|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHan har jo innrømmet skypingen, og de er jo per def også seksuelle overgrep. Han er ikke tiltalt for dette fordi han er tiltalt for et alvorligere seksuelt overgrep. Men at han har begått seksuelle overgrep har han jo innrømmet. Selv om ha ba retten legge merke til at hun var den mest aktive. At en voksen nabo kan stå frem i retten og utføre karakterdrap på et barn slik naboen gjorde i dag, det har jeg ingen forståelse for. Hun har jo ikke vært tilstede ved noen av tilfellene hvor det skal ha vært begått overgrep, så hennes vitnemål er ikke for å belyse saken, og det synes jeg faktisk var stygt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 17-10-12 kl 20:56. Årsak: Fordømte iPhone!! |
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet som så langt får meg til å tro at seksuelle overgrep faktisk har funnet sted, er at han fra starten av påsto at ikke noe uanstendig hadde skjedd. Når det nå viser seg at det fins skypelogg med en del seksulisert innhold innrømmer han det, og bare det. Alt det andre er ikke riktig, bare det aktoratet har svart på hvitt. |
|
|
|
|
#3 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen Lhi-My, mener du at f.eks. om det vitnet som hadde sagt at jenta var ond, at ikke vi skal kunne
|
|
#4 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSånn litt på siden: Hvis han skulle bli frikjent for det han er tiltalt for nå, vil han da senere kunne tiltales for det som har kommet frem som beviser i denne saken? Skypingen f.eks.? Eller har opplysninger som kommer frem i løpet av rettssaken en form for immunitet som gjør at han ikke kan tiltales for det senere?
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa det må han jo kunne bli tiltalt for? Kan jo anmeldes for det også vel? Spørsmålet er om det må bli en ny sak av det eller ikke? Aner ikke. Håper at det er mulig å ta ut en slik tiltale nå i så fall slik at jenta slipper ny runde. Kan ikke jussen rundt dette. |
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Det kan godt hende dere har andre kilder enn jeg, men jeg hadde fri i dag og fulgte refereringen av vitnemålet til nabodamen til jenta i dag (antar det er det du mener?) å Tv2s og VGs nettsider. Jeg så ikke at hun sa at jenta var ond. Hun sa, iflg referatene, at jenta var manipulerende og at hun løy. Selvsagt er dette harde utsagn mot et barn. Men hvis dette vitnet har erfaringer som tilsier at hun mener at jenta er manipulerende, så må hun vel få lov til å si det selv om jenta er et barn? Det handler jo heller ikke om at vitnet skal fortelle om fornærmedes personlighet. Hun skal fortelle om sine erfaringer og sine tolkninger av disse erfaringene. Det blir jo det samme i forhold til Øygard. Det er jo opp til andre å vurdere om dette er personlighetstrekk ved jenta eller om det er ondsinnet oppspinn fra nabokjerringa. |
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Det å eventuelt karakterisere _barn_ som manipulerende, og det til og med i en rettssak, synes jeg bør overlates til sakkyndige og ikke til synsende nabokjerringer. I hvert fall om jeg skal ta utsagnet alvorlig og til etteretning. |
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Når man innkalles som vitne i en rettssak, er man faktisk forpliktet til å si det som det er eller som man tror det er. Man er også forpliktet til å si det man syns, hvis man blir bedt om det. Hvis aktoratet eller forsvaret innkaller en som vitne og spør om hvordan man oppfatter tiltalte eller fornærmede, og man mener at vedkommende er manipulerende, så er man faktisk lovpålagt å si akkurat det – selv om det er ubehagelig å si slikt om folk, og særlig i en rettsak. |
|
|
|
|
#10 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg er klar over det, og kritikken min er dermed ikke rettet mot nabokjerringa, men mot de som formulerer spørsmål til henne og/eller styrer saken. |
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Da misforsto jeg deg. Det argumentet har jeg langt større forståelse for. |
|
|
|
|
#13 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEt vitne beskriver nå hvordan det har vært det siste året på skolen. |
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMan er ikke forpliktet å synse i en rettssal. Man er forpliktet til å si det man vet og ikke holde noe tilbake. |
|
|
#15 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nemlig. Takk, Smilefjes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#16 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo spesielt at de bruker vitner som sier at jenta er promiskiøs og utfordrene da det er et av de vanligste tegnene på seksuelt misbruk av barn. Det styrker jo faktisk bare saken hennes, ikke hans.
En del av disse punktene er jo nettopp det forsvaret hans bruker mot henne. Jeg forstår det ikke. Sist redigert av Einhyrningur : 18-10-12 kl 09:34. Årsak: manglet en p |
|
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Hvis hun allerede hadde disse tegnene i starten av forholdet, så kan det jo tyde på at hun har blitt misbrukt tidligere i barndommen, før hun møtte Rune Øygard.
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Dette tenker eg og. Det ville forklart ein del av det som har komt fram.
|
|
#20 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det er så kult! at også de som støtter han også blir dratt frem nå. Jeg synes ikke synd på dem i det heeeele tatt. |
|
|
![]() |
|
|