|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Umhum. Vi går på bedehuset, i en setting som vanligvis omtales som fundamentalistisk/konservativt/mørkest av det mørkeste. Jada, det er vanskelig å snakke så høyt at det høres over den veggen der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Tror ikke jeg har noen. Bortsett fra at mange lurer på om vi ikke skal ha flere barn. Den er slitsom å høre. Sier bare at det tørr vi ikke.
![]() |
#63 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?I det siste har jeg blitt møtt med en del fordommer når jeg sier jeg skal ta ferdig vidregående, at jeg ikke viste hva jeg ville gjøre, å heller ville jobbe.
Terroristen 25.03.09 ![]() Sist redigert av Hilda : 08-02-10 kl 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Da jeg var nygift i Danmark spurte folk om jeg var postordrebrud (som i: "hvorfor bor du her ?" "jeg er gift med en dansk" "åh, er du polak/rumener/russer" ?)
![]() |
#65 |
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Ahja, jobb og barn, den var det vel en del av folka mine som slet litt med å fatte, men jeg har hatt med kidsa på en del steder etterhvert, så de har begynt å skjønne at det faktisk stemmer. Ja, aC har barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Sugaraddict!
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?
Utrolig bra
![]() |
#67 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Møter masse fordommer |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?
Ja, den glemte jeg. Den har jeg og.
![]() |
#69 |
flisespikker
|
Den mener jeg å huske at en, eh, felles, svarthåret legevenninne av oss også fikk høre noen ganger da hun var i turnus.
![]() |
#70 |
flisespikker
|
![]() |
#71 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg blir ikke møtt av så mange fordommer i hverdagen. Jeg tilhører kanskje ingen grupper som er interessante nok?
![]() |
#72 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg trodde at jeg var såpass til A4-frue (nå også med bil
![]() |
#73 |
Sær og kresen
Det er store mørketall når det gjelder fordommer mot flisespikkere.
![]() |
#74 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg blir sikkert møtt med mange fordommer fordi jeg er veldig overvektig, men det er sjelden folk sier ting om vekta mi direkte til meg, men at de "tenker sitt" tar jeg nesten som en selvfølge.
![]() |
#75 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg får ofte høre at jeg har for mange unger til å takle alene. Det tynger ganske mye.
![]() |
#76 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg har tatoveringer og derfor må jeg selvsagt røyke. Alle som har tatoveringer røyker og gjerne mer enn vanlig tobakk.
![]() |
#77 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Vel, jeg er liten, blond, sørlending, sykepleier og blir tatt for å være mye yngre enn jeg er. Det virker som folk av og til blir overrasket over at jeg har egne meninger, er belest og ikke hører på listepop.
![]() |
#78 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg møter en og annen fordom på bakgrunn av yrket mitt. Og spesielt det at jeg ikke jobber med det som er typisk innenfor yrket mitt. Og at jeg er forholdsvis ung. Jeg tror jeg takler det med en god porsjon stolthet, og "hva vet vel de"-holdning. Men det er altså ikke et stort problem for meg.
![]() |
#79 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Tja, den derre " Hva! Skal dere ikke ha flere barn!?"
![]() |
#80 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg blir møtt av: "Det er jo bare å"........."det kan ikke være så ille" og "du ser jo ikke syk ut". Jada, for sånn er det jo og alle vet jo best fordi de har hatt et barn eller vet om en kusine av en venn av en venn som har gjort sånn og sånn. Oh, lykke! |
![]() |
![]() |
|
|