|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelt røykeforbudGjerne for meg. Jeg tror også det vil gå seg til etterhvert. Jeg husker jeg hadde en diskusjon med en kollega før den nye røykeloven sist der han kom med mange av de samme argumentene som tas frem nå; ingen vil klare å håndheve loven, det vil bli egne røykeklubber, restaurantbransjen vil gå konkurs, folk vil ikke respektere det osv. Men jaggu har det ikke vært en suksess! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelt røykeforbudJeg er like anti-røyk som Iset.
|
|
|
#3 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelt røykeforbudJa, jeg tror ikke at det er gjennomførbart altså, men det er lov å drømme da.
|
|
|
#4 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Generelt røykeforbudJeg er sterk motstander at totalforbud mot ting som i utgangspunktet er lovlig. Jeg er såpass rebell at det vrir seg i meg at A/S Staten skal bestemme hva jeg skal gjøre og ikke gjøre når det er snakk om lovlige substanser og så lenge folk tar hensyn. Det blir som å nekte å selge sukker fordi det faktisk er helseskadelig i store doser.
|
|
|
#5 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Generelt røykeforbud
Det er her jeg bare blir så enig med deg, det blir gærnt å innføre totalforbud mot noe som på verdensbasis, i de aller fleste land anses som en lovlig vare. Og som du sier, sukker er vel så skadelig det. Det er vel flere som dør, blir syke av tilleggsskader av diabetes enn det er av skader på grunn av sigaretter og tobakk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Generelt røykeforbudJeg er ikke helt sikker på hva du vil frem til, Perhonen. Mener du at man ikke kan forby tobakk fordi røykere ikke er til like stor sjenanse som hardbarka alkoholikere? Eller misforstår jeg helt nå?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Generelt røykeforbudFørst økonomi. |
|
|
|
#8 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Dette skulle få en fet grønn av meg, men det er visst ikke så lenge siden jeg prikket deg sist. Så jeg tar det her:
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Generelt røykeforbudJeg synes ikke avhengighet er et noe som helst argument mot å forby røyk. Man dør ikke av å slutte. Det er hardt, men lettere når det ikke engang er tilgjengelig. Jeg skjønner at sjansen for mafiagreier er stor, men jeg tror ikke det hadde blitt så ille som enkelte forestiller seg.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Hvor stor mafiabiten vil bli kan man jo ta en titt bakover i historien og få svar på. Og det var da sprit - som de fleste ikke er like avhengige av som røyk. |
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Generelt røykeforbudAha, selvsagt. Og jeg er helt for høyere avgifter på sjokolade for å få inn tapte tobakksavgifter.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Generelt røykeforbudJa, men jeg tror i all min naivitet at det er litt forskjell på folk nå og i den tiden. Og selvsagt er det mange som slutter om det kommer er forbud, jeg tror ikke alle røykere gjør seg til kriminelle for å fortsette, og veldig få kommer til å begynne å røyke i forhold til nå.
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Generelt røykeforbudJeg ser egentlig ikke problemet med forbud mot offentlig røyking eller i boliger som ligger tett eller noe sånt. Hvorfor er det lov å forpeste andres bomiljø? Hadde det vært snakk om bæsjestank, type kloakk, så hadde man garantert fått beskjed om å utbedre denne. Hvorfor er det greit at folk lever i konstant nikotinstank? Nei, det dreper deg ikke, men det er jo ikke det som er poenget her.
|
|
|
#14 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Har du ikke vært i Moss? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Det kan jeg være enig i. Jeg ser ingen som helst grunn til at man på noe vis skal få sjenere andre i deres hjem med tobakksvanene sine. |
|
|
|
#16 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jeg ser den jeg og faktisk, selv om jeg dro den litt langt tidligere. Jeg skjønner at det ikke er noe greit å få sitt eget innemiljø forpestet fordi naboen liker å røyke inne.
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Generelt røykeforbudJeg har bodd i Moss. Bodd i Son også og på de verste dagene kom mosselukta helt dit. Jeg vil heller ha mosselukta innimellom enn røykstank hver eneste dag.
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Generelt røykeforbudVirkelig smart å sammenligne en lukt som plager 24/7 med stekeos. Er det noen her inne som kjenner noen som steker koteletter døgnet rundt, hele uken, hele året, hvert jævla år?
|
|
|
#19 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Det var da voldsomt da
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Generelt røykeforbudDette her er jo omtrent som at den som mobbes må bytte skole mens mobberne kan holde på der de vil. Bare at her er det visst røykerne som får drive på, mens ofrene deres må pakke bagen.
|
![]() |
|
|