|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
Nei, og det irriterer meg ihjel. To ganger har vi fått bulket/ripet bilen av andre på parkeringsplass, enda jeg alltid passer på å stå fint til, innenfor striper og sånt. Og begge gangene har de bare stukket av. Det at andre ikke gjør opp for seg, betyr det at det er greit? Er det da også greit å stjele eller lignende, bare fordi andre gjør det? Hører du deg selv? Det at andre gjør noe/ikke gjør noe gjør det ikke riktig, Floksa.
![]() |
#62 |
Fjellpiper
|
Ja. Jeg har lagt igjen en lapp på en bil som jeg kom borti såvidt da jeg rygget på en trang parkeringsplass. Jeg kunne ikke se noen skader på bilen, men siden det var litt dårlig lys og jeg ikke var sikker skrev jeg lapp med navn og tlf-nr, og beskjed om å ringe meg hvis det var noe. I ettertid tenkte jeg på at vedkommende naturligvis kunne være jævlig og gi meg skylda for en annen skade, men på den andre siden så tenkte jeg også at det i såfall måtte kunne sannsynliggjøres med hvor min bil kunne ha truffet, lakkfarge osv. Også synes jeg det må gå an å både oppføre seg redelig selv og forvente at andre også gjør det. Jeg hørte aldri noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
© All rights reserved
|
Ja, jeg har både funnet og lagt igjen lapp. Og selvfølgelig legger jeg igjen lapp. Jeg har ødelagt noen andres verdier og selvfølgelig gjør jeg opp for meg. Og jeg er lettere rystet over at du og andre ikke gjør det samme. Hvilken rett har dere til å ødelegge andres verdier for deretter å skylde på eieren som parkerte for tett? Hvor frekk og egoistisk går det an å bli? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Vi kjøpte en 2005 modell fra Tyskland som vi betalte 400 000 for for et halvt år siden. Samboer mener at den var plettfri, altså lakken, da vi overtok den. Nå er det visstnok masse riper i sidene, og samboer ergrer seg noe voldsomt. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å få et sånt forhold til en bil eller andre materielle ting. Dessuten tror jeg de aller fleste ripene og store hakkene(i følge samboer) kommer fra barn i lek. Og da orker jeg i allefall ikke å bruke erergi på å ergre meg. Vi bor i borettslag og har ikke mulighet til å bygge garasje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Ja, på gammal 245, 77mod, flirte godt og hadde nesten lyst å sende blomster til "synderen"-" fint det, men det er så mange striper her at vi umulig kan vite hvem som er din"
![]() |
#66 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() |
#67 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Å legge igjen lapp er jo tydeligvis ganske mye billigere en å bli tatt og måtte betale for lakkanalyse også. ( og sinsykt mye mindre flaut)
![]() |
#68 |
Fjellpiper
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Da vår bil ble skadet/ ripet opp når den stod parkert på jobb(jeg jobber på barneskole)gikk jeg til ledelsen for å høre om jeg hadde noen rettigheter i forhold til å få dekket kostnaden på skaden. Da fikk jeg bare beskjed om at jeg tok med meg bil og parkerte bilen frivillig og på eget ansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Her var du litt på jordet Floksa, men du er jo bonde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
awesom
|
Om jeg rygger på en annen bil så er det vel selvsagt ikke med forsett, men jeg kan jo ikke si til vedkommende " Nei vet du hva, det der gjorde jeg ikke med vilje, så det må du dekke selv."
![]() |
#73 |
Passiv
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Spesielle holdninger du presenterer her, Floksa. Men du skapte ihvertfall liv i tråden, det skal du ha. |
![]() |
![]() |
#74 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Men det er det jamen meg ikke mange som gjør... Jeg har ikke supernye biler -den ene er 2005-modell, og den andre 2006. Men begge VAR pene og hele, inntil jeg begynte å kjøre til stasjonen. I løpet av et halvt år, har jeg fått en stor bulk i hjulbuen på den ene bilen, en bulk i sida på den andre, og begge er rygget inn i med hengerfeste (ser det ut som). I tillegg MASSE småsår etter dører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
can-jur
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Det var mest for å sparke litt tilbake til de som mener jeg er kriminell.
![]() |
![]() |
#76 |
can-jur
|
Det kommer vel fint inn i kategorien grovt uaktsomt, å rygge på noen mener jeg.....
![]() |
![]() |
#77 |
awesom
|
Må man regne med at bilen kan bli kan bli sparket av en hest altså?
![]() |
#78 |
awesom
|
Da vil jeg påstå at det er grovt uaktsomt å ha en hest iblandt biler.
![]() |
#79 |
can-jur
|
Ja, det må man faktisk.
![]() |
![]() |
#80 |
awesom
|
Det er vel ikke helt sant? En parkert bil bærer da ikke ansvar?
![]() |
|
|