|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Missas forslag hadde jeg fulgt.
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Satan, Floksa. Du kan ikke ha lest HI skikkelig. Ikke at det er greit å ripe opp bildører med vilje (eller ikke legge igjen lapp med navn og nr etterpå om uheller skulle være ute) uansett, gjør man det er man en kronidiot som ikke burde hatt lappen (det betyr deg), men HI skriver om ei dame som står rett foran henne og GNIR bildøra inn i døra hennes, og når hun blir konfrontert med det så er det bare "åja, hadet". Jeg hadde nesten vært truendes til å sparke et slikt menneske på skinnleggen. Man gjør opp for seg, samme hva!! Mulig jeg er premenstruell nå, men jeg har sjelden blitt mer provosert av noe her inne enn av dette du skriver her, Floksa.
|
|
|
#4 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Floksa: Å ødlegge andres eiendom uten å gjøre opp for seg er så sjofelt, simpelt og lavmål at jeg finner ikke ord. Det er kanskje ikke så nøye for deg og du "hater at noen parkerer klint oppi deg", men her jeg bor parkerer man ganske tett om man skal følge oppmerkede parkeringsplasser. Og det skal man jo.
Jo, det er akkurat det du er: en ond kjerring. Du ødelegger andres verdier uten å gjøre opp for deg og da er du faktisk ond, kriminell, dom som et brø og fullstendig blåst for samvittighet. Shame on you! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Nei, jeg gjør faktisk ikke opp for meg uten videre dersom jeg kommer til å forvolde skade ved et uhell. Kliner ungene døra opp i nabobilen så er det en selvfølge å fikse opp i det. KOmmer jeg borti nabobilen, i et fortvilet forsøk på å komme inn i egen bil,når denne står klint oppi min.... not so much
|
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Da vår bil ble skadet/ ripet opp når den stod parkert på jobb(jeg jobber på barneskole)gikk jeg til ledelsen for å høre om jeg hadde noen rettigheter i forhold til å få dekket kostnaden på skaden. Da fikk jeg bare beskjed om at jeg tok med meg bil og parkerte bilen frivillig og på eget ansvar. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
awesom
|
Om jeg rygger på en annen bil så er det vel selvsagt ikke med forsett, men jeg kan jo ikke si til vedkommende " Nei vet du hva, det der gjorde jeg ikke med vilje, så det må du dekke selv."
|
|
|
#10 |
|
can-jur
|
Det kommer vel fint inn i kategorien grovt uaktsomt, å rygge på noen mener jeg.....
|
|
|
|
#11 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Man er ikke kun ansvarlig i grov uaktsomhet eller forsett. Er man uheldig og forvolder annen persons eiendom skade, er det fortsatt ditt ansvar. F.eks. å rygge på noen ved ett uhell.
|
|
|
#12 |
|
can-jur
|
Mulig det bare er jeg (og lovverket) som ser en signifikant forskjell på å rygge på noen med en bil (ved et uhell) og å skumpe borti et cafèbord ved et uhell, eller være uheldig å komme borti en bildør? (ref ikke gjøre som kvinnen i trådstarters tilfelle, men faktisk være uheldig)
|
|
|
|
#13 |
|
Søkende
Så sympatisk |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Er det virkelig noen her som har funnet lapp på sin bil eller lagt igjen lapp på andres bil etter å ha laget/fått (minimale) riper i dørene?
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Nei, og det irriterer meg ihjel. To ganger har vi fått bulket/ripet bilen av andre på parkeringsplass, enda jeg alltid passer på å stå fint til, innenfor striper og sånt. Og begge gangene har de bare stukket av. Det at andre ikke gjør opp for seg, betyr det at det er greit? Er det da også greit å stjele eller lignende, bare fordi andre gjør det? Hører du deg selv? Det at andre gjør noe/ikke gjør noe gjør det ikke riktig, Floksa.
|
|
|
#16 |
|
Fjellpiper
|
Ja. Jeg har lagt igjen en lapp på en bil som jeg kom borti såvidt da jeg rygget på en trang parkeringsplass. Jeg kunne ikke se noen skader på bilen, men siden det var litt dårlig lys og jeg ikke var sikker skrev jeg lapp med navn og tlf-nr, og beskjed om å ringe meg hvis det var noe. I ettertid tenkte jeg på at vedkommende naturligvis kunne være jævlig og gi meg skylda for en annen skade, men på den andre siden så tenkte jeg også at det i såfall måtte kunne sannsynliggjøres med hvor min bil kunne ha truffet, lakkfarge osv. Også synes jeg det må gå an å både oppføre seg redelig selv og forvente at andre også gjør det. Jeg hørte aldri noe. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Ja, jeg har både funnet og lagt igjen lapp. Og selvfølgelig legger jeg igjen lapp. Jeg har ødelagt noen andres verdier og selvfølgelig gjør jeg opp for meg. Og jeg er lettere rystet over at du og andre ikke gjør det samme. Hvilken rett har dere til å ødelegge andres verdier for deretter å skylde på eieren som parkerte for tett? Hvor frekk og egoistisk går det an å bli? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Vi kjøpte en 2005 modell fra Tyskland som vi betalte 400 000 for for et halvt år siden. Samboer mener at den var plettfri, altså lakken, da vi overtok den. Nå er det visstnok masse riper i sidene, og samboer ergrer seg noe voldsomt. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å få et sånt forhold til en bil eller andre materielle ting. Dessuten tror jeg de aller fleste ripene og store hakkene(i følge samboer) kommer fra barn i lek. Og da orker jeg i allefall ikke å bruke erergi på å ergre meg. Vi bor i borettslag og har ikke mulighet til å bygge garasje. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Hvor: østfold
Ja, på gammal 245, 77mod, flirte godt og hadde nesten lyst å sende blomster til "synderen"-" fint det, men det er så mange striper her at vi umulig kan vite hvem som er din"
|
|
|
#20 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Jeg har faktisk lagt igjen en lapp - og betalte også for skaden. |
|
|
|
![]() |
|
|