Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-10, 19:54   #861
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Mayamor - jeg bruker kokosmel til lillegutt som ikke tåler hvetemel, det er fra Aman Prana og har 4g karber tror jeg per 100. Eller mandelmel (8g karbohydrater per 100).
Begge er litt snodige i konsistens, men det avhjelper jeg med en dæsj johannesbrødkjernemel og ørlitte natron (bakepulver).

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 19:55   #862
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist deilig lavkarbo middag idag:
woket torsk i småbiter med gul paprika, spinat, blomkål, asparges og ingefær. Nam!!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 13-06-10, 21:37   #863
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Min første dag etter flere måneder med masse karbo.

Frokost: ett kokt egg, en fedonskive med ost, skinke, grønn paprika, agurk, tomat og smør, også en kaffe latte.
Lunsj: ett kokt egg, 4 ostechips, skinke/osterull og litt salat, også enda en latte.
Middag: svin indrefilet, bomkål/brokkoli/sellerirot-mos og salat med fetaost, tomat, agurk og hjertesalat.
Kvelds: 2 oopsiruller med salami, kremost og grønn paprika, også enda en latte.

Hvor mye karber blir det på en latte med 0.5 dl h-melk? Føler jeg synder litt når jeg drikker nemlig. Ellers har jeg drukket bare vann da (dog litt for lite).

Gammel 13-06-10, 22:40   #864
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært et par uker på ferie, og har levd høykarbo. Dog med en til to lavkarbomåltider om dagen, så det kunne vært verre. I morgen er det tilbake til lavkarbo igjen. På en måte er det fint å ta seg sånne friperioder, iallefall synes jeg det. For jeg kjenner så godt at jeg fungerer og føler meg bedre på lavkarbo, og får en skikkelig påminner om det.

Gammel 14-06-10, 13:04   #865
Linda79
Fullverdig medlem

Linda79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Linda79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Moria, her.

Frokost: 2 skiver lavkarbobrød med cottagecheese og skinke
Lunch: samme som frokost
Middag: Litt påleggsskinke
Kvelds: Det blir kyllingvinger. Byttet vel litt om på middag og kvelds i dag.

Oppskrift på lavkarbobrødet for de som måtte være interessert.

7 egg
1 boks cottage cheese eller rømme
100g kruskakli
100g sesamfrø
200g linfrø
1/2 ts salt
1/2 dl matolje

Blandes godt, helles i bakepapirkledd brødform og stekes i ca 1t og 15 min.
Om ønskelig kan linfrøene knuses.

Hvor mange grader skal dette stekes på?

Gammel 17-06-10, 22:29   #866
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I dag har egentlig vert en litt dårlig dag, ikke ille, men ikke ketosenivå akkuratt. Dårlig planlagt.

Frokost: kaffe latt, en skyr og ett knekkebrød med ost og salami (5 karb i knekkebrødet).
Lunsj: to knekkebrød med ost og skinke, 2 grillpølser.
Middag: biff og salat med fetaost
Kvelds: 2 nøtteostemuffins med ost og smør.

Bake litt i kvelds slik at jeg slipper å spise det knekkebrødet igjen i morgen.

Gammel 07-07-10, 15:23   #867
Halkatla
Fullverdig medlem

Halkatla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Frokost: 2 kokte egg med masse smør og en kopp kaffe med fløte.
Lunsj: Kald lavkarbopizza.

Gammel 07-07-10, 16:45   #868
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har vært et par uker på ferie, og har levd høykarbo. Dog med en til to lavkarbomåltider om dagen, så det kunne vært verre. I morgen er det tilbake til lavkarbo igjen. På en måte er det fint å ta seg sånne friperioder, iallefall synes jeg det. For jeg kjenner så godt at jeg fungerer og føler meg bedre på lavkarbo, og får en skikkelig påminner om det.

He he, tilbake til lavkarbo igjen. Vel, vel. Jeg har levd litt lavkarbo, dog med en del sprekker innimellom. NÅ er jeg imidlertid ordentlig i gang igjen. Tillater meg bittelitt havregrøt i ny og ne, planen er å fortsette på et nivå mellom ketosenivå og Fedon. Helst nærmest ketose. Vi får se.

I dag har jeg spist:

Frokost: 2 nannahknekkebrød m/pepperpaté
Lunsj: Kesam m/friske jordbær og mandler:
Middag (snart): Pizza (med den utrolig gode mandelbunnen) m/kjøttsaus

Til kvelds blir det nok havregrøt og cottage cheese 50/50.

Gammel 07-07-10, 23:33   #869
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost (kl 10): Cottage Cheese, fløte, 1 ts bringebærsyltetøy m mindre sukker, sesamfrø, ristede solsikkekjerner. Nam. Kaffe med fløte.

Lunsj (kl 1430): 2 proteinbrødskiver med ridderost og paprika.

Middag (kl 17): Stekte lammepølser (de tynne små fra Gilde) med nydelig blomkålstappe, nam! Blomkålstappa inneholdt blomkål kokt i 1 min, fløte, smør, stekesjy fra pølsene, salt, pepper. Bedre enn vanlig hjemmelaga potetstappe. Kaffe med fløte.

Kveldskos til fotballen kl 22: Kylling og tandoorisaus (rester fra igår). Noen fullkornsriskorn som "dessverre" fulgte med.

Vekta har stabilisert seg, og det er helt greit så lenge jeg ikke trener...jeg er jo slik jeg var før jeg fikk barn. Så lenge jeg tillater meg litt utskeielser i ny og ne, så lever jeg fint på dette kostholdet. Savner ikke brød, når jeg har proteinbrødet og knekkebrødet.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 08-07-10, 00:45   #870
Left
Passiv

Standard

Jeg er jo også godt tilbake på lavkarbo, men er ikke flink til å skrive her.

I dag har jeg spist en omelett av 3 egg til brunsj, med litt revet ost, stekt i masse smør.
Lunsjen utgikk jo da glatt.
På jobb spiste jeg grøt laget av kruskakli, solsikkekjerner, litt sesamfrø, splenda og vann (hjemme lager jeg med fløte, men på jobb går det dårlig), den blandet jeg med en halv boks CC og et beger Heistad jordbærsyltetøy. Det smakte helt greit uten fløte og vaniljedråper - som jeg som sagt bruker å ha i hjemme. Da blir den enda bedre.

Kveldsmat: Da var jeg sååå sulten, så spiste 2 seikarbonader, og 2 nannahs knekkiser + majones. Namnam. Ikke sååå veldig karbosnille de karbonadene, men fant ut at det ble ca. 16 karber. Greit det.

Ja, og så har jeg spist en bitteliten trekant med vannmelon. Aner ikke hvor mye karber det er i det, men noe er det helt sikkert. Godt var det.

Gammel 09-07-10, 20:39   #871
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Det er litt vanskelig med lavkarbo på ferie altså.
Greier meg bra, men greide ikke takke nei til ett kakestykke i dag. Bær og nøttebunn er jo ikke så ille, men vaniljekremen i midten var nok ikke heeeelt lavkarbo.

Jeg tror jeg skal unna meg litt nå, men minst mulig.

Frokost: 4 skiver ost, 4 skiver skinke, tomat, agurk, ett kokt egg og en kaffe
Lunsj: salat fra Burger King, 2 chicken nuggets som ble til overs fra storebror
Mellom: litt baconchips
Kveld: kaaaake og kaffe

Har handlet inn endel i dag og skal bake nøttemuffins i kveld.

Gleder meg til søndag. Da skal jeg nemlig ha frimiddag på kinaresturanten. :sikle:

Gammel 09-07-10, 21:59   #872
Left
Passiv

Standard

Jeg lever lavkarbo etter beste evne, og trives egentlig veldig godt med det kjenner jeg.

Frokost: ehm...
Lunsj kl. 12.15 kjøttdeig, brunet med masse forskjellig krydder og sommerkål micret med fløte, smør og salt.

Middag kl. 19.00 2 ostepølser av kalkun og kylling, med blomkål, sommerkål, fløte, smør og revet ost.

Og lenger har vi jo ikke kommet i dag.

Gammel 09-07-10, 23:50   #873
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Frokost: 2 små sesamknekkebrød (hjemmebakt) med pepperpate. (Hvorfor funker ikke apostrof på Firefox? ) Litt manchego + 3 skiver salami
Lunsj: FP-lunsj på Aker Brygge. Forsøkte meg først på en salat som smakte direkte vondt og som jeg ikke klarte å spise. Bestilte derfor mozarellasticks m/saus. Ikke helt karbovennlig tipper jeg.
Middag: Jordbær m/kesam og mandler
Kvelds: Havregrøt/CC ca. 50/50

Gammel 14-07-10, 16:29   #874
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg har som kjent slitt litt med at jeg er matlei. Dvs. at jeg er lei av nøttemuffins og nannahknekkebrd, og finner ingen gode erstatninger. Så nå har jeg vært og handlet et lass med mat hos spisdegslank.no, for å ha noe å supplere med.

Gammel 14-07-10, 18:24   #875
Left
Passiv

Standard

Frokost 1/2 omelett av 3 egg og litt finskåret bacon.
Lunsj Det samme.
Middag Spinatsuppe med egg.
Kvelds 1/3 boks med lettis (Total mengde i en boks er 250mg, så ble ikke så galt), med noen peanøtter til.

Sist redigert av Left : 14-07-10 kl 22:18.

Gammel 14-07-10, 18:31   #876
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Frokost: 2 skiver soft basic (fra spisdegslank, heretter SDS) m/hvitløkspaté.
Lunsj: Eggerøre av ett egg, en kyllingtapasboks fra Ridderheims + 1 tomat
Middag: Mexicansk gryte (SDS) + 1/2 pk fløtevaffel med kardemommem(SDS) til dessert

Hittil veldig fornøyd med ferdigmaten.

Noen som vet om Ridderheim selger sånne sorte småbokser med tapasting (kjøttboller, reker, kylling, artisjokk ++) i Norge? Det var god smak på dem synes jeg.

Gammel 14-07-10, 19:11   #877
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har slengt meg på lavkarbo igjen (blir veldig opplåst og "luftig" om kvelden, og lurer på om det har noe med ris / pasta / poteter å gjøre), og begynner for alvor nå til middag. Da skal vi ha

Kyllingfilet
Ovnsbakt paprika og squash
Foliebakt champignon
"Potetsalat" av blomkål

Jeg er ikke ekstremlavkarbo, og tillater meg alle grønnsaker.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-07-10, 21:43   #878
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Irma: Fikk du varene tilkjørt, eller hentet du selv? Hvordan fungerer det?

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 14-07-10, 21:55   #879
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Hentet selv! De ønsker at man skal bestille på forhånd. På skjemaet man fyller ut på nettsiden deres skriver man dato for henting, også står maten klar og innpakket i isoporbokser når man kommer. Isoporboksene betaler man pant for. Man kan kjøpe enkelte varer uten forhåndsbestilling. Fryst brød, syltetøy, boka, atkinsbarer, tørrblandingene (brød, brownies, vafler++), proteinpulver etc.

Nå har jeg prøvd meg på mandelbrødet deres. Det var veldig godt. Etter tips på LK stekte jeg det litt i panna først, og så prøvde jeg meg på jordbærsyltetøyet derfra. Det smakte også helt ok, og kun 5 komma ett eller annet i karboinnhold. Vanlig sukkerfritt syltetøy bruker vel å ligge rundt 16-20 hvis jeg husker riktig.

Gammel 14-07-10, 22:06   #880
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Er det noen som husker hvor man får kjøpt Dreamfield pasta i Norge forresten? Jeg har akutt behov for pastaskruer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.