Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-17, 19:35   #921
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi hadde en veldig veldig fin dag. Sitter igjen med en skikkelig god følelse. Har fått ryddet, vasket og kjørt hjem servise og mat og alt sammen nå i dag, fortsatt endel å få på plass her hjemme. Nå kjenner jeg egentlig at jeg er litt fornøyd med at FIRE konfirmasjoner er overstått. Deilig å ha bare voksne barn.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 19:47   #922
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så herlig å høre, Poly og Filifjonka!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 07-05-17, 22:06   #923
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Gratulerar så mykje til dei nykonfirmerte med familiar.

Eg ligger nede for telling. Sjuk. Jauda, me har god tid. Det er jo ei heil veke til. Eller ei knapp veke.

Kan ein lage focaccia eit par dagar på forhånd? Kva med djevelegg og dadlar med bacon - kan det lagast klart på forhånd?

Gammel 07-05-17, 22:15   #924
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg avtalt med hun som skal lage kake for oss som skal se ut som en karatedrakt. Da er den i boks. Ellers har jeg tenkt litt mer på bordkort, og ellers har vi vel alt under kontroll. Det blir jo litt mindre å tenke på når man må ha det ute pga mangel på plass hjemme. Men noen fordeler må det vel være å kjøpe seg ut av det.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 22:15   #925
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde en kjempeflott dag. Alt gikk på skinner.
Eldstemann hadde med seg en fra avlastningen så han kunne gå når han var lei. Fikk heldigvis tatt noen fine bilder i sommervarmen.
Bunad ble ferdig i tide og jeg hadde heldigvis nok mat til i går og rester i dag.
Nå er det godt at det er 3 år til nestemann. 2 på rad er heftig.

Gammel 07-05-17, 22:23   #926
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Ferdig! Dæven jeg er sliten nå, godt det er noen år til neste. Men en superflott dag har det vært. Konfirmanten har kost seg fra tidlig morgen til sein ettermiddag. Kjempegod mat levert av catering, masse kaker. Fantastisk vær, og flott beliggenhet på lokalet. Lokalet er ryddet etter alle kunstens regler, det aller meste er kommet på plass her hjemme, og kjøleskapet er fullt av mat og kaker. Tror ikke det blir restelag i morgen, rett på travel mandag..

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 23:13   #927
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var ferdig i går, og hadde etterselskap, veldig uformelt i dag!

Det har gått så fint. Flott HEF-seremoni, nydelig mat, fine taler, deilige og pene kaker, bordet jeg pyntet ble så fint og alle var glade! Konfimanten lykkelig. Fornøyd!

Men nå er jeg sliten!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 23:25   #928
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en flott dag i går. Vi var utrolig heldige med været så den flotte takterrassen på det leide lokalet fikk vi utnyttet til fulle. Bordet var flott dekket, maten var god og det var rikelig. Kakebordet var overdådig og det er mye igjen også etter restefest i dag.

Talen til konfirmanten som mannen min skrev og holdt var akkurat passe søt, morsom, sentimental og alvorlig på én gang og filmklippene og kahooten gjorde at det ble passe mye oppmerksomhet rundt konfirmanten. Han var bare litt flau, men litt muggen fordi han ikke vant kahooten da. Han hadde jo ikke sjanse stakkar, når han ikke en gang vet sitt eget skonummer.

Det var en skikkelig vellykket og koselig dag og i dag har vi hatt alle de langveisfarende gjesten på middag og restekakefest hos oss, så vi fikk kost oss litt ekstra med dem. Det var veldig fint.

Jeg kjenner at jeg er skikkelig lettet nå over at det ble så bra tross mange som ikke kunne komme. De som kom koste seg i hvert fall og det var veldig fint kjente jeg, å kunne skryte litt av tenåringen som ikke alltid er så lett å være i hus med for tiden. Det var deilig å dypdykke litt i gamle notater og bilder og se at den fine, lille gutten som er blitt så stor nå, er ganske god, tross tenåringsnykker. Det var deilig å feire ham.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 23:41   #929
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig beskrevet, Nenne, det ER virkelig fint å få feire dem!

Gammel 07-05-17, 23:46   #930
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

For en vakker beskrivelse, Nenne!

Gammel 08-05-17, 03:39   #931
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Så koselig å høre om opplevelsene deres Flott at alt har gått bra.

Bergensis: Foccacia er en av de tingene som må være helt fersk. Min erfaring er at det ikke er godt dagen etter overhodet, dessverre. Kanskje du har noen venner eller familie som kan lage det for dere?

Gammel 08-05-17, 09:35   #932
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En flott feiring hos oss også på lørdag! Fornøyd konfirmant, flott lokale med god mat og masse kaker og gjestene så ut til å kose seg. I går spiste vi kaker til frokost, lunsj og middag omtrent Tre runder med kaffegjester så det gikk heldigvis unna med kakerestene. Flott å få feire den kjekke femtenåringen vår og ganske godt at det er overstått

Gammel 08-05-17, 09:37   #933
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag blir det kake på jobbfolket, gitt. Enda vi hadde tre runder med gjester i går også + noen femtenåringer som stakk innom.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 08-05-17, 09:58   #934
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Flott feiring her også, vi hadde i går. Konfirmanten holdt en fantastisk tale på selve sermonien, så jeg er superstolt mamma! Alt gikkveldig fint, og vi har fire milliarder rester.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 08-05-17, 10:39   #935
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen lessons learned til dere som fortsatt står for tur:

- Alt tar tid, mer tid enn du tror!

- Bordplassering: Du er ikke så snill og smart som du tror når du tenker at det å plassere de to introverte, nerdete, beleste skolelysene ved siden av hverandre sikkert vil være hyggelig og at de nok finner tonen. Det hjelper lite å ha mye til felles når ingen av dem starter en samtale!

- Husk å spise, selv om magen er full av sommerfugler (Bill mrk: Nødproviant på banen hjem etter seremonien)

- Uteleker i hagen er lurt! Mannen hadde tenkt ut det helt selv, og kubb, boulle (eller hvordan det skrives), Nerf og bobleblåsing slo an. Vannpistolene fant de frem selv, det var IKKE vår ide. (Men heldigvis litt utpå, så det var greit at de ble gjennomvåte da)

- Jeg anbefaler veldig en å ha en mann som er skrudd sammen at han ikke får ro på seg før festen er ryddet ut.

- Det er gull med god hjelp! Det var virkelig deilig å sette seg til bords og ikke skjenke kjøkkenet en tanke!

- Prosjektor funker ikke i solfylt stue uten gardiner...

- Det kan være lurt å ha en oversiktlig liste over alt som skal på bordet, ellers kan man finne et par retter i kjøleskapet dagen derpå. Har jeg hørt.

Gammel 08-05-17, 10:46   #936
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En superflott dag i går selv om ikke været var på vår side når vi var i kirken. Skikkelig surt og kaldt. Fikk tatt noen bilder utenfor kirken når vi var ferdige siden det ikke regnet akkurat da. Jeg trengte ikke tenke en eneste tanke på at jeg burde ta et eneste bilde, for hadde spurt en av gjestene som har ordentlig kamera om å ta bilder underveis. Og han tok oppgaven så på alvor fra første stund gjennom hele dagen, så gleder meg til å se resultatet om noen uker.

Og vi som skulle ha låvefest kom til godt oppvarmet låve hvor eieren av gården hadde varmet opp lokalet godt med både gassovner og fyr i vedovnen. Så perfekt lokale. Masse mat og kaker, tale, sanger og film satt sammen av bilder av konfirmanten sendt på stort lerret. Litt mer styr og ordne i stand enn jeg trodde, men en super dag. Og vi ryddet mye i går etterpå, så bare kjøre litt bord og stoler tilbake i dag. Var skikkelig trøtte når vi kom hjem.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 08-05-17, 14:06   #937
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Vi ble omtrent ferdig ryddet i går, jeg har bare bunaden min å få orden på og noe igjen å sette i skapene.

Neste runde skal nok vurderes å ha alt ute, nå hadde vi middag på rastaurant og kaffen hjemme. Det var veldig vellykket å ha kaffen hjemme altså, og veldig koselig, men det var mye arbeid i forkant og arbeidskapasiteten min er ikke så stor. Såå, i dag ble jeg rett og slett sendt hjem fra jobb etter 5 minutter. Det var null å hente og tårene silte ... Men de fikk kaker da.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-05-17, 23:17   #938
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2.5 uker igjen, og jeg tar det helt med ro. Jeg kjenner nå at jeg er veldig glad for at vi har det ute, for da er det ikke noe der jeg trenger å tenke på. Bordkortene lager jeg sikkert ikke før neste helg, planen er klar for de. Kakene som skal lages er fordelt, og pynten av rommet er planlagt. Jeg gleder meg til dagen nå kjenner jeg.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 10-05-17, 00:21   #939
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

- Det kan være lurt å ha en oversiktlig liste over alt som skal på bordet, ellers kan man finne et par retter i kjøleskapet dagen derpå. Har jeg hørt.

Jeg har hørt at det går an å finne iskaka i fryseren etter at festen er over.

Jaja, vi hadde i kjent norsk familieselskapsstil mer enn nok kaker anyway.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv  
Gammel 10-05-17, 00:48   #940
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

5 dagar igjen. Huset vårt er delvis demontert og delvis nymala. Og eg er sjuk. Nuhvel. Har i det minste ferie denne veka.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.