Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er du en matcher

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 11:43   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du en matcher

Det er som regel samboer som kler på Storesøster og han pleier vel å matche bukse og genser (ihvertfall sånn delvis). Tror det handler om de har god tid eller ikke. Hun matcher ikke i yttertøy. Alt vintertøyet hennes er rødt, og sånn er det bare. Kjøper ikke brunt for å ha flere farger og spille på.

Småttisene matcher stort sett ikke. De sikler og gulper og griser sånn når de spiser at de skiftes på ustanselig. For rene barn liker jeg Her går det omhverandre i klær også. Lillebror har stadigvekk jentebodyer på for de har vi flest av Smokker får de den som er nærmest. Jeg var også ute her en dag hvor jeg (uten å tenke på det) hadde tatt på Lillebror ulljakken til lillesøster med blomster o hun hadde hans ensfargete.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 17:00   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.032
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Småttisene matcher stort sett ikke. De sikler og gulper og griser sånn når de spiser at de skiftes på ustanselig. For rene barn liker jeg Her går det omhverandre i klær også. Lillebror har stadigvekk jentebodyer på for de har vi flest av Smokker får de den som er nærmest. Jeg var også ute her en dag hvor jeg (uten å tenke på det) hadde tatt på Lillebror ulljakken til lillesøster med blomster o hun hadde hans ensfargete.

Nå synes jeg du gjør skam på oss tvillingmødre. Alle vet da at tvillingbabyer må matche seg imellom, og at hvis den ene griser seg ut må man skifte på begge to. Det gjorde jeg bestandig da mine var små.





__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 19:41   #3
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Er du en matcher

Stort sett matcher klea til junior, om ikkje i farge, så i stil. Det meste er arva eller fått, eg hadde ikkje kjøpt noko ekstra for å få det til å passa.

Sambo tar på guten det han finn når han leiter i skuffene med ei hand, og held på babyen på stellebordet med den andre handa. Resultatet er variabelt.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 19:43   #4
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg matcher på meg selv, unga tar på det de liker selv. Både toåringen og femåringen- med veldig forskjell utkom fra dag til dag.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 19:53   #5
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Klabert. Jeg matcher alltid. Svart genser, svart T-skjorte og svarte jeans. How hard can it be?

(Når det er snakk om ungene er det nok litt værre. I barnehagen har visst en ansatt blitt avslørt som fargeblind da hun ikke umiddelbart kunne se hvilke dager jeg hadde stått for påkledninga av minstemann.)

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 19:58   #6
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Det er viktig for meg at han ser presentabel ut og at klærne går godt sammen. Vet ikke om jeg vil kalle det "matche" for det forbinder jeg med damer med sko, veske, belte og smykker i samme farge.

Har han en fargerik og mønstrete genser, buksa være ensfarget, helst dongeri. Jeg blir skikkelig uvel av kobinasjoenene sambo velger innimellom og overrasket også, da han fint kan kle seg selv på en ok måte.

Yttertøy og sko velger jeg i nøytrale farger for å slippe å kjøpe mer enn nødvendig. Han har feks bare én vinterlue (skal kjøpe en til) og én vinterjakke. Den går helt fint til det meste.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:42   #7
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Tja, kan liksom ikke helt la være.... har vansker med å ikke se at noen ting ser penere ut sammen en andre. Ikke fundamentalist men har smak...syns jeg.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 12:47   #8
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du en matcher

Jo slik er jeg også, det er kjempe gøy, både på barna og meg selv.
Har tilogmed tatt bilder av de i turkise klær så det skulle passe å ha i gangen(selv om det hadde passet uansett)

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 14:01   #9
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en matcher

Mini matcher stort sett, men det er fordi jeg har mine yndlingsfarger til ham, så de går igjen i de fleste klærne hans. Lime, turkis og grønt er det mye av her i huset.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 15:45   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Neisjda.
Poden kler stort sett på seg selv, og bestemmer selv hva han vil ha på. Det går finfint.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:13   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en matcher

De skal se pene ut på besøk, men jeg bryr meg ikke om yttertøy -innertøy matching, gitt! Til hverdags trenger de heller ikke ha matchende klær, men jeg tar jo ikke med vilje fram ting som ser teit ut sammen, da!

Men 4 dresser pr barn er rimelig uaktuelt....Da hadde jeg hatt 16 dresser hengende i gangen!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:16   #12
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Nok en matcher melder seg.. Innertøy er jeg nok mer nøye på enn yttertøy.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:46   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Matcher automatisk, ja, men ikke helt nazi. Kanskje litt verre enn jeg liker å innbille meg, for mannen mener jeg er håpløs.
Men jeg synes også det kan være litt tøft med klær som ikke matcher i fargene og, så lenge det passer sammen på en annen måte.
Matcher ikke f.eks farge på sko og veske selv, det synes jeg er litt kjærring...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:49   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg er nok visse matcher-trekk, men langt fra nivået til hovedinnlegger. (Selv om moren min beskyldte meg for å kle meg for å matche strikketøyet da jeg var tenåring). Har et ganske avslappet forhold til hva ungene har på seg, men det meste av klærne til minsten er i farger som går greit sammen. Finner ham fram oransje sokker en dag, så lever jeg greit med det.

Det faller meg veldig naturlig å ta på meg selv klær som jeg syns passer sammen, og det gjelder også yttertøy. Jeg kan nesten bli uvel av å ha på meg noe som skjærer seg (to brunfarger som ikke går sammen f.eks.).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:56   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Tja, jeg prøver nå at iallefall bukse og genser passer sammen, men sånn ellers er jeg ikke så nøye på det. Mannen er mye mer nøye på sånt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 19:53   #16
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.799
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg er sykt opptatt av klær. Og ikke minst barneklær.
Jeg elsker å kle opp poden min. Hver dag er en fest.
Og det må matche, hvert eneste antrekk må matche.
Altså bukse og genser. Og dagens jakke, lue og sko.
Om han skal ut og leke i møkka eller ut og spise middag på restaurant, så matcher jeg tøyet.
Jeg får ikke til å putte på poden klær som ikke matcher.
(samme med meg selv)
Grunnet dette har vi så klart MENGDER av jakker, dresser, luer, sokker, votter, sko og støvler, regnjakker og rengbukser, vindbukser +++
I smokkeperioden måtte selvfølgelig smokken matche klærne.

Hvordan er det med dere?

Er du min svigerinne?

Jeg matcher ABSOLUTT ikke. Kunne ikke bry meg mindre...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 21:15   #17
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en matcher

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Er du min svigerinne?

Jeg matcher ABSOLUTT ikke. Kunne ikke bry meg mindre...


Nope, men hun og jeg hadde antagelig kost oss i hverandres selskap.

Så kult at det ble en så lang tråd ut av spørsmålet mitt.
Skjønner jo nå at sånne som meg er i mindretall, i tillegg er jeg uhelbredelig.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:17   #18
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg plukker bukse og genser som passer sånn noenlunde sammen. Strømper/strømpebukser er jeg glad jeg finner i det hele tatt, og yttertøy velges etter vær. Jentungen velger ofte sine egne klær, og hun begynner å bli flink til å velge ting som passer sånn noenlunde sammen (les: Ulike nyanser av rosa).

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:21   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.112
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du en matcher

Jeg har god smak og liker at både jeg og barna er bra kledd ja. Storebror og jeg har ganske forskjellig klessmak, men han har skjønt at ting skal matche så det forsikrer han seg om.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:22   #20
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du en matcher

I dag var litjtausa rosa fra topp til tå. Som regel tar vi på henne det nærmeste vi finner, men av og til er det morsomt å kle henne ut litt

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no