|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Er "herregud" et banneord? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
83 | 37,39% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
139 | 62,61% |
Deltakere: 222. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Det er vel strengt tatt en hyllest, er det ikke? :bor med satanist: |
![]() |
![]() |
#62 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?
Hvis noen sier ærlig og direkte: "herre guuud så fin du i kveld. Nyyydelig antrekk." , så blir du sur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Passiv
|
Ah - det stemmer. Jepp - det kan absolutt være positivt ja. Jeg har visst for mye ungdommer i huset jeg. Det høres liksom så sjelden i den sammenhengen der at jeg ikke tenkte på den. |
![]() |
![]() |
#64 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg har fått beskjed om at det er det, så da forholder jeg meg til det. (betyr vel at jeg egentlig ikke har peiling, men ikke oppfatter det så veldig som bannskap selv)
![]() |
#67 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Hvorfor har ikke pollen «Herregud!» som alternativ? Det savnet jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
maler
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Det kommer an på hvor snever definisjon av banning jeg har på et vis, hvis jeg tenker som Hattifnatten (som jeg i bunn og grunn er enig med), er det ikke banning. Men likevel ikke spesielt kledelig å lire av seg i tide og utide. Hvis jeg derimot tenker slik jeg er vant til å tenke, at banning og (unødvendige) kraftuttrykk er det samme, er det helt klart banning.
![]() |
#69 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Kaller du meg aggressiv?
Ja, selvsagt.
![]() |
#70 |
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
![]() |
#71 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?I mine ører er det et banneord... og - kremt - tilfeldigvis et som blir brukt kanskje litt for ofte fra min side.
![]() |
#73 |
Borte
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg oppfatter ikke "herregud" som et banneord.
Det er helt OK at de (hun) sier det hjemme, men jeg har forklart henne at det er mange som ikke bor under vårt tak som syns det er et stygt ord og at hun derfor godt kan bruke det med forsiktighet andre steder. Det har fungert greit i flere år nå.
![]() |
#74 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?I følge linken jeg fikk i min tråd, så er Herregud et banneord, men jeg personlig ser ikke på Herregud som et banneord. I såfall banner jeg mange ganger til dagen.
![]() |
#76 |
Har en bolle i ovnen
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg syntes ikke "Herregud" er et banneord, bruker det ofte selv. Type "Herregud, jeg ble så flau!"
![]() |
#77 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Jeg har generelt langt større fokus på folks holdning og de vibbene de sender ut til omverdenen enn på selve ordbruken
![]() |
#78 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#80 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Er "herregud" et banneord?Herregud kommer i kategorien "ikke banneord, men heller ikke det peneste man kan si". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|