Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hadde feil baby i ett døgn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-10, 12:34   #1
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Hadde feil baby i ett døgn

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/m...sdal/1.7002315

Hva synes du om dette? Hadde det vært meg ville jeg tatt det ganske tungt tror jeg. Jeg synes det er ganske hårreisende at det i det hele tatt kunne skje.

Gammel 19-02-10, 12:36   #2
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Hadde feil baby i ett døgn

"Nokså nøyaktige rutiner". Ja, det høres jo riktig betryggende ut!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:40   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, det er ille.

Da knerten kom til verden var pappaen hos han helt fra han kom ut til han var stellet og i løpet av den tiden fikk han på sånn plastarmbånd. Etter det hadde vi han hos oss hele tiden, så der ville det vært bortimot umulig å få forbyttet han.

Bruker de ikke sånne armbånd på det sykehuset, eller?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:40   #4
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

"Nokså nøyaktige rutiner". Ja, det høres jo riktig betryggende ut!

Ja, ikke sant? Dette med at det var en erfaren person som gjorde det hjelper heller ikke.. Jeg grøsser ved tanken.

Gammel 19-02-10, 12:41   #5
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Babyene hadde vel rett armbånd hele tiden, men feil seng?

Jeg synes barsel-pleieren slulle fått sparken erfaren haha!

Gammel 19-02-10, 12:42   #6
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner ikke at mødrene ikke reagerte, hun kjente ikke igjen sin egen unge også sa hun ikke noe? Utsende til barna mine har vært brent fast på netthinnen rett etter fødselen og ingen hadde klart å få meg til å tro noen annens barn var mitt. (tror jeg )

Men sånn skal ikke skje altså!

Gammel 19-02-10, 12:43   #7
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Babyene hadde vel rett armbånd hele tiden, men feil seng?

Men hvis babyene hadde armbånd så skulle vel foreldrene ha sett at det var feil? Moren sier jo i intervjuet at hun syntes babyen hun fikk så annerledes ut enn kvelden før?

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:44   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere, det er menneskelig å gjøre feil. Men, når noen gjør feil i jobben sin får det større konsekvenser enn når andre gjør feil. Jeg synes ikke det er grunn til å gi noen sparken. En debriefing eller samtale og oppstramming av rutiner ja, men ikke sparken.

minibolle mai 2012
Gammel 19-02-10, 12:44   #9
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

*grøss* for en forferdelig opplevelse.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:46   #10
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Jeg synes barsel-pleieren slulle fått sparken erfaren haha!

Virkelig? Pga én rutinefeil?

Gammel 19-02-10, 12:46   #11
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på jakt etter størsten etter at han hadde tilbragt natten inne med personalet der hun jeg spurte dro en stygg spøk som jeg ikke husker helt (når vi ikke fant han). Jeg kikket da ikke på lappene på kurvene, men så på de bittesmå nyfødte (der var ganske mange) når jeg lette.

Gammel 19-02-10, 12:47   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Skummelt og ubehagelig, men det ble oppdaget, og det ser ut til at sykehuset opptrer ryddig i etterkant. Synes også det er rart dersom ikke mødrene selv oppdaget feil armbånd.

Aner ikke hvordan jeg ville reagert dersom jeg hadde opplevd dette. Tror nok også jeg kunne ønsket meg å få hjem begge babyene, men selvsagt skjønner alle at det ikke går.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:47   #13
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Standard

Babyene hadde riktig armbånd ja, så feilen ville jo blitt oppklart på ett eller annet tidspunkt.
Det er selvfølgelig menneskelig å gjøre feil, men jeg synes ikke det virket som om sykehuset tok dette alvorlig nok. Men det er ikke godt å vite ut fra en artikkel da.

Gammel 19-02-10, 12:48   #14
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Jeg skjønner ikke at mødrene ikke reagerte, hun kjente ikke igjen sin egen unge også sa hun ikke noe? Utsende til barna mine har vært brent fast på netthinnen rett etter fødselen og ingen hadde klart å få meg til å tro noen annens barn var mitt. (tror jeg )

Da jeg var på barsel med eldstefrøkna, var det 3-4 barn som jeg synes var helt like henne. Det er ikke sikkert jeg hadde oppdaget en forveksling.

Gammel 19-02-10, 12:48   #15
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Enig med kokosbolle. Det er litt drøyt å skulle gi noen sparken for en sånn liten tabbe. Ja, for den var liten. Ingen liv gikk tapt. Ingen langvarig skade på sjelen. En gjennomgang og oppstramming av rutiner er derimot helt på sin plass.

Gammel 19-02-10, 12:49   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Den mer rasjonelle delen av hodet mitt tenker "Sånt skal ikke skje, men heldigvis oppdaget de det". Siden jeg er ganske fødeklar selv og proppfull av hormoner blir dette veldig nært for meg, og jeg hadde nok blitt knust om det hendte oss. Jeg sliter litt med følelsen av å ha gått glipp av mitt eget svangerskap siden jeg har vært nokså dårlig, så fokuset mitt nå er på tilknytning til barnet etter fødsel. En sånn forbytting hadde ikke gjort så mye bra for psyken min, for å si det pent. Jeg kommer nok til å være ganske påpasselig med at de navnelappene kommer på ja. Og sjekke jevnlig hva som står på dem.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 12:51   #17
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Virkelig? Pga én rutinefeil?

Ja! Rutine nr. 1 er at man sjekker alltid armbåndet til babyen før den gis til moren. Det går jo ikke ann å slurve med sånne ting.

Gammel 19-02-10, 12:51   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Den mer rasjonelle delen av hodet mitt tenker "Sånt skal ikke skje, men heldigvis oppdaget de det". Siden jeg er ganske fødeklar selv og proppfull av hormoner blir dette veldig nært for meg, og jeg hadde nok blitt knust om det hendte oss. Jeg sliter litt med følelsen av å ha gått glipp av mitt eget svangerskap siden jeg har vært nokså dårlig, så fokuset mitt nå er på tilknytning til barnet etter fødsel. En sånn forbytting hadde ikke gjort så mye bra for psyken min, for å si det pent. Jeg kommer nok til å være ganske påpasselig med at de navnelappene kommer på ja.

La mannen din følge babyen helt til lappen kommer på.

minibolle mai 2012
Gammel 19-02-10, 12:52   #19
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uff, så leit for de to mødrene.

Gammel 19-02-10, 12:52   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor nek er ikke moren som ikke sjekket armbåndet på ungen. Ærlig talt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.