Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hadde feil baby i ett døgn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-10, 17:10   #61
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde feil baby i ett døgn

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er enig med de fleste her: Om babyene hadde på grunn av slurv fra helsepersonellet sin side, ikke hatt riktig navnelapp: Streng gjennomgang av rutiner og prat med personellet.

Om babyen hadde navnelapp: Ærlig talt. Det må en mor klare å lese selv også altså, hun skal jo faktisk ha et ansvar for den ungen. Barseltåke? Nei ærlig talt. Om jeg hadde fått feil baby og sett det men ikke sjekket navnelappen så hadde jeg vært så flau at jeg overhodet ikke hadde gått til avisene altså. Det er jo for dumt. Det er jo snakk om voksne mennesker her.

Gammel 19-02-10, 17:24   #62
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

Jeg må si saken sjokkerte meg også da jeg hørte om den idag. Babyene hadde jo riktig navnelapp og allting!? Men sett fra den annen side; det er lett å sitte på sidelinjen og si at mor burde sjekket navnelappen. Hun hadde sikkert også sett navnet på lappen rimelig raskt etterhvert iom hun stusset litt på utseende til babyen. Men hvor mange er det som i hele tatt tenker på noe slikt i underkant av et døgn etter fødsel? Jeg leser jo at flere av dere er redde for forbytting. Og det var jeg også, men må ærlig innrømme at tanken ikke streifet meg engang mens jeg var på barsel. Tipper mor var temmelig sliten og ør samt overveldet over gleden ved å ha fått en velskapt baby først og fremst!

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:24   #63
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorry, Joika. Jeg må spise litt mat jeg nå tror jeg.

Gammel 19-02-10, 17:40   #64
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Off dette er jo ganske utilgivelig syns jeg. husker da snuppa ble født i kr.sand hadde hun både fot og armbånd med navn. hun mistet begge etter 2 døgn(vi var der i 4) pga vektnedgang og pleierne var veldig ivrig med å få på henne nye bånd kjapt pga det var svært viktig for dem.

Tror ikke jeg hadde klart å tilgi om jeg hadde ligget der og ammet feil barn og trodd det var mitt, og ikke minst at noen andre hadde ammet mitt barn.. tenk om de hadde reist hjem med ungene og det hadde gått mange ÅR. Kunne vært en slik onsdagsfilm på tv norge..

Men hadde virkelig ungene navnelapp på seg??? Også så ikke mødrene dette???

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 17:45   #65
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Historier som dette er grunnen til at jeg foretrekker å ha ungen min hos meg HELE TIDEN når jeg er på barsel.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 18:21   #66
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorry, Joika. Jeg må spise litt mat jeg nå tror jeg.

Jeg satt og leste og lurte litt på hva vi diskuterte plutselig...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:18   #67
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gretten by default, Esme?

Men ja, jeg er helt enig med deg OG Joika, jeg er så fed up av alle dimlingene som mener Staten, De Ansatte, NAV, Skolen, UD eller hva_har_du skal ta ansvar. Voksne folk!? Folk skal sparkes om de gjør én tabbbe, UD skal hente hjem leiesoldater og kokainsmuglere, Skolen skal sørge for at Dumme og Slemme Mobbere slutter å mobbe, mens foreldrene hevder at det som skjer på skolen er skolens ansvar, og en tåpelig dame som ikke gidder å sjekke NAVNELAPPEN, mener det er sykehusets feil at hun er så teit at hun ikke kan/kom på å lese. Og RINGER VG?!

Neste gang dere gjør noe skikkelig teit, så ring for all del VG, folkens. Tabben blir mindre jo flere dere forteller om det, i hvertfall tenker jeg sånn, for jeg prøver å fortelle om teite ting jeg gjør til alle, så det blir smurt tynt utover og fordamper.

Gammel 19-02-10, 19:29   #68
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk levert inn feil baby da jeg hadde fått førstemann og skulle amme om natten (hadde hatt keisersnitt og kunne ikke løfte ham opp selv osv med en gang). Oppdaget det da jeg fikk den andre babyen lagt inntil meg, og jeg så jo med en gang at det var feil unge. Jeg kan egentlig ikke skjønne hvordan begge mødrene her ikke har kjent igjen sin egen baby, hvis de har sett dem før liksom.
Og det er klart det er en alvorlig feil, men feil gjøres, og det måtte jo bli temmelig fort oppdaget så lenge merkingen var riktig? Syns ikke det er noe å gi folk sparken for.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 19:35   #69
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Gretten by default, Esme?

Høygravide damer som er en god time over vanlig middagstid bør skjønne at man ikke skal inn og diskutere på forum.

Gammel 19-02-10, 19:45   #70
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hadde jeg vært henne hadde jeg IKKE turt å dra til avisen med saken. Hun skyter seg selv i leggen og fremstår som lite oppegående, når hun reagerer men selv da ikke leser lappen rundt håndleddet.

Slikt skal jo selvfølgelig ikke skje. Men herligfred da menneske, du burde da ha oppdaget dette før det hadde gått et døgn.

Gammel 19-02-10, 20:01   #71
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høygravide damer som er en god time over vanlig middagstid bør skjønne at man ikke skal inn og diskutere på forum.

Aiaiai... Men jeg har vært der.

Man går litt sånn Ka-Zam! ut, med flygespark og høye hyl, også var det bare en litt lang setning.

Min nummer to hadde jeg fått ha på magen og snust på før jeg skulle sys, så hun kunne jeg lukte blant alle andre babyer, jeg kjente igjen gråten hennes umiddelbart og hun var også så komisk lik sin far, at det ville vært umulig å blande med noen andre. jeg skjønner ur-instinktene til Fruktflua på akkurat den.

Gammel 19-02-10, 20:03   #72
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg må fnise litt av dette, jeg. Jeg har født to barn men har aldri opplevd urinstinkt, "nærhet med Moder Jord" eller noe i den duren. Som nevnt over så hadde jeg også problemer med å kjenne igjen eldstejenta blant fem andre babyer på barsel.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

jeg er så fed up av alle dimlingene som mener Staten, De Ansatte, NAV, Skolen, UD eller hva_har_du skal ta ansvar. Voksne folk!? Folk skal sparkes om de gjør én tabbbe, UD skal hente hjem leiesoldater og kokainsmuglere, Skolen skal sørge for at Dumme og Slemme Mobbere slutter å mobbe, mens foreldrene hevder at det som skjer på skolen er skolens ansvar, og en tåpelig dame som ikke gidder å sjekke NAVNELAPPEN, mener det er sykehusets feil at hun er så teit at hun ikke kan/kom på å lese. Og RINGER VG?!

Amen.

(Tenker på linken som lå ute i en annen tråd her om dagen; Kan du skylde på andre? Problemet løst...

)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 20:04   #73
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Historier som dette er grunnen til at jeg foretrekker å ha ungen min hos meg HELE TIDEN når jeg er på barsel.

Fordi det skjer så ofte?

Jeg er bortevekk på barsel. Jeg svever mellom druggisland og rosa skyer et sted, så jeg hadde sikkert ikke registrert at barnet ikke var mitt engang. Når det er sagt er jeg ikke så potte dum at jeg kontakter avisen heller.

Gammel 19-02-10, 20:19   #74
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg må være utrolig lite "hønemor", men jeg går aldri inn i situasjoner med en slik tankegang. Kunne ikke vært fjernere å ha som en av hovedtankene før og etter fødsel/keisersnitt at jeg MÅ ha babyen min hos bare meg hele tiden fordi det kan skje ombytting eller at noen stjeler ungen. Det blir for i tilfelle-i tilfelle-i tifelle og jeg klarer nesten ikke å sette meg inn i en sånn tankerekke. I forhold til hvor mange babyer som blir født er det forsvinnende få slike historier man hører om (og jeg går utifra at det ikke er altfor mange vi ikke hører om).

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 20:33   #75
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Mental Note: folk i Ålesund kan/vil ikke lese.

Gammel 19-02-10, 20:40   #76
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Mental Note: folk i Ålesund kan/vil ikke lese.

Det er nok de på skolen var læreren deres som burde hatt sparken som ikke lærte dem og lese ordentlig.

Hadde ikke hun her reist hjem også? Det siste som skjer når en skal hjem er jo legesjekk av ungen, og da sjekker de jo at det er riktig unge. I alle fall på sykehuset vårt. På mine unger har de fått armbånd så fort de har kommet ut og før de blir tatt vekk fra meg. Til og med fått armbånd på både hånd og bein.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 20:48   #77
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stusser ikke på at det går an å innbillle seg at en annen unge er din. Jeg er f.eks. ekstremt dårlig på ansikter...

Men hvis man sitter med en følelse av at noe er galt, hvorfor da denne bunnløse tilliten til sykehusrutiner? Hvis barnet har vært utenfor eget oppsyn og ute på gangen med personalet, da syns jeg det er rart å ikke tenke muligheten for Noen kan ha fått med seg feil barn tilbake ... Nettopp fordi at på et sykehus er i bunn og grunn alle pasientene et navn og et nummer, og ikke nødvendigvis et unikt individ.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 20:59   #78
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg stusser bare så fælt på om det virkelig kan være mulig at to mødre verken kjente igjen sine egne barn (den ene undret seg litt over forandring hos babyen, men ikke nok til å kontakte personalet), og at ingen av de eller fedrene leste navnelappene i løpet av det døgnet. Jeg leste på lappene til begge mine barn, bare for å sjekke at det var "sant at jeg hadde fått barn" eller for å kjenne lykken over at det sto *Mitt Navns* pike / gutt. Og barna var aldri fra meg ett eneste sekund, så jeg trengte ikke sjekke for sikkerhets skyld.

Jeg er tilbøyelig til å tro at barna ikke var merket. Jeg synes ikke det kommer klart frem av artikkelen at de var merket:

Vi har nokså nøyaktige rutiner for hvordan vi skal merke nyfødte barn hos oss for å identifisere dem opp mot riktig mor. Vi har også rutiner som sier at vi skal kontrollere barnets navnebånd før vi leverer dem til mora, sier Skogeng. I dette tilfellet skjedde dette ikke i henhold til rutinene, sier hun.

Hvilken rutine er det som har blitt brutt, den første eller den andre som er nevnt? Kan det være at begge rutinene sviktet? Barna hadde ikke navnebånd og personalet gjorde ingen forsøk på å lese av navnebåndene før barna ble levert til mødrene. (Ergo: Hadde de fulgt rutinen med å lese, hadde de oppdaget av navnebåndene manglet.)

Og det er jo ikke sikkert at hun moren som har latt seg intervjue har kontaktet media selv, de kan ha blitt tipset av andre, og så kontaktet mor som tenkte det var greit å få saken frem i lyset.
(Men jeg er enig i at hun fremstår som litt dum og ansvarsfraskrivende dersom barnet hadde navnebånd som hun ikke leste.)

Sist redigert av skyfri : 19-02-10 kl 21:14.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 21:00   #79
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Ei dame på barsel trodde babyen min var hennes.

Jeg sto å stelte jentebabyen min på fellesstellerommet, og det var ei som stod å stirret på meg så lenge. Sto der og smilte og så på gjennom hele stellet. Og da jeg begyndte å bli ferdig sier hun til meg: "Dette er jenta mi, ja?".

Hun pilte fort flau bort når jeg fortalte henne, at nei dette var min baby.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 21:05   #80
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg født kjempebabyer så de var ikke lett å "miste". Jeg kan ikke banne på at jeg hadde kjent igjen ungen min på utseendet, men jeg hadde tatt det på vekta. Det er ikke så mange unger som er 4.5 kilo pluss. Jeg har sett mye på merkelappene på begge gutta og hadde i allefall gjort det hvis jeg hadde stusset over en 3 kilos baby.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.