Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Press om valpekull fra hundeoppdretter

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-10, 19:46   #81
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Jeg synes avtalen høres kjempemerkelig ut. Dog mener jeg faktisk at en avtale er en avtale, og ettersom oppdretter tilby å ha hunden hos seg, og dekke utgiftene(?) synes jeg man skal holde avtalen.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:00   #82
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Jeg synes fremdeles at du bør holde avtalen. Jeg synes ikke at det at oppdretter har gjort noen merkelige ting fritar deg for å holde din del. (På akkurat samme måte som jeg ikke synes at andre mennesker sin oppførsel er en unnskyldning for meg å oppføre meg dumt.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:15   #83
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Etter å ha ventet i 2 år på en hund av denne rasen må du ha vært klar over problematikken med bittesmå kull og høy forekomst av keisersnitt, og da er det en smule søkt å bruke dette som heftige argumenter for å løpe fra en avtale du inngikk med oppdretter da du fikk kjøpe hunden. At avtalen høres noe snodig ut, og at oppdretter har oppført seg like snodig, fritar deg ikke fra den avtalen du faktisk har inngått. Oppdretter har jo til og med tilbudt seg å ha hunden hos seg i den aktuelle perioden.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:32   #84
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Etter å ha ventet i 2 år på en hund av denne rasen må du ha vært klar over problematikken med bittesmå kull og høy forekomst av keisersnitt, og da er det en smule søkt å bruke dette som heftige argumenter for å løpe fra en avtale du inngikk med oppdretter da du fikk kjøpe hunden. At avtalen høres noe snodig ut, og at oppdretter har oppført seg like snodig, fritar deg ikke fra den avtalen du faktisk har inngått. Oppdretter har jo til og med tilbudt seg å ha hunden hos seg i den aktuelle perioden.

Helt enig.

Man skaffer seg ikke en fransk bulldog (eller Mops eller Engelsk Bulldog) og bruker keisersnitt som argument for at man ikke vil ha kull på den. Ærlig talt. Du får i hvert fall finne på noe bedre når dere snakkes neste gang, fordi det arguementet er ubrukelig.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:38   #85
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.613
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Nei, men at avtalen slettes ikke er bindene fritar henne fra den.
dette er ganske vanlig prosedyre fra oppdrettere. At de tror de har en rettighet over en vare som er solgt til full pris. Vel det har deikke, det har vært prøvd før, og selv ikke en skriftlig kontrakt vil være gyldig, fordi den ikke følger kjøpsloven.
Så det er oppdretter som har brutt loven, ikke valpekjøper.
Dertil ble valpekjøer presset til å si ja til avtalen, hvilket også gjør det enda værre.
Hva man synser og tenker, synes jeg strengt tatt man kan holde for seg selv.
Svært mange oppdrettere utnytter dette ganske grovt. Det er og blir oppdretter som er profesjonell her!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:43   #86
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Godt mulig at oppdretter ikke har noe juridisk å holde frem, men jeg synes at hun i anstendighetens navn burde gi oppdretteren et godt argument på hvorfor hun ikke vil ha kull på hunden, siden det er noe det var snakk om når hun fikk den.

Når oppdretter kan ha hunden hjemme hos seg og ta seg av all valpestell så blir det veldig ullent på hvorfor hun skal bryte avtalen (selv om den ikke er juridisk bindende).

Dessuten synser og tenker jeg i vei akkurat som det lyster meg.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:45   #87
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.677
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Nå vet jo ikke vi hvor pågående kjøper var for å få denne hunden? Sett fra oppretters synspunkt så visste vel kanskje denne at kjøper hadde ventet i 2 år for å få en slik hund

Opprinnelig lagt inn av mocci

Det er godt mulig at jeg ikke hadde fått kjøpe valpen hvis jeg ikke hadde gått med på betingelsene. Jeg er en person som holder ord og står for det jeg sier og gjør, men ser i etterkant at det ikke var noe klokt valg å kjøpe valp med slike betingelser. Det er derfor hele situasjonen oppleves så vanskelig da både livssituasjon og standpunktet mitt har endret seg siden jeg kjøpte valpen. Jeg mener det må være rom for å kunne ombestemme seg? Det er tross alt ikke noe man skal ta lettvint på, hvis det ikke hadde vært for presset fra oppdretter så hadde jeg aldri vurdert å ha et valpekull.

Opprinnelig lagt inn av mocci

Hun prøvde nemlig å prakke på meg en fôrvertavtale også, men det sa jeg blankt nei til. Jeg ga henne et ultimatum, fikk jeg ikke kjøpe valpen til fullpris og stå som eier av denne så ville jeg ikke kjøpe valpen. Hun valgte allikevel å selge valpen til meg men prøvde som sagt å "selge inn" denne heftelsen om valpekull. Jeg tenkte i mitt stille sinn, at det får vi nå se på når den tid kommer, jeg var på det tidspunktet heller ikke fremmed for et valpekull, men tenkte å se det ann etterhvert som valpen vokste til.

På meg virker det som om oppdretter ikke ville selge til deg med mindre du kunne stille som avlsmor. Da synes jeg det er dårlig gjort å gå tilbake på det etterpå.
Og det at du allerede ved kontraktsinngåelsen har tanker om at du ikke har tenkt til å holde avtalen, vel, du om det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:47   #88
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.613
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Godt mulig at oppdretter ikke har noe juridisk å holde frem, men jeg synes at hun i anstendighetens navn burde gi oppdretteren et godt argument på hvorfor hun ikke vil ha kull på hunden, siden det er noe det var snakk om når hun fikk den.

Når oppdretter kan ha hunden hjemme hos seg og ta seg av all valpestell så blir det veldig ullent på hvorfor hun skal bryte avtalen (selv om den ikke er juridisk bindende).

Dessuten synser og tenker jeg i vei akkurat som det lyster meg.

Det er hennes hund og hun vil ikke ha kull på den. Noe mer enn det behøver hun da vitterligen ikke begunne det. Avtalen er ikke gyldig i henhold til kjøpsloven og det burde kanskje oppdretter, som fortsatt et proff, sjekket opp?

Hvor mange hadde akseptert å kjøpe en komfyr til fullpris, som selger skulle låne 3 uker i jula?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:49   #89
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er hennes hund og hun vil ikke ha kull på den. Noe mer enn det behøver hun da vitterligen ikke begunne det. Avtalen er ikke gyldig i henhold til kjøpsloven og det burde kanskje oppdretter, som fortsatt et proff, sjekket opp?

Hvor mange hadde akseptert å kjøpe en komfyr til fullpris, som selger skulle låne 3 uker i jula?

Du misser poenget mitt.

Hun har gått med på det når hun fikk kjøpe bikkja. For meg dreier det seg om anstand, ikke om juss.

Jeg har sikkert av og til inngått "avtaler" med folk som ikke har vært juridisk bindende, men jeg hadde følt meg snytt om de trakk seg i etterkant. Jeg hadde heller ikke trukket meg av noe jeg har lovet uten skikkelige argumenter. Og når oppdretteren fritar henne fra alt arbeid med å ha kullet hjemme hos seg så kan jeg ikke skjønne hva problemet er.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:49   #90
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.613
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Nå vet jo ikke vi hvor pågående kjøper var for å få denne hunden? Sett fra oppretters synspunkt så visste vel kanskje denne at kjøper hadde ventet i 2 år for å få en slik hund

På meg virker det som om oppdretter ikke ville selge til deg med mindre du kunne stille som avlsmor. Da synes jeg det er dårlig gjort å gå tilbake på det etterpå.
Og det at du allerede ved kontraktsinngåelsen har tanker om at du ikke har tenkt til å holde avtalen, vel, du om det.

Da skulle oppdretter aldri solgt valpen.
Oppdretter er proff, valpekjøper er ikke det.
Det er oppdretters ansvar å sette seg inn i hvordan ting fungerer.
Ikke se dere blinde på at det er en valp.

Er det greit å selge en bruktbil, til full pris og så forlange å få kjøre en liten tur med den, den 3 onsdagen i mnd med r?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:50   #91
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.677
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Jeg hadde aldri gått inn på en sånn avtale i utgangspunktet, men om jeg hadde gjort det så måtte jeg jo ha forholdt meg til det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:52   #92
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Jeg kjenner at jeg blir uggen av hele temaet jeg. Oppdrett og hundekjøp- og salg er åpenbart ikke greia for meg.

At livssituasjoner endrer seg synes jeg er forståelig, og mocci - jeg har ingen problemer med å se at presset ifht. hunden og SA som kom litt etterpå er noe du forbinder med hverandre. Ikke som i at presset var årsaken til SA, men at tanken på hundegraviditet og mas og jag ikke er en lur ting samtidig som du er gravid og sårbar.

Er det en mulighet å selge tilbake hunden, hvis du ikke ønsker å kjøre lov-og-rett-linja?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 20:53   #93
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.613
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Du misser poenget mitt.

Hun har gått med på det når hun fikk kjøpe bikkja. For meg dreier det seg om anstand, ikke om juss.

Jeg har sikkert av og til inngått "avtaler" med folk som ikke har vært juridisk bindende, men jeg hadde følt meg snytt om de trakk seg i etterkant. Jeg hadde heller ikke trukket meg av noe jeg har lovet uten skikkelige argumenter. Og når oppdretteren fritar henne fra alt arbeid med å ha kullet hjemme hos seg så kan jeg ikke skjønne hva problemet er.

Oppdretter truet henne vitterligen med at om hun ikke sa ja, fikk hun ikke kjøpe valpen, som hun hadde ventet 2 år på.
Jeg greier ikke se at valpekjøper er bundet av noe som helst.
I mine øyne bør vel en oppdretter som driver såpass useriøst, ikke engang drive, men det blir synsing fra min side....

Er hunden forresten stilt og bedømt i henhold til rasestandar og godkjent av avlsrådet? Er parringen anbefalt av samme råd?
Om alt dette er i orden så kan jo valpekjøper en gang, om hun har lyst, parre hunden med denne fantastiske faren, eller en annen hund også kan oppdretter kjøpe et av avkommene, til fullpris....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:01   #94
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Jeg har vært på let etter en spesiell hund i et par år, og hatt kontakt med utrolig mange oppdrettere. Oppdretter her virker veldig useriøs, det er vel ingen som driver med dette på skikkelig vis som lar seg presse til å selge en hund de i utgangspunktet vil ha selv. Det fremgår ganske tydelig her at oppdretter ville ha i både pose og sekk, full pris på hunden og et kull på den. Det er rett og slett å forsøke å lure en kunde.
Man kan være etterpåklok og tenke man burde holdt seg unna kjøpet, men nå har eier selvsagt også rukket å bli glad i og oppdra hunden, som hun med kontrakt er rettmessig eier av. Hvorfor skulle hun da holde en lurvete avtale, utsette hunden for et svangerskap med stor risiko og så stå uten rettigheter hvis alt går galt? Hvis oppdretter ønsket et kull på denne tispen hadde det vært null problem å finne en forvert, det står folk i kø for å bli det, særlig når rasen har ventelister.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:06   #95
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Vel talt emm.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:21   #96
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Jus er ikke alltid rettferdig i mine øyne. Men det er nå likevel sånne føringer vi har å forholde oss til, og takk for det. Oppdretter tjener penger. Selger skal gi. Det er ståa. Dessuten var det ingen av oss som overhørte praten. Man kan si ting på mange måter. Og ingen av oss er i samme situasjon, så vidt jeg kan forstå. Da er det lett å si hva andre skal gjøre.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:26   #97
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.462
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hvis oppdretter ønsket et kull på denne tispen hadde det vært null problem å finne en forvert, det står folk i kø for å bli det, særlig når rasen har ventelister.

Om jeg oppfattet det riktig så ville oppdretteren at HI skulle bli forvert, men HI vill kjøpe hunden og stod på det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:29   #98
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Om jeg oppfattet det riktig så ville oppdretteren at HI skulle bli forvert, men HI vill kjøpe hunden og stod på det.

Men da ville en proff oppdretter valgt en annen som ville bli forvert. Tro meg, mange vil det, både for interessens skyld, få en spesiell hund og ikke minst; slippe å betale for den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:31   #99
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Opprinnelig lagt inn av mocci

Hun prøvde nemlig å prakke på meg en fôrvertavtale også, men det sa jeg blankt nei til. Jeg ga henne et ultimatum, fikk jeg ikke kjøpe valpen til fullpris og stå som eier av denne så ville jeg ikke kjøpe valpen. Hun valgte allikevel å selge valpen til meg men prøvde som sagt å "selge inn" denne heftelsen om valpekull. Jeg tenkte i mitt stille sinn, at det får vi nå se på når den tid kommer, jeg var på det tidspunktet heller ikke fremmed for et valpekull, men tenkte å se det ann etterhvert som valpen vokste til.

Hvis dette er riktig fremstilling av kjøpet kjenner jeg at sympatien min ligger hos oppdretter. Uavhengig av hva som blir juridisk korrekt eller ikke. Kjøpte du altså valpen, lovte å avle på hunden, men mente det ikke?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 21:33   #100
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Press om valpekull fra hundeoppdretter

Kanskje oppdretter anså HI som den beste hundeeieren, og derfor ble hun valgt foran en evt. forvert? Når hun attpåtil "takket ja" til avtalen, så skjønner jeg jo at oppdretter velger henne.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no