Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem fulgte deg til alteret?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem fulgte deg til alters?
Mamma 1 0,39%
Pappa 121 47,45%
Stemamma 0 0%
Stepappa 3 1,18%
Den jeg giftet meg med 22 8,63%
Jeg gikk alene 9 3,53%
Jeg satt og ventet ved alteret 2 0,78%
Sønn 2 0,78%
Datter 1 0,39%
Bestemor 0 0%
Bestefar 3 1,18%
Onkel 0 0%
Tante 0 0%
Venn 0 0%
Veninne 0 0%
E'kke gift! 25 9,80%
Dustepåll 1 0,39%
Va'kke no' alter i mitt bryllup 59 23,14%
Andre 4 1,57%
Familiens hund 2 0,78%
Deltakere: 255. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 19:03   #1
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem fulgte deg til alteret?

Vi er såpass gammeldagse at vi gikk opp sammen. Pappa hadde ikke noe med saken å gjøre, det var jeg og husbonden som var blitt enige om å dele livet sammen. Dermed gikk vi inn til dommeren og tok hverandre i hånda på det.

Tradisjonen med at faren gir bort dattra er maks 100 år gammel her i landet. Det vanlige før borgerskapet importerte de skikkene, var at brudeparet gikk inn sammen. Og det er laaange tradisjoner for å få unger sammen før man giftet seg. Det var jo ikke så ofte at presten kom til alle utkantsstrøk.

Gammel 28-05-10, 19:15   #2
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke gift og kommer nok ikke til å gifte meg heller. Dersom jeg noen gang ombestemmer meg så kommer jeg ikke til å gifte meg i en kirke.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:22   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Stefaren min. Dvs siden jeg ikke har kontakt med min biologiske far, så ser jeg på og kaller stefaren min for pappa da.. Avsporing.

Gammel 28-05-10, 19:24   #4
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Va'kke no alter i mitt bryllup. Men vi rusla opp til dommeren sammen.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:33   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Min pappa følger meg opp gulvet neste lørdag

Gammel 28-05-10, 19:33   #6
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Den jeg giftet meg med

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:37   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg gikk alene, vi giftet oss på en strand.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:55   #8
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Pappa.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:47   #9
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Pappa

Gammel 28-05-10, 22:07   #10
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Pappa førte meg opp og jeg følte meg ikke som en ting han gav bort. Jeg innrømmer glatt at jeg synes det er en fin tradisjon og kun det. Ikke legg så mye i alt, sier nå jeg.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:11   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble fulgt av pappa, selv om vigsleren fra Humanetisk forbund mente det var litt rart, all den tid vi har vært sammen i 7 år og hadde 2 barn. Likevel, det var veldig koselig at jeg og pappa gikk det lille stykket. Vi hadde det ute i en park.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:12   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi gikk inn sammen.

Gammel 28-05-10, 20:12   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa.
Knotten løp hylende foran.

Jeg er en skikkelig pappa-jente, så det var helt strålende. Men han fulgte meg bare til trappen, derfra tok min elskede over. Og det var ikke noe ta-i-hånden-greier.

Gammel 28-05-10, 21:44   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke noe "alter", men et seremonirom med midtgang etc., og pappa fulgte meg.

Den opprinnelige symbolikken var egentlig ikke i tankene mine. Tanken på at noen andre skulle tenke på det patriarkalske i det var også ganske fjern, tatt i betraktning hvor selvstendig jeg er og var. Jeg hadde kanskje tenkt annerledes i dag, men med tanke på hvor utrolig stolt og glad pappa var, det var verdt det.

Gammel 28-05-10, 21:50   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Va'kke noe alter. Neste gang blir det bikkja, siden han er den eneste stødige mannen i mitt liv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:52   #16
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Va'kke no' alter i mitt bryllup!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:40   #17
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Pappa

(og når jeg ser på bildene av den stolte minen han hadde, så kan jeg absolutt ikke angre på det )

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 22:52   #18
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Pappa Jeg har alltid vært pappajente så for meg var det aldri noen andre alternativ.

Gammel 28-05-10, 22:58   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Planen var i hele mitt voksne liv at stepappan min skulle følge meg opp kirkegulvet men han døde 2 år før vi fikk soset oss til å gifte oss...
.. så vi gikk opp sammen med gutta våre foran.

Gammel 28-05-10, 23:04   #20
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg gikk sammen med mannen min selvsagt ! Jeg fatter ikke hva min far skulle ha med saken å gjøre !

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.