Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det bare jeg ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-09, 21:27   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det bare jeg ...

Jeg liker rødnisser.

Min snart fireåring synes det var litt skummelt, av alle ting. Vi satt og så hele familien, og ettåringen satt som et lys. Jeg er ikke kjempebegeistret kjenner jeg.

Gammel 01-12-09, 22:13   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg liker rødnisser.

Min snart fireåring synes det var litt skummelt, av alle ting.

Det gjorde Knerten min også. Han ville sitte i fanget da rakettene føyk i været.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 21:38   #3
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Jeg har gledet meg lenge til Jul i svingen, og endelig har det begynt

Her har vi sett både røde og blå nisser sommer som vinter i flere år nå, jentene blir aldri lei av Blåfjell og Månetoppen. Jeg synes det er deilig med en avveksling, og gleder meg til i morgen allerede

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:15   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i ytlandet og har sett skomakergata hvert aar frem til naa. Naa pröver vi Linus, og förste episode fenget i alle fall 6-aaringen min, men det var langt fra at jeg selv ble rört eller noe.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:20   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har debutert med Jul i Svingen i dag, og jeg syntes det var knall! Treåringen satt klistret i 20 minutter, så ble han redd.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:29   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi elskar Jul i Svingen. Vi har for sikkerhets skyld dvd`ane og har sett dei jevnt gjennom heile året, men vi ser på tv også.

Gammel 01-12-09, 22:29   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg grine i omtrent alle episodane. Spesielt Luciaepisoden!

Gammel 01-12-09, 22:41   #8
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg grine i omtrent alle episodane. Spesielt Luciaepisoden!

Skal hugse på å sende deg varme tankar under Luciaepisoden

Gammel 01-12-09, 22:53   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Jul i svingen!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 01:42   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

...som ikke liker Linus i svingen? :ser heller Mikkes Klubbhus på Playhouse Disney med toåringen:

Glad jeg har ettermiddager denne uka og slipper spy i svingen

Gammel 02-12-09, 08:35   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

For ein gongs skyld var det ein julekalender som fenga alle dei tre trolla mine. Det tullet som dei har sendt dei siste åra har ikkje ungane hatt noko interesse for. Og jul i svingen synes mammaen og er koseligt.

Gammel 02-12-09, 08:37   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke helt sansen jeg heller (synes det er så lite troverdige voksenpersoner med), men ungene er akkurat passe store nå til at de liker 'dramaet'.
Så da er det det vi ser og snakker om. De liker at jeg forteller litt rundt det som skjer, og tar del i det de ser på. Musikken er derimot veldig fin.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 09:44   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sett det før i går, og syntes det var helt ok, ikke mer enn det. Han ene faren (han skallede) irriterte meg grenseløst, han KLARER jeg ikke, han virket så dum. Og hvem gir bare tyggis i en lukekalender eller lar en unge bare åpne en eske om gangen i en hel måned? Stakkars unger.

Men jeg måtte jo grine litt da ungene sang. Og Jul i Blåfjell er noe av det verste som finnes, så jeg foretrekker Jul i svingen fremfor dét, altså.

Gammel 02-12-09, 10:42   #14
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Han ene faren (han skallede) irriterte meg grenseløst, han KLARER jeg ikke, han virket så dum.

Marvin er jo morsom! Han er som en liten gutt i en voksen kropp, og gjør masse tullete ting.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 12:06   #15
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har ikke sett det før i går, og syntes det var helt ok, ikke mer enn det. Han ene faren (han skallede) irriterte meg grenseløst, han KLARER jeg ikke, han virket så dum. Og hvem gir bare tyggis i en lukekalender eller lar en unge bare åpne en eske om gangen i en hel måned? Stakkars unger.

Helt helt enig. Han virker umoden, upålitelig og mangler sosiale antenner, mens mora til Nure (?) virker ganske hysterisk og uakseptabel i oppførselen sin.
Så sånn sett er programmet utgangspunkt for refleksjon i hvert fall. Mamma sier godt i fra om hva hun synes om sånne voksne, og hva som ikke er greit.
Jeg så bruddstykker fra serien da den gikk sist gang, og flere urimelige voksne vil dukke opp.

Gammel 02-12-09, 12:34   #16
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Helt helt enig. Han virker umoden, upålitelig og mangler sosiale antenner, mens mora til Nure (?) virker ganske hysterisk og uakseptabel i oppførselen sin.
Så sånn sett er programmet utgangspunkt for refleksjon i hvert fall. Mamma sier godt i fra om hva hun synes om sånne voksne, og hva som ikke er greit.
Jeg så bruddstykker fra serien da den gikk sist gang, og flere urimelige voksne vil dukke opp.

Jentene mine ler seg skakke av enkelte ting i Svingen. Tror egentlig ikke de tror det er slik i virkeligheten, jeg føler hvertfall ikke det er nødvendig å si så mye rundt det. Eller burde man?

En gate med ludospillende gamlinger som bruker hele desember på å dele ut 24 par sko, spille en julekonsert og bake smultringer er jo heller ikke så tett opp til virkeligheten. På toppen av det hele kaller Skomakeren Stine på 12 år (eller er hun 16?) "veslekjæresten min". Hjelp.

Det jeg mener er at det er jo mye tull og tøys på barne-tv hvis man ser etter, jeg er glad ikke alt skal være korrekt og 100 % pedagogisk. Det ville jo vært kjedelig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 12:37   #17
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Akkurat som i RL.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 13:03   #18
Dronningen
Pauset

Standard

*duplikat*

Sist redigert av Dronningen : 02-12-09 kl 13:08.
Gammel 02-12-09, 13:08   #19
Dronningen
Pauset

Standard

Skomakergata blir mer "gamledageraktig", mens Linus i svingen skal vel være mer representativt for i dag - slik jeg ser det i alle fall. Min kommentar var uansett på hvorfor jeg ikke liker serien så godt, på samme måte som jeg ikke liker å omgås dumme/urimelige folk ellers. Uansett så snakker vi om det vi ser, og spesielt når voksne oppfører seg slik de gjør i serien. Da kan man i alle fall si noe om at det ikke er en fin måte å være på, og hadde noen voksne vært å ufine mot dem så hadde det ikke vært greit. Vi snakker sånn sett om det meste. Det samme gjelder jo i den virkelige verden. Barn kan godt få vite at det å være voksen ikke betyr at man handler riktig og vet alt bestandig.

Gammel 02-12-09, 13:26   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min kommentar var uansett på hvorfor jeg ikke liker serien så godt, på samme måte som jeg ikke liker å omgås dumme/urimelige folk ellers.

Jeg liker ikke så veldig godt voldelige roboter og romvesen til hverdags, men jeg liker det godt på film! Det er mye jeg liker på film som jeg ikke liker i det virkelige liv. Jeg syns Jul i Svingen er en god velprodusert serie, med et bredt personlighetsregister som viser at ikke alt er svart/hvitt. De aller fleste dramatiseringer vil karikere personligheter for å få frem et poeng, og selv om Marvin er en real dust mesteparten av tiden, så syns jeg ikke det gjør serien mindre verdt å se.

Jeg pleier ikke å gjøre noe stort poeng ut av at jeg syns han er teit, jeg regner med at barnet mitt er mer enn kompetent nok til å se det selv. Vi snakker selvsagt om serien om det faller seg naturlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.