Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den store gjøremålstråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-10, 12:58   #1
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store gjøremålstråden

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg begynner litt forsiktig:

- bestille linser og sjampo
- fylle ut mor&barn-undersøkelsen

En ting allerede - her går det jammen unna!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 13:29   #2
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For en genial tråd!

- Sende et skjema til NAV.
- Ringe å høre om barnehagesøknad er mottatt.
- Ring bilverksted for service.
- Avtale tid for fotografering av lillesøs.
- Hente en bok jeg trenger til oppgaven min.
- Sende mail til foreleser ang ekskursjon.
- Sende mail til veileder.

Gammel 15-02-10, 01:41   #3
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Fin-fin tråd!

Mine gjøremål denne uka:

• Få orden i skolepapirene mine
  • Få oversikt over pensum, kjøpe inn de bøkene/kompendiene jeg mangler og skrive ut/kopiere det som kan skrives ut/kopieres
  • Komme à jour med pensumlesing
  • Få orden i klærne mine, kanskje få tak i en kommode
Jeg rekker neppe alt på en uke, men jeg bare overfører det jeg ikke får gjort til neste uke. Får jeg strøket to av punktene er jeg storfornøyd.

Gammel 18-02-10, 23:11   #4
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Fin-fin tråd!

Mine gjøremål denne uka:

• Få orden i skolepapirene mine
  • Få oversikt over pensum, kjøpe inn de bøkene/kompendiene jeg mangler og skrive ut/kopiere det som kan skrives ut/kopieres
  • Komme à jour med pensumlesing
  • Få orden i klærne mine, kanskje få tak i en kommode
Jeg rekker neppe alt på en uke, men jeg bare overfører det jeg ikke får gjort til neste uke. Får jeg strøket to av punktene er jeg storfornøyd.

Har i hvert fall fått strøket et punkt, og jeg nærmer meg fullført på punkt 2 også. Det går fremover, om enn sakte.
Jeg har jo egentlig en lang liste til jeg får besøk av 18-20 damer på lørdag, men jeg tror ikke jeg orker å legge ut den lista her. Det er bare sånt som må gjøres fortløpende fredag ettermiddag og lørdag formiddag.

Gammel 15-02-10, 10:02   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ny uke nye gjøremål:
Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Rydde på soverommet (prøver igjen )
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...)
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny
- Rydde/vaske kjøleskapet

Oppussingssysler:
- Ha på nye møbelknotter på spisestuemøblene
- Rydde vitrineskap og ha på nye møbelknotter
- Flytte møblene midlertidig
- Rive gulv/parketten i spisestue-delen
- Legge ny parkett i spisestuedelen
- Flytte møblene tilbake på plass
- Ha nye møbelknotter på resten av møblene i stua
- Flytte alle møblene i tv delen av stua
- Rive parketten i siste delen av stua
- Legge ferdig parketten i stua
- Flytte alle møblene tilbake på plass

Målet er fredagskvelden, men godt mulig det tar en del mer tid, så om jeg ikke blir ferdig før søndag så er det også mer enn bra nok. Jeg må jo ha tid til å se på OL også.

Gammel 16-02-10, 10:19   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...)
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny

Oppussingssysler:

Gammel 17-02-10, 09:58   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Forsetter på listen min, målet er muligens ikke innen rekkevidde, men litt hver dag er bra.

Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...) startet
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny

Oppussingssysler:
- Flytte møblene tilbake på plass, startet
- Ha nye møbelknotter på resten av møblene i stua, startet

Gammel 18-02-10, 10:04   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Hussysler:
- En klesvask farget 40°
- En klesvask lyst 40°
- Henge opp kle farget
- Henge opp kle lyst
- Legge sammen kle
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...) startet, bilene er ryddet, men togbanen ble dobbelt så lang i går.
- Rydde stuebordet
- Lage ukemeny

Oppussingssysler:
- Flytte alle møblene i tv delen av stua startet
- Rive parketten i siste delen av stua startet
- Legge ferdig parketten i stua startet

Gammel 18-02-10, 10:22   #9
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Torsdag i dag. Barnefri. Og sikkert mye jeg burde vært flink med. Har ikke stått opp av senga en gang enda. Ikke bra. Tror jeg får skrive på litt fortløpende hva jeg klarer i dag. Så går jeg i forhåpentligvis i pluss på dagens liste.

Det første får bli å stå opp av senga.
Få på musikk og stelt meg.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 13:34   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

- Legge sammen kle
- Få ryddet togbanen og bilene i gangen (to små som skal hjelpe til her...) startet, bilene er ryddet, men togbanen ble dobbelt så lang i går.
- Rydde/vaske kjøleskapet startet
- Legge ferdig parketten i stua startet

Flere ting:
- Legge tv-kabelen i rør under gulvet
- Vaske ut av og rydde seksjonen
- Sortere bøker og rydde bort sesongbøkene
- Henge opp lamper på sofaveggen
- Henge opp lamper ved spisebordet og veggen
- Flytte ting i gangen opp på loftet
- Rydde og sortere ting i gangkomoden
- Flytte komoden
- Sortere vinterting og legge inn i skapet/loftet

Frist ila helgen!
Når jeg har strøket alt skal jeg lage kake.

Gammel 15-06-10, 15:21   #11
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Eldgammel tråd, og jeg fikk aldri gjort alt, men:

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Mine gjøremål denne uka:

Få orden i skolepapirene mine
Få oversikt over pensum, kjøpe inn de bøkene/kompendiene jeg mangler og skrive ut/kopiere det som kan skrives ut/kopieres
Komme à jour med pensumlesing
Få orden i klærne mine, kanskje få tak i en kommode

Denne ukens liste:

- Avtale å ta med Hannah i den nye barnehagen hennes en dag (har prøvd å ringe, prøver igjen senere)
- Sy pappflekker på hvit t-skjorte til hundekostyme (til sommeravslutning i morgen)
- Bake kake til samme sommeravslutning
- Få orden i den evinnelige kleshaugen
- Hente kamera og videokamera hos søsteren min (OG huske å ta dem med på sommeravslutning)
- Olje trappa ut til hagen

Det holder lenge for en uke, tenker jeg. Det er tross alt ferie.

Sist redigert av Majsa : 16-06-10 kl 00:03.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 13:38   #12
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Det går litt fremover:

- Avtale å ta med Hannah i den nye barnehagen hennes en dag (har prøvd å ringe, prøver igjen senere)
- Sy pappflekker på hvit t-skjorte til hundekostyme (til sommeravslutning i morgen)
- Bake kake til samme sommeravslutning
- Få orden i den evinnelige kleshaugen
- Hente kamera og videokamera hos søsteren min (OG huske å ta dem med på sommeravslutning)
- Olje trappa ut til hagen

Også må jeg dusje og pynte meg litt, og huske å ta med en bukse som matcher Dalmatiner-t-skjorta som Storesøster skal ha på seg etterpå (kvalifiserer vel ikke akkurat til å være med i noen gjøremålsliste, jeg bare bruker dette innlegget som huskeliste akkurat nå).

Gammel 15-02-10, 23:12   #13
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Takket være denne tråden (og påminnelsen jeg får hver gang den dukker opp under "Nye meldinger") har jeg fått i meg en varm kopp te nesten hver dag de siste dagene. Deilig, og svært etterlengtet!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 00:30   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Legge meg i skapelig tid

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:22   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Jeg skriver heller ikke ned de typiske hverdags husarbeidet, med unntak av klesvask for det er så kjehedelig. Når det gjelder rydding jeg noterer er det ikke hverdagsryddingen, men den rydde og putte på loftet det er snakk om. Har en haug med kler og lignende som er stablet på soverommet vårt som skal sorteres pakkes og legges på loftet, det er så tiltak at det utsetter jeg i det uendelige...

Gammel 18-02-10, 00:18   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke vits å oppdatere fra forrige gang, for jeg gjorde bare en av tingene. Men denne uka hadde jeg som mål å skrive programm (et litt større) og skrive litt på en annen oppgave. Enden på visa er at jeg gjør begge deler og i tillegg en del andre oppgaver. Jeg er nemlig ferdig med stort sett det meste jeg skulle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 13:45   #17
Malama

Malama sin avatar

Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg glemte visst å oppdatere en dag i forrige uke... og så har jeg liksom falt av... og nå er jeg småsyk og gjør minst mulig.
Men jeg kommer sterkere tilbake altså, for jeg har ei lang liste sånn for de neste 14 dagene, til mine foreldre kommer. Den bare begynner ikke i dag...

Gammel 22-02-10, 13:56   #18
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å holde meg til tre ting av gangen, ellers mister jeg motivasjonen. Mine tre første ting i dag er:

-Sette på ei vaskemaskin
-Rette 10 matteinnføringer (3 igjen)
-Rydde 15 minutter på kjøkkenet

Sist redigert av gajamor : 24-02-10 kl 13:00.
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:12   #19
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg våger meg på en veldig enkel en for i dag:
*Sette på vaskemaskina
*Få klærene til tørk når den er ferdig
*Brette bleier.

Gammel 23-02-10, 14:57   #20
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg våger meg på en veldig enkel en for i dag:
*Sette på vaskemaskina
*Få klærene til tørk når den er ferdig
*Brette bleier.

Dagens liste er allerede påbegynt
*Vaske skjorter
*Henge opp vasken
*Vaske undertøy
*Henge opp vasken
*Vaske hvitt
*Henge opp vasken
*Vaske ullsokker
*Henge opp vasken
*Rydde spisebordet
*Vaske barnestolen

Så er det den store, lange "ordne huset til mine foredre kommer"-lista. Deadline tirsdag om to uker.
-bytte stuefardiner
-rydde pulten
-rydde innenfor gitteret
-rydde skapet i spisestua
-rydde tv-hyllene
-rydde gangen/skohylla
-støvsuge/moppe inkl trappene
-Vaske badegulvet
-rydde badet nede
-vaske toalettet nede
-vaske komfyren
-vaske kjøkkenvifta
-gå ut med papir
-rydde av kjøkkenbenkene
-tømme kjøleskapet
-vaske gjestebadet
-rydde gjesterommet
-vaske gjesterommet
-rydde og vaske gangen
-rydde skapet i stua
-rydde salongbordet og sofaene
-rydde av sjenken
-rydde spisebordet og rundt
-vaske barnestolen

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.