Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det bare jeg ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-09, 10:30   #61
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare jeg ...

Vi liker Linus. Mye bedre enn Skomakergata spør du meg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:35   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi liker det. Jeg syns det er gode historier, godt produsert og fine skuespillere. Og fin musikk.

Gammel 02-12-09, 10:38   #63
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk ikke sett det. Jeg måtte på en møte i går kveld, og forsvant ut døra akkurat da det startet. Mannen ville se det sammen sjuåringen, og det siste jeg hørte var sjuåringen som slo seg helt vrang: "Jeg vil ikke seee deeeet. Det er en VOKSENKANAL!"

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:39   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg lurer på om jeg må gi Linus et forsøk.

Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:41   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har faktisk ikke sett det. Jeg måtte på en møte i går kveld, og forsvant ut døra akkurat da det startet. Mannen ville se det sammen sjuåringen, og det siste jeg hørte var sjuåringen som slo seg helt vrang: "Jeg vil ikke seee deeeet. Det er en VOKSENKANAL!"

Så han det på NRK? Vi ser alltid barne-tv på NRK Super, dét er hvertfall ingen voksenkanal.

Gammel 02-12-09, 10:42   #66
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Han ene faren (han skallede) irriterte meg grenseløst, han KLARER jeg ikke, han virket så dum.

Marvin er jo morsom! Han er som en liten gutt i en voksen kropp, og gjør masse tullete ting.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 10:43   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ugh, jeg takler ham bare ikke. Hadde hatt seriøse problemer med å være gift med et sånnet menneske. Mulig jeg liker ham bedre etterhvert, selv om jeg tviler på det.

Gammel 02-12-09, 10:56   #68
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg elsker Jul i Svingen! Marvin er jo helt fantastisk.

Enig. Vi holdt på å le oss i hel da han heiste Nure opp med heisekran og holdt på å gi "Du-kan-dø-av-det-mammaen" hans hjertestans. Det er som Muskat sier, han er en stor unge og han mener godt, men alt blir alltid helt feil.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 11:49   #69
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Uff, jeg klarer bare ikke å like det, selv om både pappaen og barnet i huset elsker det! Jeg vil ha Theodor, brum brum!!

Gammel 02-12-09, 11:52   #70
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Er det bare jeg ...

Jeg synes det er morsomt, det samme gjør barna...

Gammel 02-12-09, 12:03   #71
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg ser Jul i Svinge med like stor entusiasme som ungene, og ble rørt til tårer i dag.

Gammel 02-12-09, 12:06   #72
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke sett det før i går, og syntes det var helt ok, ikke mer enn det. Han ene faren (han skallede) irriterte meg grenseløst, han KLARER jeg ikke, han virket så dum. Og hvem gir bare tyggis i en lukekalender eller lar en unge bare åpne en eske om gangen i en hel måned? Stakkars unger.

Helt helt enig. Han virker umoden, upålitelig og mangler sosiale antenner, mens mora til Nure (?) virker ganske hysterisk og uakseptabel i oppførselen sin.
Så sånn sett er programmet utgangspunkt for refleksjon i hvert fall. Mamma sier godt i fra om hva hun synes om sånne voksne, og hva som ikke er greit.
Jeg så bruddstykker fra serien da den gikk sist gang, og flere urimelige voksne vil dukke opp.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 12:07   #73
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Enig. Vi holdt på å le oss i hel da han heiste Nure opp med heisekran og holdt på å gi "Du-kan-dø-av-det-mammaen" hans hjertestans. Det er som Muskat sier, han er en stor unge og han mener godt, men alt blir alltid helt feil.

Han scorer mange poeng med Unnskyld Agneta da.

Gammel 02-12-09, 12:34   #74
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Helt helt enig. Han virker umoden, upålitelig og mangler sosiale antenner, mens mora til Nure (?) virker ganske hysterisk og uakseptabel i oppførselen sin.
Så sånn sett er programmet utgangspunkt for refleksjon i hvert fall. Mamma sier godt i fra om hva hun synes om sånne voksne, og hva som ikke er greit.
Jeg så bruddstykker fra serien da den gikk sist gang, og flere urimelige voksne vil dukke opp.

Jentene mine ler seg skakke av enkelte ting i Svingen. Tror egentlig ikke de tror det er slik i virkeligheten, jeg føler hvertfall ikke det er nødvendig å si så mye rundt det. Eller burde man?

En gate med ludospillende gamlinger som bruker hele desember på å dele ut 24 par sko, spille en julekonsert og bake smultringer er jo heller ikke så tett opp til virkeligheten. På toppen av det hele kaller Skomakeren Stine på 12 år (eller er hun 16?) "veslekjæresten min". Hjelp.

Det jeg mener er at det er jo mye tull og tøys på barne-tv hvis man ser etter, jeg er glad ikke alt skal være korrekt og 100 % pedagogisk. Det ville jo vært kjedelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 12:37   #75
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Akkurat som i RL.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:03   #76
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

*duplikat*

Sist redigert av Dronningen : 02-12-09 kl 13:08.
Gammel 02-12-09, 13:08   #77
Dronningen
Pauset

Standard

Skomakergata blir mer "gamledageraktig", mens Linus i svingen skal vel være mer representativt for i dag - slik jeg ser det i alle fall. Min kommentar var uansett på hvorfor jeg ikke liker serien så godt, på samme måte som jeg ikke liker å omgås dumme/urimelige folk ellers. Uansett så snakker vi om det vi ser, og spesielt når voksne oppfører seg slik de gjør i serien. Da kan man i alle fall si noe om at det ikke er en fin måte å være på, og hadde noen voksne vært å ufine mot dem så hadde det ikke vært greit. Vi snakker sånn sett om det meste. Det samme gjelder jo i den virkelige verden. Barn kan godt få vite at det å være voksen ikke betyr at man handler riktig og vet alt bestandig.

Gammel 02-12-09, 13:20   #78
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Nei, hverken jeg eller snuppa på 6 liker Linus i svingen.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:26   #79
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min kommentar var uansett på hvorfor jeg ikke liker serien så godt, på samme måte som jeg ikke liker å omgås dumme/urimelige folk ellers.

Jeg liker ikke så veldig godt voldelige roboter og romvesen til hverdags, men jeg liker det godt på film! Det er mye jeg liker på film som jeg ikke liker i det virkelige liv. Jeg syns Jul i Svingen er en god velprodusert serie, med et bredt personlighetsregister som viser at ikke alt er svart/hvitt. De aller fleste dramatiseringer vil karikere personligheter for å få frem et poeng, og selv om Marvin er en real dust mesteparten av tiden, så syns jeg ikke det gjør serien mindre verdt å se.

Jeg pleier ikke å gjøre noe stort poeng ut av at jeg syns han er teit, jeg regner med at barnet mitt er mer enn kompetent nok til å se det selv. Vi snakker selvsagt om serien om det faller seg naturlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:34   #80
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt sagt, glitter. Jeg pröver generelt å ikke tyte for mye pedagogiske greier til alt ungene ser, og prøver å ha tiltro til at de prosesserer det ganske godt selv. (Litt fordi den naturlige impulsen min er å legge et pedagogisk kommentatorspor over alt sammen, så jeg MÅ stagge meg.. ).

Men det verste jeg vet er sånne overpedagogiske barne-tv-programmer der alle bare er snille (den verste egenskapen de har er kanskje at de er vimsete eller glemske eller litt for impulsive). Av og til gjør de noe dumt og da lærer de VELDIG av det, og alle ser hvor opplagt dumt det var og hvor viktig det er at man er SNILL og GAVMILD ogsåvidere inntil kvalmen tar deg. Blæ. (Har blomsterbarna og den der grusomme serien med de insektene i et tre i hodet nå, kjenner jeg).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.