktisk lagt inn en klage til sjefen. Det kan jo faktisk være en svært viktig telefon.
|
|
|
#68 |
|
Pauset
|
Klart man tar på seg det, men det betyr ikke at man ikke skal behandle folk i service yrker noe dårligere enn andre... var mitt poeng. For selv om de er ansatt så betyr det ikke at det fortjener alt som kommer alltid... For mange mener de har rett til det meste. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Ref. at jeg ble brukt som eksempel: Det er klart at jeg til enhver tid ikke har oversikt over hvilke kundebehandlere som er ute på tur for å handle mens de er på jobb...
|
|
|
#70 |
|
Originala
|
Jeg kan bare snakke for meg selv, men for min del handler det ikke om å være nedlatende til den som står i kassen. Jeg var simpelt hen ikke klar over at folk reagerte på dette. For meg framstår det som så til de grader uproblematisk - og ja, jeg har jobbet i butikk i flere år - og derfor ble jeg overrasket. Jeg pleier å hilse og takke på butikken, men ut over det har jeg ikke noe ønske om å snakke med selger med mindre handelen "krever" det. På samme måte som jeg ikke liker pratesyke frisører eller drosjesjåfører. Når det gjelder for eksempel helsepersonell, stiller det seg litt annerledes i de tilfellene vi har en relasjon over litt tid. For eksempel da et nært familiemedlem var innlagt i en sykehusavdeling i måneder. Da føltes det mer naturlig for min del. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg skjønner at du ble reelt overrasket, og tror ikke heller at dette var overlagt snobberi fra din side.
|
|
|
#73 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?En lørdag kl. 15, som jeg brukte i mitt eksempel, kan du regne med at de fleste ikke sitter på kontoret.
|
|
|
#74 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg er helt enig i at på steder med dårlig service er det bare å snu i døra, og ingen skal være takknemlig for å bli ekspedert i en forretning.
|
|
|
#76 |
|
nygift
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Synes det er ok, men når noen kunder snakker i telefonen mens de surrer rundt kassen, spør ikke jeg om jeg kan hjelpe dem (vil ikke forstyrre) så da fortsetter jeg med å pakke opp og å prise varer, men jeg skal innrømme at jeg blir mektig irritert hvis de plutselig blir sure og lurer på om de kan få litt hjelp her.
|
|
|
|
#77 |
|
saftig
|
Helt enig.
|
|
|
#78 |
|
Gal kattedame
|
Er enig med Canisa.
|
|
|
#79 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Synes man skal sette på vent eller legge på når man skal betale. Er ganske respektløst å snakke i telefon når man skal betale varene sine, går jo ant for kunden og være høflig og medmenneskelig. Men desverre er det blitt slik at folk bryr seg ikke så mye om hverandre lengere. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
saftig
|
Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Summen står jo der, midt i fleisen på en. Det går fint an å smile og klare å dra kortet selv om man har en telefon mot øret. Det kalles multitasking.
|
![]() |
|
|