|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkIkke splatter av noe slag, men ...fæle og sterke nok!
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkWild at Heart er uten tvil den filmen som har skrudd hodet mitt mest; jeg kom ikke til meg selv igjen på mange dager. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkBaby Blues. Nybakt mamma med fødselspsykose ender opp med å ta livet av over halve ungeflokken.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkDelicatessen. Så den etter flere dagers intens fyll en gang i studietida. Har ikke villet se den igjen. Hadde seriøst angst natta etter. Samme med The Ring. Var redd flere dager etterpå jeg. Forøvrig helt enig i at Lilja 4ever var en film som gjorde stort inntrykk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
...we have cookies
|
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykk
The Ring - totalt problemer med å få sove etterpå. I sær siden tv'en (liten minitv riktignok) sto 2 meter unna senga. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bork bork bork
|
Men det er jo en rasende festlig komedie.
|
|
|
#8 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJeg signerer alle som nevner A Requiem for a Dream. Bare ved å skrive tittelen får jeg vondt, langt inn i sjela. Det er vel en 10 år siden jeg så den, den ene gangen....
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkFunny games (originalversjonen) som flere andre har nevnt her før. Den satt jeg igjennom til siste slutt. Forferdelig men god film. |
|
|
|
#10 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJeg har sett veldig mye ekstrem film oppigjennom, det har alltid interessert meg. Flower of Flesh and Blood er nok kanskje en av de verste jeg har sett. Hele Guinea Pig serien er i det hele tatt guffen. Nå i det siste er vel Grotesque noe av det verste, den ble akkurat nektet klassifikasjon i England, og det skal litt til nå for tiden. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkGrotesque er det verste jeg noensinne har sett, den satte bilder i hodet mitt som jeg aldri noensinne kommer til å bli kvitt. Det krymper seg i hele meg bare jeg tenker på den, det er faktisk den eneste filmen jeg virkelig angrer på å ha sett.
|
|
|
#12 |
|
Populærkulturjunkie
|
Jeg regnet med at det var den du snakket om lenger opp i tråden ja. Jeg syntes ikke den var så grusom, settingen og volden var så helt over the top. Den var helt jævlig, bevares, men den gjorde ikke så inntrykk som en del annen film jeg har sett. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkJeg trodde ikke den skulle gjøre det, derfor tok jeg sjansen på å se den. Jeg tåler jo det meste og må derfor alltid gå til ytterpunkter når det gjelder grøssere, blir jo aldri skremt eller redd eller dårlig eller noe som helst. Men denne tok det for langt for min del altså.
|
|
|
#14 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkA.V. Club presenterte et utvalg filmer som kunne passet her i 2007. Flere av dem er nevnt allerede, men her var «Great» et av kriteriene da, så en del av filmene som er nevnt i denne tråden er diskvalifisert i utgangspunktet: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Jeg bruker sjelden å bli skikkelig satt ut av filmer, men i dagene etter at jeg så denne, merket jeg at jeg stadig vekk "falt ut" og bare hadde grufulle bilder fra filmen inne i hodet mitt. Jeg sa til mannen min nylig at jeg skal ha storbetaling for se denne filmen igjen. Og ikke engang da vet jeg om jeg er villig til å se den.
|
|
|
#16 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kom og se og Grave of the fireflies: To kandidater til "fantastiske filmer jeg egentlig ikke anbefaler noen å se"-prisen... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bork bork bork
|
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkTja, man kan jo fort få bruk for litt umiddelbar feelgood-terapi.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykkNår det gjeld skrekk-filmar så er det faktisk to norske filmar som har skremt meg mest:
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Ekle og grusomme filmer, som allikevel gjør inntrykk"1408" |
|
|
|