Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den store gjøremålstråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-10, 09:02   #61
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store gjøremålstråden

Ny uke nye gjøremål:
Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Rydde på soverommet (prøver igjen )
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...)
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny
- Rydde/vaske kjøleskapet

Oppussingssysler:
- Ha på nye møbelknotter på spisestuemøblene
- Rydde vitrineskap og ha på nye møbelknotter
- Flytte møblene midlertidig
- Rive gulv/parketten i spisestue-delen
- Legge ny parkett i spisestuedelen
- Flytte møblene tilbake på plass
- Ha nye møbelknotter på resten av møblene i stua
- Flytte alle møblene i tv delen av stua
- Rive parketten i siste delen av stua
- Legge ferdig parketten i stua
- Flytte alle møblene tilbake på plass

Målet er fredagskvelden, men godt mulig det tar en del mer tid, så om jeg ikke blir ferdig før søndag så er det også mer enn bra nok. Jeg må jo ha tid til å se på OL også.

Gammel 15-02-10, 22:12   #62
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Takket være denne tråden (og påminnelsen jeg får hver gang den dukker opp under "Nye meldinger") har jeg fått i meg en varm kopp te nesten hver dag de siste dagene. Deilig, og svært etterlengtet!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 22:41   #63
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har et eget system for husarbeid, så det holder jeg utenom her.

Vil du dele?

Gammel 15-02-10, 22:51   #64
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et eget system for husarbeid, så det holder jeg utenom her. Men det er jo alltids andre ting som også skal gjøres.
I løpet av uka skal jeg gjøre følgende:
- sy sammen en strikka bukse
- strikke seler til buksa
- kjøpe knapper
- strikke ferdig en annen bukse
- rydde på kontoret
- pakke til vinterferien
- sortere og rydde sammen bøker i bokhylla
- sortere og rydde sammen CDer

Foreløpig kan jeg ikke stryke over noe. Men jeg har begynt å rydde på kontoret, og begynt å strikke ferdig den andre buksa.

Gammel 15-02-10, 23:06   #65
IOA

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Vil du dele?

Tja, det er min egen variant av FlyLady, hvis du har vært borti det. Bare at jeg ikke mottar hundre tusen e-poster, og ikke er så opptatt av å ha på sko.

Kort fortalt: Jeg har fordelt husarbeidet på dager, for å få helgene fri. Og for å få gjort ting. Og så har jeg delt inn rommene i fire soner, sånn at jeg jobber i en sone hver uke. Jeg har gått gjennom leiligheten og laget meg en liste med ting som må gjøres i hvert rom. Feks vaske vinduer, rydde i bokhylla, vaske lister, tørke over skapfronter osv.

Hver dag setter jeg klokka på 15 min og gjør ulike soneoppgaver (FlyLady-terminologi). Og så krysser jeg av på lista sånn at jeg ser hva jeg har gjort, og når jeg har gjort det. I tillegg støvsuges det på tirsdager i hele leiligheten. Onsdag vasker vi kjøkken, spiseplass og gang, pluss de rommene som er i ukens sone. Torsdag vaskes do og bad. På fredager bytter jeg håndklær og sengetøy, og skriver ukesmeny og handleliste. På mandager gjør jeg diverse småting som feks vanne blomster, håndvask av ull og tørke støv på utsatte steder. Lørdag handler vi.

Hver dag tar vi klesvask (vasker, henger opp, bretter og rydder sammen ved behov) og oppvask. Gulvet ryddes for leker, og kjøkkenbenken, spisebordet og kommoden i gangen ryddes for rot. Når man gjør det hver dag blir det ikke så mye. Mannen og jeg deler på oppgavene, og siden jeg er hjemme i permisjon nå gjør jeg litt innimellom når jeg er hjemme.

Jeg har noen lister og oversikter og sånt jeg kan sende på mail, hvis du vil.

Gammel 15-02-10, 23:10   #66
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jatakk, sender deg en prikk jeg.

Gammel 15-02-10, 23:23   #67
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg sendte deg prikk jeg også IOA.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 23:30   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Legge meg i skapelig tid

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 23:40   #69
IOA

IOA sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg sendte deg prikk jeg også IOA.

Mail er på vei! Bare ikke tro at jeg er noen superhusmor altså, for det er jeg ikke. Men jeg liker lister som jeg kan stryke over ting på, og jeg liker å ha det nogenlunde presentabelt hjemme. Og så liker jeg å ta tak i ting før de blir uoverkommelig store og krevende.

Gammel 16-02-10, 09:19   #70
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...)
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny

Oppussingssysler:

Gammel 16-02-10, 09:22   #71
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Jeg skriver heller ikke ned de typiske hverdags husarbeidet, med unntak av klesvask for det er så kjehedelig. Når det gjelder rydding jeg noterer er det ikke hverdagsryddingen, men den rydde og putte på loftet det er snakk om. Har en haug med kler og lignende som er stablet på soverommet vårt som skal sorteres pakkes og legges på loftet, det er så tiltak at det utsetter jeg i det uendelige...

Gammel 17-02-10, 08:58   #72
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Forsetter på listen min, målet er muligens ikke innen rekkevidde, men litt hver dag er bra.

Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...) startet
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny

Oppussingssysler:
- Flytte møblene tilbake på plass, startet
- Ha nye møbelknotter på resten av møblene i stua, startet

Gammel 17-02-10, 09:16   #73
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sender deg prikk jeg også.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:22   #74
Mira

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Prøver meg på en liste jeg også.
Innen fredag skal jeg:
-Rydde stua
-Legge forskjellige ting opp på loftet
-Rydde og vaske rommet til jentene (denne skal jentene gjøre, men må hjelpes igang)
-Rydde gangen
-Få kjørt bort gamle klær
-Hjelpe søsteren min å pakke
-Vaske 3 maskiner klær
-Male det som mangler på kjøkkenet
-Helgevask
-Kjøpe en ny bok jeg kan lese
-Prøve meg litt mere på symaskina

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:51   #75
IOA

IOA sin avatar

Standard

Jeg har et eget system for husarbeid, så det holder jeg utenom her. Men det er jo alltids andre ting som også skal gjøres.
I løpet av uka skal jeg gjøre følgende:
- sy sammen en strikka bukse
- strikke seler til buksa
- kjøpe knapper
- strikke ferdig en annen bukse Straks ferdig, forhåpentligvis i løpet av kvelden!
- rydde på kontoret
- pakke til vinterferien
- sortere og rydde sammen bøker i bokhylla
- sortere og rydde sammen CDer

Endelig noe å stryke! Bøkene og CDene blir nok overført til neste uke, eller kanskje neste der igjen, for vi har bestilt togbilletter til lørdag formiddag for å reise på vinterferie. Skulle egentlig reise på mandag.

Gammel 17-02-10, 22:13   #76
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

*Rydde i papirer fra skole, barnehage, tegninger og regninger (kommer til å forfølge meg til evig tid)
*Legge sammen klærne som nå er i tørketrommelen
*Finne igjen gulvet på rommet til Mellomsøster
*Rydde i regninger og kvitteringer

Gammel 17-02-10, 23:18   #77
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vits å oppdatere fra forrige gang, for jeg gjorde bare en av tingene. Men denne uka hadde jeg som mål å skrive programm (et litt større) og skrive litt på en annen oppgave. Enden på visa er at jeg gjør begge deler og i tillegg en del andre oppgaver. Jeg er nemlig ferdig med stort sett det meste jeg skulle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 09:04   #78
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...) startet, bilene er ryddet, men togbanen ble dobbelt så lang i går.
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny

Oppussingssysler:
- Flytte alle møblene i tv delen av stua startet
- Rive parketten i siste delen av stua startet
- Legge ferdig parketten i stua startet

Gammel 18-02-10, 09:22   #79
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Torsdag i dag. Barnefri. Og sikkert mye jeg burde vært flink med. Har ikke stått opp av senga en gang enda. Ikke bra. Tror jeg får skrive på litt fortløpende hva jeg klarer i dag. Så går jeg i forhåpentligvis i pluss på dagens liste.

Det første får bli å stå opp av senga.
Få på musikk og stelt meg.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 11:58   #80
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg begynner litt forsiktig:

- bestille linser og sjampo
- fylle ut mor&barn-undersøkelsen

En ting allerede - her går det jammen unna!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.