Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Spinoff: Hva skjønner du ikke at andre spiser, og hvorfor?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 07:21   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Hva skjønner du ikke at andre spiser, og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Fruktnøtt.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Engelsk konfekt. (Ja! Det tar kaka, tror jeg. Noe så motbydelig! )

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ostepop.

Åvv jess!

Av mat er det mye jeg ikke spiser, men jeg synes ikke det er uforståelig at andre gjør det. Jeg har ikke så høyreiste prinsipper at jeg ikke spiser kylling f.eks, jeg tror faktisk at jeg hadde sultet ihjel med et slikt prinsipp. Jeg får fnatt av ridderost-lukten og det fettbelegget på dansk salami, men det er jo bare å holde seg unna.

Gammel 02-08-10, 07:24   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muggost. Hva er greia liksom, kan man ikke spise osten før den mugner???

Også tomater da :grøss:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:10   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Rakfisk. :spy:

Rakfisk er et av de beste og koseligste måltidene man kan ha.

Det er ting jeg ikke ivrer etter å smake på, f eks smalahove, men lite mat som jeg sier æsj og fysj til bare fordi det ser ekkelt ut, eller noe.

Hovedinnlegger forklarte greit hvorfor h*n ikke spiser div saker. Men voksne som sier æsj og fysj knegger jeg litt av.

Gammel 02-08-10, 08:33   #4
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har problemer med vanlige egg og svinekjøtt, det gjør meg kvalm av samme grunn som HI, men foreløpig spiser jeg kylling og laks. Jeg strever litt med de siste, men er altfor glad i det til å klare meg uten.

Med kulturbakgrunn fra karrig bondesamfunn er det ellers ikke mye mat jeg fnyser av, bortsett fra ostepop.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:45   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er temmelig altetende jeg også.
Men mat som ser på meg (torskehoder, smalahove) har jeg litt poblemer med.

Torsketunger har jeg prøvd hardt å like (det lukter jo så godt!), men det er noe med konsistensen som byr meg imot.

Muggost - det er noe som føles fundamentalt feil ved å spise muggen mat ...

Blodmat, stekt kveite og uer får jeg ikke ned på grunn av lukta.

Svisker - konsistensen gir meg assosiasjoner til å tygge fluer, ikke spør meg hvorfor - jeg har aldri spist en flue i hele mitt liv.

Sushi, østers og denslags har jeg lenge vært skeptisk til, men er på vippen mht sushi nå.

Ellers henger jeg meg på dem som ikke spiser ødelagt fisk.

Menet er likevel fint lite jeg "ikke kan forstå" at noen spiser, jeg skjønner jo at smaken er forskjellig.
Vi snakker tross alt om ei som spiser ketchup og majones på leverposteiskivene ...

Gammel 02-08-10, 08:45   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fårepølse
Rømmegrøt
Lutefisk
Sushi
Smalahove
Buken på krabben (klør er )

Grunnen er vel at jeg selv blir kvalm av alle disse tingene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:57   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Rakfisk er et av de beste og koseligste måltidene man kan ha.

Det er ting jeg ikke ivrer etter å smake på, f eks smalahove, men lite mat som jeg sier æsj og fysj til bare fordi det ser ekkelt ut, eller noe.

Hovedinnlegger forklarte greit hvorfor h*n ikke spiser div saker. Men voksne som sier æsj og fysj knegger jeg litt av.

Jeg syns at ettersom det er et stort problem for meg at jeg spiser alt for mye mat, kan jeg trygt la være å tvinge i meg mat som byr meg imot. Jeg skulle egentlig ønske at mer mat bød meg imot.

Jeg har issues med endel konsistenser, som cottage cheese, blåskjell, vanlige, store tomater og annen svampete eller slimete mat.
Jeg har også problemer med tanken på å spise innmat. Men det er liksom bare mine issues, og ikke noe jeg syns det er rart at andre liker.
Men nøkkelost, der går grensen. Noe så gresselig. fysj.

Gammel 02-08-10, 12:19   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Muggost. Hva er greia liksom, kan man ikke spise osten før den mugner???

Næsj, da er den jo ikke like god. Muggoster er . Ingenting slår en god (usaltet!) kjeks med en ordentlig god blåmugg på, og med valnøtter i honning over det. Håhå.

Og aprikossyltetøyet i Sachertorte er jo et must. Snadder. Jeg anser meg ikke lenger som LITT kresen engang, etter å ha lest denne tråden.

Gammel 02-08-10, 09:00   #9
Solblomst
Passiv

Standard

Fetaost. Oliven. Smalahove. Honning på brødskiven.
Og så var det en ting til.... Har det på tunga.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 09:08   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg skulle egentlig ønske at mer mat bød meg imot.

Jeg også.

Gammel 02-08-10, 09:22   #11
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ut fra denne tråden å dømme, er jeg rimelig altetende i forhold til mange andre.

Men kaviar fatter og begriper jeg ikke at noen kan like. Både lukt og smak byr meg i mot, og jeg tror heller jeg hadde sultet dersom det eneste spiselige hadde vært kaviar.

Det er flere ting jeg ikke er spiselt glad i (sild, svinekoteletter, fruktnøtt, snegler...), men jeg sliter ikke med å forstå at andre kan like det. Kaviar, derimot...

Gammel 02-08-10, 09:48   #12
linne@
har gullhår

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Noe dere nevner kan jeg si meg enig i, som smalahove, snegler og lever. Årsakene er opplagte :kvalm:
Ellers må jeg nevne surstrømming. Jeg trodde seriøst at hele kloakksystemet hadde kollapset da et par naboer spiste denne rette ute. Den lukten var ekstrem sterk .

Vet jeg var innom en lignende tråd da jeg var gravid med tvillingene. Det gikk på merkelige sammensetninger av mat. Har enda traumer !

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:12   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom på én ting til: Sachertorte. Altså, hvem kom på å ødelegge en perfekt sjokoladekake med bær?! Hver for seg veldig godt, sammen - ødelagt.

Gammel 02-08-10, 11:18   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg kom på én ting til: Sachertorte. Altså, hvem kom på å ødelegge en perfekt sjokoladekake med bær?! Hver for seg veldig godt, sammen - ødelagt.

Hva slags bær har du fått i Sachertorte? Det tror jeg aldri jeg har vært borti.

Gammel 02-08-10, 11:28   #15
Trollet
Aktiv

Trollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Jeg klarer virkelig ikke konsistensen i kompotter! Sviskekompotter og kirsebærkompotter og den slags. Jeg brekker meg og får det virkelig ikke ned - selv om jeg prøver.

jeg har ikke så lyst å prøve å smake på smalahove heller, ei heller noen øyne av noe slag eller råtten og ødelagt mat.

Ellers er jeg ganske så altetende tror jeg

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:34   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solblomst, her.

Og så var det en ting til.... Har det på tunga.

Uff da. Irriterende sted å ha det, sett at du ikke vil spise det.

Gammel 02-08-10, 11:44   #17
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Gammel 02-08-10, 11:46   #18
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner ut fra denne tråden at jeg ikke er noe særlig kresen. Liker ikke lever, rogn, sild, makrell, lungemos og annen innmat, men har ikke noe problem med at andre spiser det.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 11:49   #19
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva slags bær har du fått i Sachertorte? Det tror jeg aldri jeg har vært borti.

Syltetøy, da. Jækk.

Gammel 02-08-10, 12:12   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Syltetøy, da. Jækk.

Ah. Jeg trodde du blandet sammen med en annen type kake. Og så tok du bare helt alminnelig feil. Aprikossyltetøy (og bær, for den del) er jo kjempegodt i sjokoladekake.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:49.