Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Biltema er lagd for menn

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-13, 21:40   #1
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Biltema er lagd for men

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Oki. Forskning på bordet, takk.

Jeg har i alle fall lest forskning som har dokumentert at arbeidsmiljøet blir best dersom det er en noenlunde jevn blanding av kjønn på en arbeidsplass, i stede for at det ene kjønnet er veldig overrepresentert. Nå finner jeg selvfølgelig ikke artikkelen igjen...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:03   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg har i alle fall lest forskning som har dokumentert at arbeidsmiljøet blir best dersom det er en noenlunde jevn blanding av kjønn på en arbeidsplass, i stede for at det ene kjønnet er veldig overrepresentert. Nå finner jeg selvfølgelig ikke artikkelen igjen...

Den forskningen har jeg også lest. Den var ganske klar på at mennesker av begge kjønn trivdes best i et arbeidsmiljø hvor det var en jevn kjønnsfordeling. Jeg ønsket dokumentasjon på at oppførsel og kjerringtakter var kjønnsbetinget.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:46   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Den forskningen har jeg også lest. Den var ganske klar på at mennesker av begge kjønn trivdes best i et arbeidsmiljø hvor det var en jevn kjønnsfordeling. Jeg ønsket dokumentasjon på at oppførsel og kjerringtakter var kjønnsbetinget.

Kjerringtakter er jo et veldig lite vitenskapelig begrep, så jeg vil tippe at det er gjort lite forskning på det. Man kan selvfølgelig lage seg en definisjon på hva kjerringtakter består i også forske på det, men jeg tror det vil være vanskelig å treffe den folkelige definisjonen godt nok, samtidig som det ikke vil være spesielt nyttig forskning.

At det finnes kjønnsbetinget oppførsel som ikke er kulturelt betinget er noe helt annet. Dette ser vi jo hos de aller fleste dyrearter, og menneskene er jo tross alt dyr vi også. Aggresjon er jo som du selv påpeker typisk mer fremtredende hos menn, siden testosteronnivå er en viktig faktor her, mens kvinner jevnt over bruker langt fler ord i døgnet enn det menn gjør. Og listen kan sikkert bli lang om man begynner å lete.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 12:08   #4
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Biltema er lagd for menn

Min arbeidserfaring er i stor grad fra arbeidsplasser med mest menn, og jeg kan meddele at menn sladrer og dramatiserer i stor stil, de gjør det bare med lavere stemmeleie.

Jeg tar dette (dvs alle de artige utsagnene som er "ment med et blunkefjes til slutt") alvorlig og fullstendig humørløst fordi det er alvorlig og ikke morsomt.
Og mental-grønnprikker Esme og pøbel, siden jeg ikke får lov til å gjøre det på ordentlig.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.