Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Biltema er lagd for menn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-13, 22:48   #81
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Jeg hater Biltema, det er rotete. *bidrar*

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:49   #82
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Jeg har kjøkkenhåndtak fra biltema.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:55   #83
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Huff. Dere damer altså! *springer ut igjen før jeg får bank*

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:03   #84
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for men

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg har i alle fall lest forskning som har dokumentert at arbeidsmiljøet blir best dersom det er en noenlunde jevn blanding av kjønn på en arbeidsplass, i stede for at det ene kjønnet er veldig overrepresentert. Nå finner jeg selvfølgelig ikke artikkelen igjen...

Den forskningen har jeg også lest. Den var ganske klar på at mennesker av begge kjønn trivdes best i et arbeidsmiljø hvor det var en jevn kjønnsfordeling. Jeg ønsket dokumentasjon på at oppførsel og kjerringtakter var kjønnsbetinget.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:37   #85
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.643
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Jeg er blitt ganske handy det siste året, og fniste likevel av hovedinnlegget.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:46   #86
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Det irriterer meg og er et føkkings problem at kvinner blir i så stor grad stereotypet i forhold til menn. Menn finnes som Sportsfyr, Nerd, Komiker, Sur tykk fyr, Hissigpropp etc etc. Kvinne/Jente er liksom en egen personlighet.

.

Ikke enig i dette. Jeg båssetter kvinner i like stor grad som menn. ( ) Blondiner, handykvinner (som det finnes ganske mange av, men ikke så mange som menn) bakekvinner, sportykvinner, nerdekvinner, lage trutmunnogleggeutbildeavsegselvpåFB-kvinner (ofte de samme som i kategori 1, forresten) osv. Jeg mener altså at kvinner har like mange forskjellige sider som menn, men synes ikke det er særlig kontroversiet å si at det er flere menn enn kvinner som handler på Biltema, eller at flere menn enn kvinner snekrer. Det finnes det vel også dokumentasjon på, vil jeg tro?
Jeg har ikke noen god forklaring på at det er sånn, og synes ikke at det "bør" være sånn, men jeg skjønner likevel ikke hvorfor det blir så mye fuzz.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:46   #87
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Biltema er lagd for men

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Den forskningen har jeg også lest. Den var ganske klar på at mennesker av begge kjønn trivdes best i et arbeidsmiljø hvor det var en jevn kjønnsfordeling. Jeg ønsket dokumentasjon på at oppførsel og kjerringtakter var kjønnsbetinget.

Kjerringtakter er jo et veldig lite vitenskapelig begrep, så jeg vil tippe at det er gjort lite forskning på det. Man kan selvfølgelig lage seg en definisjon på hva kjerringtakter består i også forske på det, men jeg tror det vil være vanskelig å treffe den folkelige definisjonen godt nok, samtidig som det ikke vil være spesielt nyttig forskning.

At det finnes kjønnsbetinget oppførsel som ikke er kulturelt betinget er noe helt annet. Dette ser vi jo hos de aller fleste dyrearter, og menneskene er jo tross alt dyr vi også. Aggresjon er jo som du selv påpeker typisk mer fremtredende hos menn, siden testosteronnivå er en viktig faktor her, mens kvinner jevnt over bruker langt fler ord i døgnet enn det menn gjør. Og listen kan sikkert bli lang om man begynner å lete.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:08   #88
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Min arbeidserfaring er i stor grad fra arbeidsplasser med mest menn, og jeg kan meddele at menn sladrer og dramatiserer i stor stil, de gjør det bare med lavere stemmeleie.

Jeg tar dette (dvs alle de artige utsagnene som er "ment med et blunkefjes til slutt") alvorlig og fullstendig humørløst fordi det er alvorlig og ikke morsomt.
Og mental-grønnprikker Esme og pøbel, siden jeg ikke får lov til å gjøre det på ordentlig.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:14   #89
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Jepp, både menn og kvinner sladrer, baksnakker og lager drama, de gjør det bare på litt forskjellige måter. Toneleie er ett av dem, og så synes jeg at damer "stikker" mer, men det kan hende at det bare er fordi jeg bare har opplevd å bli stukket av damer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:37   #90
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Jeg opplevde en gang å få en ny sjef som startet første ledermøte med å si: ja dette skal bli gøy- bare damer og sykepleiere attpåtil. Han skulle være sjefen til seks damer som hver for seg hadde lederansvar for 30 stykker. Vi syntes ikke det var noe gøy. Og hver gang vi ikke var enig med ham, ble han sur og sa: typisk damer å være så .. Endringsuvillige. Jada. Han har formet mine holdninger til folk sombull-shitter kjønnsstereotypier.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:51   #91
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Ja, og jeg lurer litt på hvordan det er mulig å ikke bli ihvertfall lettere irritert når folk sier sånt. Min erfaring er at de fleste damer som ler med av slikt, kjenner seg nok igjen i stereotypiene at de ikke føler på det selv, men det gjelder sikkert ikke alle. Kanskje noen her kan si noe om det? Hva er det som gjør at dere ikke ser på slike holdninger som problematiske?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:39   #92
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Det lurer jeg også på.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:58   #93
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Ja, og jeg lurer litt på hvordan det er mulig å ikke bli ihvertfall lettere irritert når folk sier sånt. Min erfaring er at de fleste damer som ler med av slikt, kjenner seg nok igjen i stereotypiene at de ikke føler på det selv, men det gjelder sikkert ikke alle. Kanskje noen her kan si noe om det? Hva er det som gjør at dere ikke ser på slike holdninger som problematiske?


Jeg vet ikke om jeg helt skjønte hva du spurte om, men jeg kan forsøke. Jeg hadde blitt rimelig irritert om sjefen min satt og himlet over at han bare var sjef for bare damer og "her blir det bare kakling," liksom. Det er jo komplett idiotisk oppførsel, fordomsfullt, uooplyst og i det hele tatt. Derimot blir jeg ikke spesielt opprørt over at noen hevder at det er flere damer enn menn som liker å sy bunader, eller at flere menn enn damer handler på Biltema. All min livserfaring, og sikkert salgslister fra Husfliden og Biltema også, sier jo at det er sånn.
Hvis noen hevder at de ikke kan gjøre spesielle ting fordi de tilhører feil kjønn, synes jeg det er tåpelig. Som at en mann ikke kan flette hår, eller at en kvinne ikke kan skifte dekk. Sånt handler om at man ikke gidder/ikke har gjort det før, ikke om hvilket kjønn man tilhører.
Jeg vet ikke om dette var særlig oppklarende?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:42   #94
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet ikke om jeg helt skjønte hva du spurte om, men jeg kan forsøke. Jeg hadde blitt rimelig irritert om sjefen min satt og himlet over at han bare var sjef for bare damer og "her blir det bare kakling," liksom. Det er jo komplett idiotisk oppførsel, fordomsfullt, uooplyst og i det hele tatt. Derimot blir jeg ikke spesielt opprørt over at noen hevder at det er flere damer enn menn som liker å sy bunader, eller at flere menn enn damer handler på Biltema. All min livserfaring, og sikkert salgslister fra Husfliden og Biltema også, sier jo at det er sånn.
Hvis noen hevder at de ikke kan gjøre spesielle ting fordi de tilhører feil kjønn, synes jeg det er tåpelig. Som at en mann ikke kan flette hår, eller at en kvinne ikke kan skifte dekk. Sånt handler om at man ikke gidder/ikke har gjort det før, ikke om hvilket kjønn man tilhører.
Jeg vet ikke om dette var særlig oppklarende?

Nei, ikke så veldig, egentlig. Det virker ikke som om du er en av dem jeg sikter til (ut ifra hva du skriver over her).

Jeg tenker på det som folk reagerer på i hovedinnlegget her, og som mange andre tydeligvis mener er uproblematisk; nemlig å snakke om "menn" og "kvinner" som om det var to helt adskilte kategorier som det er meningsfullt å bruke når det gjelder f.eks. egenskaper og evner (se Tallulah i #11). Jeg skrev ikke mer utdypende om hva jeg mente fordi det meste allerede var sagt da jeg leste tråden, men Esmes innlegg #14 beskriver godt det jeg tenker på. Flere har uttrykt at de ikke ser det problematiske i det E skriver om her, og det synes jeg er utrolig rart. Derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor noen ikke opplever dette som problematiske holdninger. (Vet ikke om dette heller var oppklarende. )

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 23:46   #95
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Toern skulle i jentebursdag forleden dag. Hans resonnement for gaveinnkjøp er som følger: "Jeg liker ikke dukker, rosa og zhuzhupets. Mottaker er ei jente, ergo må hun like de greiene jeg ikke liker. Vi kjøper zhuzhupets-prinsessegreier". Litt som HI: "biltema har et opplegg som ikke passer meg. Jeg er kvinne. Ergo passer det for menn". Jeg føler meg i grunnen sikker på at det var litt humor i HI slik jeg kjenner hun som skrev det dog.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 00:30   #96
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Grunnen til at jeg ikke synes sånt er morsomt er fordi jeg ikke kjenner meg igjen i det (og derfor synes det er begrensende, dermed alvorlig, og enda mindre morsomt). Det morsomme i dette er vel basert på at det er litt gjenkjennende, mens i mitt hode er det bare merkelig.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 00:43   #97
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Menn er generelt mindre dramatiske.

Og du jobber ikke i en mannsdominert bransje? Jeg vil faktisk si at det er en myte som ikke har hold i virkeligheten.

Jeg mener evner, oppførsel og holdninger er personavhengig og uavhengig av kjønn.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 10-05-13 kl 00:51.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 06:08   #98
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.375
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Grunnen til at jeg ikke synes sånt er morsomt er fordi jeg ikke kjenner meg igjen i det

Jeg kjenner meg heller igjen igjen i hovedinnleggets "problemstilling" (jeg synes det er veldig greit å ha esker og hauger med muttere og skruer tilgjengelig, og kjøper helst i kvanta), men klarer ikke å automatisk synes at utsagnet til HI blir "begrensende, alvorlig, og enda mindre morsomt", for å sitere deg. Jeg synes man kan tillate seg å fleipe med menn og kvinner som grupper, i hvert fall så lenge det kun er snakk om skruer og muttere. Jeg liker ikke å bli satt i begrensende, alvorlige og mindre morsomme båser, men dette synes jeg heller mot den ufarlige båssettingen, og jeg tillater meg derfor å flire litt (selv om HIs innlegg muligens kunne hatt litt mer snev av glimt i øyet og selvironi for å være helt ufarlig).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 08:12   #99
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kjenner meg heller igjen igjen i hovedinnleggets "problemstilling" (jeg synes det er veldig greit å ha esker og hauger med muttere og skruer tilgjengelig, og kjøper helst i kvanta), men klarer ikke å automatisk synes at utsagnet til HI blir "begrensende, alvorlig, og enda mindre morsomt", for å sitere deg. Jeg synes man kan tillate seg å fleipe med menn og kvinner som grupper, i hvert fall så lenge det kun er snakk om skruer og muttere. Jeg liker ikke å bli satt i begrensende, alvorlige og mindre morsomme båser, men dette synes jeg heller mot den ufarlige båssettingen, og jeg tillater meg derfor å flire litt (selv om HIs innlegg muligens kunne hatt litt mer snev av glimt i øyet og selvironi for å være helt ufarlig).

Der fikk du sagt akkurat det jeg tenker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 08:24   #100
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg kjenner meg heller igjen igjen i hovedinnleggets "problemstilling" (jeg synes det er veldig greit å ha esker og hauger med muttere og skruer tilgjengelig, og kjøper helst i kvanta), men klarer ikke å automatisk synes at utsagnet til HI blir "begrensende, alvorlig, og enda mindre morsomt", for å sitere deg. Jeg synes man kan tillate seg å fleipe med menn og kvinner som grupper, i hvert fall så lenge det kun er snakk om skruer og muttere. Jeg liker ikke å bli satt i begrensende, alvorlige og mindre morsomme båser, men dette synes jeg heller mot den ufarlige båssettingen, og jeg tillater meg derfor å flire litt (selv om HIs innlegg muligens kunne hatt litt mer snev av glimt i øyet og selvironi for å være helt ufarlig).

Men her er jo det som jeg mener er problemet med fordommer mot kvinner, at dersom man reagerer, så nøyer ikke de som ikke blir sure seg med å la være å bli sure, man retter faktisk mer kritikk mot de som reagerer enn den som kom med utsagnet.

For som flere har sagt her også, problemet er ikke bare det at kvinner blir tenkt på som mer ensartet enn hva vi er, det er også sånn at man i større grad legger seg opp i hva man synes andre skal reagere og hvordan de skal reagere.
Som om man skal finne en "kvinnekonsensus".

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no