|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?I det siste har jeg blitt møtt med en del fordommer når jeg sier jeg skal ta ferdig vidregående, at jeg ikke viste hva jeg ville gjøre, å heller ville jobbe.
Terroristen 25.03.09 ![]() Sist redigert av Hilda : 09-02-10 kl 00:10. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Ahja, jobb og barn, den var det vel en del av folka mine som slet litt med å fatte, men jeg har hatt med kidsa på en del steder etterhvert, så de har begynt å skjønne at det faktisk stemmer. Ja, aC har barn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Møter masse fordommer |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg blir ikke møtt av så mange fordommer i hverdagen. Jeg tilhører kanskje ingen grupper som er interessante nok?
|
|
|
#5 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?
Det er store mørketall når det gjelder fordommer mot flisespikkere.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Det er på et vis sant, men det må jo også sies at ganske mange av disse "fordommene" strengt tatt mer er for alminnelige dommer å regne.
|
|
|
#7 |
|
geskjeftig
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg trodde at jeg var såpass til A4-frue (nå også med bil
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg blir sikkert møtt med mange fordommer fordi jeg er veldig overvektig, men det er sjelden folk sier ting om vekta mi direkte til meg, men at de "tenker sitt" tar jeg nesten som en selvfølge.
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg har tatoveringer og derfor må jeg selvsagt røyke. Alle som har tatoveringer røyker og gjerne mer enn vanlig tobakk.
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg møter en og annen fordom på bakgrunn av yrket mitt. Og spesielt det at jeg ikke jobber med det som er typisk innenfor yrket mitt. Og at jeg er forholdsvis ung. Jeg tror jeg takler det med en god porsjon stolthet, og "hva vet vel de"-holdning. Men det er altså ikke et stort problem for meg.
|
|
|
#11 |
|
L.F.C. supporter
|
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Men synes du det er en fordom? Jeg synes ikke det er rart om de fleste som har rukket å få åtte barn har rukket å bli over førti, og kanskje ikke er blant verdens ti slankeste.
|
|
|
#13 |
|
L.F.C. supporter
|
Nei, det er kanskje ikke noe fordom. Du har nok helt rett.
|
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Brenda: Akkurat at folk anser det som mye å ha 8 barn tar de nok ut fra egen erfaring - Jeg har to og synes det er nok. Det betyr ikke at dine unger får dårligere oppfølging enn mine - det går nok heller på at jeg kanskje har mer fritid enn deg
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?De aller fleste går ut fra at jeg har mer enn en far til mine tre barn pga. aldersforskjellen.
|
|
|
|
#16 |
|
Crazy Cat Lady
|
Mannen min har 7 søsken, og hver gang jeg nevner for utenforstående at han er en av 8, så kommer det automatisk: "Er foreldrene Smiths Venner eller noe slikt?" Får ikke du også det spørsmålet av og til? (Og nei, de er ikke Smiths Venner, de er ikke religiøse i det hele tatt, de har bare valgt å ha stor familie
|
|
|
|
#17 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Vel, jeg er liten, blond, sørlending, sykepleier og blir tatt for å være mye yngre enn jeg er. Det virker som folk av og til blir overrasket over at jeg har egne meninger, er belest og ikke hører på listepop.
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Vi har grunnet vårt barn som sondemates fått en del "jo, men der er jo bare" "hvis hun bare blir sulten nok" og mye mer. Jeg ser det som uvitende, men når samme person ikke tar hintet etter hvert som åren går, da kan jeg bli litt |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Du er mer overbærende enn meg. Sånt tror jeg jeg hadde KLIKKET av! Jeg blir irritert bare jeg leser det.
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Tro meg, jeg har klikket med store bokstaver, men jeg føler det finnes bedre måter å bruke den energien på. Og noen av de som ikke skjønner har vi bare måtte slutte være sammen med. Så er det jo noen som man ikke kommer seg så lett unna og der prøver jeg tenke *uvitende,uvitende,uvitende* og puste med magen. |
|
|
|
![]() |
|
|