|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Hadde feil baby i ett døgnhttp://www.nrk.no/nyheter/distrikt/m...sdal/1.7002315
![]() |
#2 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgn"Nokså nøyaktige rutiner". Ja, det høres jo riktig betryggende ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnHuff, det er ille.
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgn
Ja, ikke sant? Dette med at det var en erfaren person som gjorde det hjelper heller ikke.. Jeg grøsser ved tanken.
![]() |
#5 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnBabyene hadde vel rett armbånd hele tiden, men feil seng?
![]() |
#6 |
er her
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg skjønner ikke at mødrene ikke reagerte, hun kjente ikke igjen sin egen unge også sa hun ikke noe? Utsende til barna mine har vært brent fast på netthinnen rett etter fødselen og ingen hadde klart å få meg til å tro noen annens barn var mitt. (tror jeg )
![]() |
#7 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Men hvis babyene hadde armbånd så skulle vel foreldrene ha sett at det var feil? Moren sier jo i intervjuet at hun syntes babyen hun fikk så annerledes ut enn kvelden før? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnDere, det er menneskelig å gjøre feil. Men, når noen gjør feil i jobben sin får det større konsekvenser enn når andre gjør feil. Jeg synes ikke det er grunn til å gi noen sparken. En debriefing eller samtale og oppstramming av rutiner ja, men ikke sparken.
![]() |
#9 |
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgn*grøss* for en forferdelig opplevelse.
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg var på jakt etter størsten etter at han hadde tilbragt natten inne med personalet der hun jeg spurte dro en stygg spøk som jeg ikke husker helt (når vi ikke fant han). Jeg kikket da ikke på lappene på kurvene, men så på de bittesmå nyfødte (der var ganske mange) når jeg lette.
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnSkummelt og ubehagelig, men det ble oppdaget, og det ser ut til at sykehuset opptrer ryddig i etterkant. Synes også det er rart dersom ikke mødrene selv oppdaget feil armbånd.
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnBabyene hadde riktig armbånd ja, så feilen ville jo blitt oppklart på ett eller annet tidspunkt.
![]() |
#14 |
This is normal!
|
Da jeg var på barsel med eldstefrøkna, var det 3-4 barn som jeg synes var helt like henne. Det er ikke sikkert jeg hadde oppdaget en forveksling.
![]() |
![]() |
#15 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnEnig med kokosbolle. Det er litt drøyt å skulle gi noen sparken for en sånn liten tabbe. Ja, for den var liten. Ingen liv gikk tapt. Ingen langvarig skade på sjelen. En gjennomgang og oppstramming av rutiner er derimot helt på sin plass.
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnDen mer rasjonelle delen av hodet mitt tenker "Sånt skal ikke skje, men heldigvis oppdaget de det". Siden jeg er ganske fødeklar selv og proppfull av hormoner blir dette veldig nært for meg, og jeg hadde nok blitt knust om det hendte oss. Jeg sliter litt med følelsen av å ha gått glipp av mitt eget svangerskap siden jeg har vært nokså dårlig, så fokuset mitt nå er på tilknytning til barnet etter fødsel. En sånn forbytting hadde ikke gjort så mye bra for psyken min, for å si det pent. Jeg kommer nok til å være ganske påpasselig med at de navnelappene kommer på ja. Og sjekke jevnlig hva som står på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja! Rutine nr. 1 er at man sjekker alltid armbåndet til babyen før den gis til moren. Det går jo ikke ann å slurve med sånne ting.
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
La mannen din følge babyen helt til lappen kommer på.
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnHvor nek er ikke moren som ikke sjekket armbåndet på ungen. Ærlig talt.
![]() |
|
|