|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgn
![]() |
#62 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg må si saken sjokkerte meg også da jeg hørte om den idag. Babyene hadde jo riktig navnelapp og allting!? Men sett fra den annen side; det er lett å sitte på sidelinjen og si at mor burde sjekket navnelappen. Hun hadde sikkert også sett navnet på lappen rimelig raskt etterhvert iom hun stusset litt på utseende til babyen. Men hvor mange er det som i hele tatt tenker på noe slikt i underkant av et døgn etter fødsel? Jeg leser jo at flere av dere er redde for forbytting. Og det var jeg også, men må ærlig innrømme at tanken ikke streifet meg engang mens jeg var på barsel. Tipper mor var temmelig sliten og ør samt overveldet over gleden ved å ha fått en velskapt baby først og fremst! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnOff dette er jo ganske utilgivelig syns jeg. husker da snuppa ble født i kr.sand hadde hun både fot og armbånd med navn. hun mistet begge etter 2 døgn(vi var der i 4) pga vektnedgang og pleierne var veldig ivrig med å få på henne nye bånd kjapt pga det var svært viktig for dem.
![]() |
#67 |
Epikur
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnGretten by default, Esme?
![]() |
#68 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg fikk levert inn feil baby da jeg hadde fått førstemann og skulle amme om natten (hadde hatt keisersnitt og kunne ikke løfte ham opp selv osv med en gang). Oppdaget det da jeg fikk den andre babyen lagt inntil meg, og jeg så jo med en gang at det var feil unge. Jeg kan egentlig ikke skjønne hvordan begge mødrene her ikke har kjent igjen sin egen baby, hvis de har sett dem før liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Mother of Dragons
|
Høygravide damer som er en god time over vanlig middagstid bør skjønne at man ikke skal inn og diskutere på forum.
![]() |
#70 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnHadde jeg vært henne hadde jeg IKKE turt å dra til avisen med saken. Hun skyter seg selv i leggen og fremstår som lite oppegående, når hun reagerer men selv da ikke leser lappen rundt håndleddet.
![]() |
#71 |
Epikur
|
Aiaiai...
![]() |
#72 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Amen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Ringskrømt
|
Fordi det skjer så ofte?
![]() |
#74 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg må være utrolig lite "hønemor", men jeg går aldri inn i situasjoner med en slik tankegang. Kunne ikke vært fjernere å ha som en av hovedtankene før og etter fødsel/keisersnitt at jeg MÅ ha babyen min hos bare meg hele tiden fordi det kan skje ombytting eller at noen stjeler ungen. Det blir for i tilfelle-i tilfelle-i tifelle og jeg klarer nesten ikke å sette meg inn i en sånn tankerekke. I forhold til hvor mange babyer som blir født er det forsvinnende få slike historier man hører om (og jeg går utifra at det ikke er altfor mange vi ikke hører om).
![]() |
#75 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnMental Note: folk i Ålesund kan/vil ikke lese.
![]() |
#76 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Det er nok de på skolen var læreren deres som burde hatt sparken som ikke lærte dem og lese ordentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg stusser ikke på at det går an å innbillle seg at en annen unge er din. Jeg er f.eks. ekstremt dårlig på ansikter...
![]() |
#78 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg stusser bare så fælt på om det virkelig kan være mulig at to mødre verken kjente igjen sine egne barn (den ene undret seg litt over forandring hos babyen, men ikke nok til å kontakte personalet), og at ingen av de eller fedrene leste navnelappene i løpet av det døgnet. Jeg leste på lappene til begge mine barn, bare for å sjekke at det var "sant at jeg hadde fått barn" eller for å kjenne lykken over at det sto *Mitt Navns* pike / gutt. Og barna var aldri fra meg ett eneste sekund, så jeg trengte ikke sjekke for sikkerhets skyld. Sist redigert av skyfri : 19-02-10 kl 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnEi dame på barsel trodde babyen min var hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg født kjempebabyer så de var ikke lett å "miste". Jeg kan ikke banne på at jeg hadde kjent igjen ungen min på utseendet, men jeg hadde tatt det på vekta. Det er ikke så mange unger som er 4.5 kilo pluss. Jeg har sett mye på merkelappene på begge gutta og hadde i allefall gjort det hvis jeg hadde stusset over en 3 kilos baby. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|