|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerFått en kommentar, jeg gikk til legen fordi alt jeg spiste gikk rett igjennom og hadde seriøst vondt i magen, hvorpå legen sier at det kanskje ikke er så galt, for "du er jo ikke mager akkurat".
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerHæ? Noe så forbanna uproffesjonelt sagt?!
|
|
|
#3 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Overvektiges erfaringerDa jeg fikk lavt stoffskifte, gikk jeg opp 15 kg på kort tid, fra 60 kg til 75 (nærmere 80 før det snudde). Jeg merket en endret holdning hos folk, det var merkelig, men det var små kommentarer fra f.eks kollegaer: Jaså, du tar et kakestykke til, og sånne små hint. Det var rart for meg som alltid har vært slank. Nå veier jeg 65, men føler fortsatt på det når jeg forsyner meg på jobb, selv om jeg ikke får kommentarer lengre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerDa jeg var 12 og var langt fra overvektig, kom det alltid kommentarer fra familie. Jeg ble for eksempel spurt: Passer du den slanke linjen, eller koser du deg for mye? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Audacious
|
Sv: Overvektiges erfaringernicomama:
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerSå mye særdeles frekke kommentarer folk kan komme med. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Overvektiges erfaringerVi har jo hatt fleire trådar her inne på korleis vi handtere overvektige barn. For det er jo et ømt tema. En vil jo ikkje at barna sine skal slite med overvekt, samtidig som en ikkje vil pålegge dei et problem dei sjøle ikkje har. Men det er en vanskelig balansegang.
|
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Sv: Overvektiges erfaringer
Det er virkelig det! Jeg har en datter som er et lite eple. Dvs slanke armer og bein, men en skikkelig god "barnemage". Og hun er glad i mat og særlig usunn mat. Det er overhode ikke lett å opprettholde selvbildet hennes (hun har selv begynt å reagere på magen sin) samtidig som man gir grunner til at man ikke kan spise junk og snop så ofte man vil. Det hjelper jo litt på at den magre broren ikke får lov til å spise junk, han heller. Og årsaken vi gir er at man blir tykk inni blodårene, men hun legger jo to og to sammen, hun begynner jo å bli stor.
|
|
|
#9 |
|
En Som Trener
|
Sv: Overvektiges erfaringerHar mange kommentarer å dele, men etter å ha lest denne tråden ser jeg at mange har hatt det mye verre enn meg.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har ikke sett den tråden her før nå. Men må bare fortelle hva som skjedde meg forrige uke. Etter fødselen for en del måneder siden har jeg lagt på meg ganske mye men synes egentlig selv at det ikke er så ille veier 75 kg og ja litt mye men ikke så ille at jeg hadde kallt meg selv smellfeit. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har heller ikke sett tråden før nå.
|
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Det minner meg om svigermors lege, som mente at hennes ekstreme blødninger og smerter i livmorområdet kom av at hun var ca ti kilo overvektig og dermed ga henne en resept på reductil, og en beskjed om at hun sikkert hadde kommet i overgangsalderen.
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Overvektiges erfaringerJa, jeg ble ganske satt ut. Og byttet umiddelbart fastlege.
|
|
|
|
#16 |
|
intro
|
For en lege!
|
|
|
|
#17 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har en mor og 2 søstre som er uhyre opptatt av vekt.
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Overvektiges erfaringerMin eks svigermor brakk for endel år siden lårhalsen og ble operert. Så oppstod det nok komplikasjoner (husker ikke helt hva) så hun måtte opereres igjen.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Overvektiges erfaringerFy søren så mange frekke, ondskapsfulle folk det finnes.
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har en eks som syntes det var nødvendig å fortelle meg hvor grensa gikk i forhold til mat. Han var svært opptatt av trening og vekt - og mente at jeg var uansvarlig som kunne finne på å spise en sjokolade på lørdag. Det ble derfor forbudt og jeg fikk kose meg med yoghurt-is når jeg kunne vise til nedgang.
|
![]() |
|
|