Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-22, 09:46   #961
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Der jentungen går til reguleringstannlege har de tydeligvis ingenting digitalt, så det kunne godt ha skjedd der. Det er ikke mulig å få timeinnkalling på sms e.l., hun får et timekort, i papir, hvor ny time står. Det må hun ha med hver gang, slik at de kan skrive på ny time, og får kjeft hvis hun glemmer det. Slike små timekort i gult papir er tydeligvis veldig verdifulle saker som det er mangel på, siden de er så tilbakeholdne med å gi henne et nytt (det er da også ganske antikvarisk, kanskje de håper på UNESCO-status?). Ja, og vi får papirfaktura i postkassa (men burde vel være glad for at vi ikke må betale kontant).

ohh, det var antikvarisk ja, der eldstemann har gått får han timen på en utskrift når han går, men det kommer sms til meg en uke før, og dagen før i tillegg.

For søstra er det faren som får de sms'ene.

Gammel 09-12-22, 09:52   #962
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dagens, eller gårsdagens, tanngruff herfra:

Eldstemann skulle få av strengen i går YEY. Og bare en sånn tynn streng bak tennene som han ikke er det minste motivert for, men som ikke skal merkes, sa hun, og han kan spise hva han vil, bare ikke vite av harde ting med fortenna.

Vel, det viste seg at han i tillegg fikk med PLATE. Som skal brukes "kveld og natt" i to mnd før natt i ca 2 år med gradvis nedtrapping. Det var han mildt sagt ikke motivert for, han har vært lite motivert for hele strengen og ville rive den ut selv mang en gang, så gleden av å få av strengen ble helt overskygget av at han må bruke den plata, som han intenst hater.

Og hva er det eneste denne ungen har med seg i matpakke for tiden? et eple. Som han altså, vel, ikke får lov å gnage med fortenna lenger, så jeg har delt det i båter og sendt med ham. Det er vel sanrt slutt på at han spiser et eple på skolen også nå¨da, og da er jeg snart tom for ideer om hva jeg klarer å få ham til å spise, og han BØR jo spisenoe mellom forkost og middag... Heldigvis spuiserhan havregrøt til frokost da, det er i det minste ikke problematisk.

Men BLÆ. Nå som vi trodde han var ferdig! HAdde jeg på telefon fått vite at det var plate også, så hadde jo både jeg og han vært forberedt, han hadde fortsatt ikke likt den, men da hadde det nok ikke blitt så enorm skuffelse for fyren.

Det går seg vel til

Søstera som skal igang til våren en gang er i etminste motivert, for hun har plager i kjeven grunnet bittfeilen sin, så hun gleder seg til å få startet behandling på det. Håper det derved blir mindre krangling om det underveis, hun vet også mer hva hun går til, siden broren har vært gjennom om det.

Det erjo superstas å ha en innmari hissig, hylende tenåring, den dagen bestemor kommer på førjulsbesøk. Jadda. Men hun har da sett tenåringer før, så det går nok bra.

Gammel 09-12-22, 10:00   #963
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Å være syk gjør ikke underverker for vond skulder/arm, altså.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå  
Gammel 09-12-22, 10:30   #964
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Fraværsreglementet i vgs og lite samarbeidsvillig legekontor.

Gammel 09-12-22, 10:46   #965
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Den forrige øyelegen min hadde telefontid et kvarter hver dag, det var det. Det skal jo ingenting til for å gå glipp av det vinduet der. Ingen mulighet for timebestilling på nett eller noe annet heller. Så ja, det er absolutt mulig å være håpløst gammeldags selv i våre dager og jeg tenker dette er noe de kan tillate seg fordi de vet det er mangel på bl.a. øyeleger og tannleger slik at det ikke er noen som helst konkurranse om pasientene.

Gammel 09-12-22, 11:08   #966
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fraværsreglementet i vgs og lite samarbeidsvillig legekontor.

Her ble jeg overrasket hvor enkelt det var, jeg ringte legekontoret, sa at eldstemann var syk, de sendte han en tekstmelding der de bekreftet at han hadde vært i kontakt med dem pga sykdom, og la meldingen inn på visma, og vips godkjent fravær.

Gammel 09-12-22, 11:28   #967
Isprinsessen
Vinter

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Hvem tror en stekovn kan bli ren med fuktig klut og litt såpevann

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-12-22, 11:33   #968
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Her ble jeg overrasket hvor enkelt det var, jeg ringte legekontoret, sa at eldstemann var syk, de sendte han en tekstmelding der de bekreftet at han hadde vært i kontakt med dem pga sykdom, og la meldingen inn på visma, og vips godkjent fravær.

Vel, her skriver de ikke erklæring før eleven har fått varsel... som må tas med på legetime for å få erklæring.
greia er at dette er ikke første gang jeg har kranglet med de.

På vår vgs sier de at det er forberedelser til arbeidslivet- da mener jeg at fraværsregler i vgs bør gjenspeile det med egenerklæring og påfølgende sykemelding/ legeerklæring.

Gammel 09-12-22, 11:55   #969
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, her skriver de ikke erklæring før eleven har fått varsel... som må tas med på legetime for å få erklæring.
greia er at dette er ikke første gang jeg har kranglet med de.

På vår vgs sier de at det er forberedelser til arbeidslivet- da mener jeg at fraværsregler i vgs bør gjenspeile det med egenerklæring og påfølgende sykemelding/ legeerklæring.

Jeg kan godt forstå at systemet føles ganske uholdbart for fastlegene, men denne måten å møte dere på er jo utrolig firkanta.

Noe må gjøres med fraværsreglene i vgs! (Burde vært skrevet i såpekassetråden.)

Men så leser man forskning på at det faktisk medfører gode ting for gjennomføringsevnen til elevene at det er strenge oppmøteregler. Erfaringen tilsier at "jeg var visst syk i dag" ble litt for enkelt for (for mange) elever i den aldersgruppen.

Gammel 09-12-22, 12:10   #970
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kan godt forstå at systemet føles ganske uholdbart for fastlegene, men denne måten å møte dere på er jo utrolig firkanta.

Noe må gjøres med fraværsreglene i vgs! (Burde vært skrevet i såpekassetråden.)

Men så leser man forskning på at det faktisk medfører gode ting for gjennomføringsevnen til elevene at det er strenge oppmøteregler. Erfaringen tilsier at "jeg var visst syk i dag" ble litt for enkelt for (for mange) elever i den aldersgruppen.

Ja, jeg tror også det er viktig at det er strengt. Men forskjellen fra arbeidslivet er jo at fraværet er fordelt på fag, ikke tilstedeværelse totalt sett. Og på skolen til min datter har de av og til "fagdager" hvor de har samme fag i en stor del av dagen, noe som jo ellers er bra for muligheten til litt kontinuitet og prosjektarbeid. Men hvis det da er et fag de har få timer i, og man er uheldig å være syk denne dagen, så skal det ingenting til før faværsgrensa er nådd.

Gammel 09-12-22, 12:56   #971
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg tror også det er viktig at det er strengt. Men forskjellen fra arbeidslivet er jo at fraværet er fordelt på fag, ikke tilstedeværelse totalt sett. Og på skolen til min datter har de av og til "fagdager" hvor de har samme fag i en stor del av dagen, noe som jo ellers er bra for muligheten til litt kontinuitet og prosjektarbeid. Men hvis det da er et fag de har få timer i, og man er uheldig å være syk denne dagen, så skal det ingenting til før faværsgrensa er nådd.

Fagdager har de her også, og hadde det på tirsdag. Storebror ble syk og gikk hjem kl 10, og sier at han i det faget nå har 7% fravær. Han var borte på onsdag også og da anbefalte lærer en tlf til legekontoret for erklæring for han visste jo ikke om det kunne dukke opp noe udokumentert fravær framover.

Gammel 09-12-22, 12:56   #972
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Tannlegen skal ha for å ringe tilbake, da. Fikk time mandag (men da er jeg på reise), så krysser fingrene for at dette ordner seg raskt like vel.

Anda er ikke aktiv  
Gammel 09-12-22, 13:13   #973
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det gjør det jo til en viss grad, problemet er bare at noen fag er så små. Men helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan det skal kunne gjøres annerledes. Om jeg har et fag med to timer undervisning i uka, og min elev er borte så mye at jeg ikke har vurderingsgrunnlag, hjelper det faktisk ikke at eleven har vært tilstede under 10% totalt ved å være tilstede de andre fagene. I voksenopplæring finnes ikke fraværsgrense, og det er helt ærlig ganske krise. Jeg synes også det virker som om foreldre (som er negative til fraværsgrensa) rett og slett ikke forstår hvor mye det påvirker, ikke bare egen ungdom, men også hele læringsmiljøet, at noen er borte. Og det er dumt.

Det jeg synes er veldig rart er tanken om at ungdom må "holde av" muligheten til å ha udokumentert fravær og derfor mener de må ha dokumentasjon fra første sykdomsdag. Det er veldig misforstått, og der synes jeg det å forberede seg på arbeidslivet er et viktig poeng. Man kan ikke bare ta seg fri for å ha oppkjøring, besøke venninner, kjøpe julegaver osv. Også vet jeg jo at veldig mange har frie stillinger, kan avspasere og alt det der, men det gjelder ikke alle.

Men, jeg skjønner veldig godt at det er kjipt med firkantede leger altså.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 09-12-22, 13:17   #974
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og det gjør det jo til en viss grad, problemet er bare at noen fag er så små. Men helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan det skal kunne gjøres annerledes. Om jeg har et fag med to timer undervisning i uka, og min elev er borte så mye at jeg ikke har vurderingsgrunnlag, hjelper det faktisk ikke at eleven har vært tilstede under 10% totalt ved å være tilstede de andre fagene. I voksenopplæring finnes ikke fraværsgrense, og det er helt ærlig ganske krise. Jeg synes også det virker som om foreldre (som er negative til fraværsgrensa) rett og slett ikke forstår hvor mye det påvirker, ikke bare egen ungdom, men også hele læringsmiljøet, at noen er borte. Og det er dumt.

Det jeg synes er veldig rart er tanken om at ungdom må "holde av" muligheten til å ha udokumentert fravær og derfor mener de må ha dokumentasjon fra første sykdomsdag. Det er veldig misforstått, og der synes jeg det å forberede seg på arbeidslivet er et viktig poeng. Man kan ikke bare ta seg fri for å ha oppkjøring, besøke venninner, kjøpe julegaver osv. Også vet jeg jo at veldig mange har frie stillinger, kan avspasere og alt det der, men det gjelder ikke alle.

Men, jeg skjønner veldig godt at det er kjipt med firkantede leger altså.

Skjønner det du skriver om vurderignsgrunnlag, men du får jo ikke noe bedre vurderingsgrunnlag selv om eleven har legeerklæring. Da jeg gikk på videregående i nittenpilogbue :knirk: hadde det ingen betydning for fraværsgrensa om det var dokumentert eller ikke, den var på 15% uansett. Men hadde man legeerklæring så hadde man krav på ekstraundervisning for å ta igjen det tapte. Slik tror jeg ikke det er lenger, så tapt undervisning er tapt undervisning.

Helt enig i det du skriver i andre avsnitt, det er veldig rart. Og veldig ulikt arbeidslivet, jeg kan jo ikke få legeerklæring og sykmelding fra jobb for vanlige sykedager, slik at jeg kan spare egenmeldingsdagene for udokumentert fravær. Til det må jeg pent bruke feriedager eller avspasering (men forskjellen fra skole igjen er at jeg har muligheten til å avspasere, og til å ta ferie litt her og der, men det er ikke alle yrkesgrupper som kan det), evt søke om permisjon uten lønn.

Gammel 09-12-22, 13:25   #975
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jo vurderingsgrunnlag som felte mange da alt fravær ble koronafravær. Det var mange som ikke taklet den «friheten».

Foreldre- eller egendokumentert fravær et visst antall dager hadde gjort det litt enklere for legene.

Gammel 09-12-22, 13:26   #976
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Skjønner det du skriver om vurderignsgrunnlag, men du får jo ikke noe bedre vurderingsgrunnlag selv om eleven har legeerklæring. Da jeg gikk på videregående i nittenpilogbue :knirk: hadde det ingen betydning for fraværsgrensa om det var dokumentert eller ikke, den var på 15% uansett. Men hadde man legeerklæring så hadde man krav på ekstraundervisning for å ta igjen det tapte. Slik tror jeg ikke det er lenger, så tapt undervisning er tapt undervisning.

Helt enig i det du skriver i andre avsnitt, det er veldig rart. Og veldig ulikt arbeidslivet, jeg kan jo ikke få legeerklæring og sykmelding fra jobb for vanlige sykedager, slik at jeg kan spare egenmeldingsdagene for udokumentert fravær. Til det må jeg pent bruke feriedager eller avspasering (men forskjellen fra skole igjen er at jeg har muligheten til å avspasere, og til å ta ferie litt her og der, men det er ikke alle yrkesgrupper som kan det), evt søke om permisjon uten lønn.

Nei, men for mange elever fører fraværsgrensa til at terskelen for å være borte i andre situasjoner enn genuin sykdom blir høyere, og dermed er de i timen og lærer får vurderingsgrunnlag.

Gammel 09-12-22, 13:28   #977
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Vel,:herfra regjeringens sider sier de jo selv det er byråkratisk og tungvint. Nederste avsnitt.
https://www.regjeringen.no/no/aktuel...ten/id2914510/

Men, jeg skjønner ikke hvorfor du blander inn fri for å kjøpe julegaver? Det har ikke noe med det i det hele tatt.
Men, er eleven borte 1-2 dager er en jo nesten oppi fraværsgrensen på 10%.

De fleste arbeidsplasser, med unntak av IA bedrifter har 3 ×4 egenmeldingsdager ila 12 måneder som ikke går fra 1.1-31.12. Og deretter sykemelding. Bruker du opp de egenmeldingsdagene før må du ha legeerklæring/sykemelding ved sykdom og fravær.
Jeg skjønner ikke hvorfor egenmeldingsdager alltid skal bli mistenkeliggjort når arbeidstaker har rett til å bruke det.

Gammel 09-12-22, 13:29   #978
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg gruffer over kombinasjonen strømpriser og leilighet med enorme, eldgamle vinduer..

Timar er ikke aktiv  
Gammel 09-12-22, 13:31   #979
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg med-gruffer over strømprisene nå altså.

Gammel 09-12-22, 13:37   #980
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke hvorfor egenmeldingsdager alltid skal bli mistenkeliggjort når arbeidstaker har rett til å bruke det.

Dette kjenner jeg mye på, selv om jeg vet at det bare er tull. På onsdag innså jeg at jeg hadde feber, og i forrige uke vet jeg med sikkerhet at jeg hadde nærkontakt med en som testet positivt på koronatest samme kveld. Det var INGENTING som tilsa at jeg da skulle dra på jobben. Særlig ikke med tanke på at jeg faktisk sov to dager i strekk og helt tydelig var syk. Men drit dårlig samvittighet hadde jeg allikevel.

Sånn når det først er i gruffetråden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.