Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-10, 11:21   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Takk for tips Benzo! Splenda får man kjøpt på helsekosten eller?

Blondie, du kan sikkert bytte ut, men da blir det en mer "flat" smak vil jeg tro. Selv liker jeg best å blande når jeg lager den type ting, ca. 50/50 med rømme og majones.

Gammel 31-07-10, 11:26   #2
Left
Passiv

Standard

Splenda får du kjøpt i alle dagligvareforretninger Irma.

Gammel 31-07-10, 11:29   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Takk.

Gammel 31-07-10, 17:22   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tydeligvis vanskelig for å komme meg i ketose.
Ligger nå på rundt 10-15 karber om dagen, og får svakt positivt på ketose-testen.
Det jeg spiser av karber er grønnsaker, bær, fløte/rømme og nøtter.
Kan jo ikke bare spise kjøtt og fisk heller.

Slik ser dagene mine ut:
Frokost: 3 egg (kokt, eggerøre eller speilegg), litt kjøttpålegg eller bacon, noen skiver ost og litt tomat/agurk/paprika
Lunsj: salat med kylling eller pålegg, ost og gr.saker
Middag: fisk/kjøtt, saus av fløte/rømme og krydder og brokkoli/blomkål eller salat
Kvelds: bær, nøttemuffins, ostechips ol

Drikker ett eller to glass Fun light om dagen, og to kopper kaffe med en skvett fløte, litt kanel og 2 suketter. Ellers vann, eller brus til "fest".

Kan kunstig søtning være en stopper for meg?
Ikke gått noe ned i vekt på en måned nå.

Gammel 31-07-10, 17:35   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunstig søtning er en stopper for veldig mange ja, kan godt hende det. For kostholdet ser jo helt fint ut ellers, med mindre du spiser mengder av bær hver kveld, kommer jo fort opp i endel karber om man fråtser der.

Og dybdefargen på ketostixen har ingenting å si. Utslag er utslag.

Gammel 31-07-10, 17:49   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke mengder bær. Maks 100 g, som oftest rundt 50 g og ikke hver kveld.
Prøve å kutte søtningen litt da.

Gammel 31-07-10, 17:58   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Melkeprodukter kan også være en stopper, faktisk. Prøv å redusere litt på det, du trenger ikke å kutte det ut (enda). Men jeg vet at maange går lite/ikke ned i vekt før de kutter ut/ned på melkeproduktene, med unntak av smør, det tåler de fleste. Nøtter kan også gi stopp.

Gammel 31-07-10, 18:11   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er iferd med å lage en pizzabunn etter oppskrift fra Sofie Hexeberg. Spennende.

Gammel 31-07-10, 18:57   #9
Left
Passiv

Standard

Tomat kan vel også være en stopper? Bør ikke spise for mye av det etter hva jeg har hørt. Jeg får utslag på stix på jobb, men ikke hjemme, men antar at de ikke har blitt oppbevart riktig, slik at de bare kan kastes.

Jeg er litt rausere med karbene nå enn i starten, og har ikke falt ut av ketose tror jeg. Stixer ikke så ofte lenger, men vekten går saaaakte riktig vei.

Gammel 31-07-10, 20:53   #10
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Tomat kan vel også være en stopper? Bør ikke spise for mye av det etter hva jeg har hørt. J

Tomat inneholder massemasse fruktose.

Turbo som har fruktosemalabstroksjon tåler ikke tomat.
Så at jeg tenker å begynne med lavkarbo fult igjen nå synnes han bare er topp. For da slipper han å se potet osv

Gammel 31-07-10, 19:00   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Tror ikke tomat i seg selv er noen stopper, men den inneholder endel karbo så på den måten kan man jo hoppe ut av ketose om man spiser for mye, sant det.

Gammel 31-07-10, 19:13   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pizzabunnen var supergod!
8 egg
1 pakke Philadelphia naturell
1 ts bakepulver
2 dl revet gulost
Litt oregano
ca 1 dl revet ost til å strø på bunnen

Bland alle ingrediensene bortsett fra 1 dl av osten. Hell røren på en stekeplate kledd med bakepapir og bre den utover. Dryss revet ost på bunnen og stek den nederst i ovnen i ca 15 minutter til den blir gyllen. (200 grader)
Ta stekeplaten ut av ovnen og legg på ønsket fyll. Stek pizzaen til osten har smeltet.
Obs! Legg bunnen over på rist etter steking, hvis ikke blir den lett bløt.

Jeg hadde hermetiske tomater, kyllingkjøttdeig, sopp, purre, bacon og løk på + en deilig salat ved siden av. Utrolig smakfullt og veldig mettende.

Gammel 31-07-10, 19:15   #13
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Hmmm, får kutte litt på en etter en ting da.
Får i meg ca 1 dl fløte/rømme ol per dag, nøtter har jeg ikke spist på en uke nå, spiser ca 50 g tomat per dag også 4 suketter + to glass fun light +av og til en ss sukrin per dag.

Gammel 31-07-10, 19:25   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Oj den må jeg prøve! Den smakte ikke mye egg?
Jeg har dilla på ostepizza laget av sånne skivede Kavli-oster. Den med baconbiter er supergod, samme med den med rosépepper. Jeg steker dem (på papir) i ovnen til de smelter og er litt sprø, så legger jeg på fyll og mer ost, og steker dem videre til osten smelter. Smaker ganske likt pizza faktisk, utrolig godt. De blir små da.

Gammel 31-07-10, 20:13   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Det høres helt likt ut som jeg gjorde det, Iset. Genialt enkelt. Jeg synes ikke den smakte mye egg, men nå er jeg jo sylfersk på lavkarbo og har ikke rukket å bli lei av egg enda.

Gammel 31-07-10, 20:30   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Kan skrive inn dagens meny.
Frokost: 2 kokte egg med smør, en fiberrik med ost, salami og grønn paprika.
Lunsj: eggerøre med ost og skinke, toppet med 2 cherrytomat og litt gressløk.
Middag: andebryst, selleri/blomkålmos, salat med parmesan, agurk og dressing.

Dressingen ble veldig god!
Halv pakke majones, 1 ts rød pesto, noen dråper edikk, halv ts sukrin, salt og pepper.
Nok til 2 store + rester til en god lunsj eller to.

Gammel 31-07-10, 21:15   #17
Left
Passiv

Standard

I dag har jeg spist:

Frokost: Omelett med ost
Mellom:
Lunsj: 1/2 boks vaniljekesam med soyaflokker (det var faktisk ganske godt) + ca 1 porsjon med Lettis med sjokoladesmak. Den isen er forbausende god. Litt karber er det jo, men is er en av få ting jeg virkelig elsker. Alt annet godteri er det nada problem å holde seg unna, men is har jeg savnet inderlig.
Mellom:
Kvelds/middag: Pizza - to stoooore biter, og det var ikke noe lavkarbo gitt. Masse salat ved siden av. Duverden så godt!
Det var en kontrollert sprekk, for å se om litt mer karber en dag i uka kan sette fart i forbrenningen litt. Etterpå har jeg stooore planer om å ta et lite glass rødvin og noen flak med potetgull med ost og løk.

Gammel 31-07-10, 22:36   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: Eggerøre av ca 1,5 egg, 4 skiver bacon
Lunsj: Ooops...det ble ingenting i dag gitt
Middag: 1 kyllingfilet, 1/2 svinefilet, salat, 2 maiskolber
Kvelds: 5 jordbær, 5 bringebær dyppet i 2 striper Cloetta Mjølkchocklad utan socker smeltet sammen med en skvett fløte. Noen flak bacongull.

Gammel 01-08-10, 23:00   #19
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: Eggerøre og bacon og bittelitt bringebærsyltetøy fra Lerum (14,5 karber). Det er kjempegodt sammen med eggerøre og det salte baconet om noen skulle lure.
Lunsj: Eh, ikke i dag heller, men det ble litt tidlig middag da
Middag: 1,5 marinert ørretfilet, agurksalat (agurk i vann/eddik/natreen-blanding), isbergsalat, paprika og varm rømmesaus (laget av et beger kremost Tsatziki, og et beger lettrømme, salt og pepper)
Kvelds: Halvt beger Cottage cheese, most med 5-6 bringebær, liten fløteskvett og sukrin, samt 10 hakkede mandler. Også koste jeg meg skikkelig med 100g jordbær i smeltet sjokolade/fløte-blanding. Spiste med god samvittighet etter en god treningsøkt!

Gammel 01-08-10, 23:09   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg har syltetøy på fleskepannekaker. Kjempegodt! Nå spiser jeg det en gang hvert tiende år eller noe sånt, men når jeg først spiser det, så må jeg ha jordbær eller bringebærsyltetøy på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.