Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 09:23   #61
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Vinteren plager meg veldig lite. Ikke har vi oppkjørsel som må måkes, bil som kan nekte å starte eller barnevogn som må manøvreres på holkeføret heller, og selve kulden er til liten plage for meg. Jeg har tidvis problemer når det er på sitt varmeste om sommeren; både leiligheten vår og kroppen min er åpenbart laget for å holde på varmen, ikke for effektiv nedkjøling. Jeg liker å ha på meg ull, og er varm nok til at ett ekstra lag holder til hverdagsbruk. Når det nærmer seg -20, som nå, er det i kaldeste laget, det er jeg enig i, men så lenge det er tørt og vindstille er jeg i grunnen fornøyd - slapseføre, sludd og vind er mye verre.

Gammel 06-01-10, 09:25   #62
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

I går kveld kom brøytetraktoren inn i borettslaget vårt og la GRUS på alle de fine gangveiene som barna hadde brukt til å øve på å gå på ski. Grynt. DET var rimelig kjipt, faktisk. Det eneste den ikke grusla, var bakken der det trengs.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 09:26   #63
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt på linje med Skilpadda. Kroppen min tåler heller –28 enn +28, tror jeg. Alt over +20, og jeg synes det er for varmt. Slik det er nå, er det KALDT, ja, jeg kjenner det, men egentlig så synes jeg det stort sett bare er friskt og deilig. :vurderer flytting til Bjørnøya:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 09:27   #64
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er det hvert øyeblikk -30 her, bilen starter ikke, så både eldste og minste er hjemme. (Eldste blir hvert øyeblikk kjørt på skolen!) Men jeg tar vinter føre sommer anytime!

Gammel 06-01-10, 09:39   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi er nok heldige med gradene da, her er det ikke mer enn ca 12 i dag, og det er kjøligere enn det har vært tidligere i uka. Dog, dette er fuktige vestlandsgrader, så de oppleves litt annerledes enn 12 grader på Røros da, men de 40 der er nå likevel kaldere enn våre "fuktige 12" ja. Så her er det ikke sååååå ille. Og garantert er det mange steder som har mer snø enn oss også, og vi har ikke så stor plass som må måkes heller. Det er bare den litt upraktiske, for oss, oppbevaringsplassen for snø som skaper litt trøbbel. Jeg håper naboen har dradd når jeg skal på jobb i morgen, det er meget mulig, men dertil er det vel heller også trolig at han er tilbake før meg, men i så fall kan jeg parkere på gjesteparerkingsplassen og gå et stykke. (Ikke egentlig "lov" å stå der for oss som ikke er gjester, men når egen parkeringsplass er utilgjengelig så. Det er jo aldri såååå mange gjester samtidig uansett, og enkelte står jo fast der hele året, så må jo jeg kunne gjøre det litt nå. Irriterende fordi det gjør den 5 meters turen til bilen til en par hundre meters tur i stedet, fjellklatring på en brøytekant og litt sånn, så det er ikke så lett når man skal ha med seg småbarn, men det er da i alle fall en mulighet.

Så neida, jeg skal ikke klage så mye. Så lenge jeg bare fåt ut bilen uten å skade naboens i morgen. Og evt i ettermiddag dersom mannen kommer hjem så tidlig at han vil hentes. (Vi deler arbeidsuka mellom oss, den andre er hjemme med guttungen. Så jeg har ikke vært på jobb enda denne uka. Og mannen har ikke lappen, så i går sto bilen stille, og mandag klarte jeg snike den ut for en handletur.)

Gammel 06-01-10, 10:49   #66
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Men tenk om det hadde blåst i tillegg! O skrekk!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:48   #67
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Men tenk om det hadde blåst i tillegg! O skrekk!

Da hadde jeg holdt ungene hjemme, iallfall vurdert det veldig sterkt. Regner med å kunne undervist storesøster hjemme noen dager, mens guttene har stullet rundt oss. Det er kanskje ikke helt lov, men allikevel. Jeg tror kanskje jeg hadde gjort det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.