|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ser det er mange som spiser lavkarbo om dagen, og jeg burde så absolutt stramme inn på karbene igjen. Så, inspirer meg til å begynne, hva har dere spist i dag? |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?Frokost: Omelett av 1 egg, litt cottage cheese, tomat og ost |
![]() |
![]() |
#3 |
Tankefull
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?Min første lavkarbodag ever i dag!
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?Så langt:
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?
Jeg vet ikke hvordan det er i alle lavkarboopplegg, men i mitt opplegg er alle grønnsaker lov, også gulrøtter og mais, som jeg vet at andre ikke "får lov til" å spise.
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?Moderat lavkarbo her, ganske likt Divines opplegg, mener jeg å huske.
#8 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?Frokost: 2 skiver lavkarbobrød med cottagecheese og skinke |
![]() |
![]() |
#9 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?Det slår meg at Bonus er den fødte Fedonist. Han har nemlig spist omtrent følgende:
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?*følger med* Levde lavkarbo i noen uker før jeg (antageligvis) fikk magesår eller magekatarr og tok en pause. Tror jeg vil litt tilbake til lavkarbo i en eller annen grad, og henter gjerne inspirasjon.
#11 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Skal vi se: Forsov meg, så frokost ble en halv avocado på styrten.
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Ricotta hørtes definitivt mer interessant ut enn cottage cheese. Vet du hvordan næringsinnholdet i ricotta er sammenlignet med cottage cheese Miss Norway?
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost: 2 skiver fedonbrød med smør og leverpostei |
![]() |
#14 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Når jeg lager havregrøt med cc så koker jeg først grøten, og slenger oppi cc når den er ferdig. I Sverige har de en skikkelig digg cc med eple, pære og vanilje. Den er en skikkelig god smakssetter, i tillegg til kanel.
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Koker du grøten på bare vann da? Til den er passe tykk? Og har i cc og varmer opp alt sammen? :teskje: |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?
Jeg bestiller fra www.netrition.com , men jeg tror man får tak i det på en norsk nettbutikk også. Jeg kjøper atkinsbars fra netrition og bestiller pasta samtidig. |
![]() |
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?
Jeg koker som regel grøten på 50% vann og 50% ekstra lett melk til den er helt ferdig, men det med melk/vann er en smakssak da. Kokingen foregår gjerne i microen. Deretter blander jeg i cc, ikke noe mer oppvarming. Grøten er så varm i seg selv, at cc kjøler den ned til mer spiselig temperatur. To fluer i en smekk.
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Aha! Dette skal jeg prøve. Det blir jo mindre karbo og får inn protein og alt sammen er knallgodt med kanel - det må bli bra. |
![]() |
#19 |
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Åh, så mye god mat, mange gode tips. Fortsett gjerne i morgen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?Frokost - Omelett av to egg og litt skinke + litt agurk
|
|