Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle?
Ja, selvfølgelig! 1 0,32%
Nei, selvfølgelig ikke! 314 99,05%
Dustepoll 2 0,63%
Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 22:19   #81
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Hadde vi hatt hund, så hadde det ikke vært noen selvfølge at den skulle bli med bort nei. Tror neppe jeg hadde orket å ha den med heller jeg da, og heller latt den ligge hjemme i fred og ro.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:13   #82
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Siden jeg har hund selv, føler jeg meg forpliktet til så syns det er greit med hunder på besøk. Så jeg sier aldri nei, selv om jeg ikke alltid er udelt positiv. Kunne ikke falle meg inn å ta med hunden på uanmeldt besøk eller tenke det var en selvfølge den var med. Min hund - mitt problem.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 07:12   #83
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hos meg er stort sett alle hunder velkommen, men jeg forventer at de ikke jager katten min, gjør de det så må de ut eller stenges inne på et rom. Også forventer jeg at de ikke går opp i sofaen eller på kjøkkenbenken. Et unntak er det, bikkja til foreldrene mine nytter det ikke å få ned fra sofa eller seng, men jeg syns jeg må godta det fordi de passer min såpass ofte for meg. Forventer ikke at jeg kan ta med meg bikkja på besøk hos noen, stort sett så har hun det best hjemme hvis jeg ikke skal være borte for lenge.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 08:23   #84
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

......................

Og nei, selv ikke om man har en sånn derre veskehund.

Nei!
Og i hvert fall IKKE med veskehund!

Gammel 17-09-10, 08:46   #85
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det kan man ikke forvente. Jeg vil helst ikke ha besøk av hunder. Jeg kan til nød tolerere en liten, røytefri en, men store hunder som klorer på gulvet, sikler og legger igjen hår? Nei takk! Jeg grøsser faktisk litt, jeg.

Gammel 17-09-10, 08:50   #86
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Nei, det kan man selvfølgelig ikke forvente. Men jeg må si jeg stusser over at det virker som ingen vil ha hunder hjem til seg på besøk. Jeg har ikke hund selv og mannen er ganske så allergisk, allikevel må folk gjerne ta med hund hit om de vil det. Så mye støvsuging kan det da ikke bli av noen timers besøk. Hadde det vært en særs uoppdragen hund som ødelegger møbler o.l. så hadde jeg forøvrig sagt nei.

Jeg har katt, jeg vil ikke at den jages rundt hjemme. Dessuten har jeg vel blitt ganske nazi ettersom minsten var redd hunder da han var mindre.

Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 08:50   #87
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror forresten aldri noen har spurt meg om å ta med hunden inn, det har alltid vært jeg som har sagt de kan gjøre det. Enten før de kommer, eller når de er her hvis de har tenkt å ha hunden i bur i bilen, eller på verandaen. Så jeg tror de aller fleste hundeeiere ikke forventer å få med hunden inn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 09:52   #88
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det har da ikke noe å si om de er allergikere eller ikke. Vil man ikke ha hund i hus, så skal man få slippe det. Punktum.

Gammel 17-09-10, 09:52   #89
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Kan man si sånt altså uten å fornærme noen?
Vi er veldig vinglepetter på å anskaffe hund. En i nær familie har hund, Golden Retriver, og den er helt hyper og svinser overalt og hopper senger og sofaer og racer rundt i full fart og bjeffer og maser absolutt HELE tiden.
Det er så slitsomt å holde dører lukket og passe på sofa og den snuser på mat som er på benken...
Nå har jeg sagt ifra at jeg ikke vil ha den hunden inne om han ikke lærer den oppdragelse og at det ikke er greit å hoppe i sofaer. Den får jo lov hjemme så det er jo klart at den ikke skjønner at den skal hoppe i alt borte... sist den var her var det hår overalt...
Den er snart 2 år og har fortsatt ikke gått på hvalpekurs.

Om/når vi bestemmer oss for hund så ville jeg jo gått på valpekurs og vært streng med det å hoppe i senger og sofaer...

Tror ikke du burde skaffe deg hund om du blir sjokkert over at hunder snuser etter mat på benken. Hunder er nesedyr, de bruker nesa hele dagen.

Vi selv har veldig dressert hund, men får den sjansen så både stjeler og snuser den på mat som ligger ute. Men vi har mynde da, og de er nok noe spesielle på det området.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:13   #90
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei det er ingen selvfølge. Jeg tilbyr folk med hund at den kan stå på verandaen (stor og med høye gjerder rundt) eller ligge i gangen om den er rolig. Kattene våre liker hunder fordi de har vokst opp med en stor en, men ikke alle hunder liker katter...

Pappa og co. har en hund som de med største selvfølge har med, alltid. En snill og grei gammel gutt, men han røyter noe ekstremt og er ofte både klissvåt og skitten. Jeg har prøvd å si at han må ligge i gangen, men det går ikke inn. Fiser gjør han også. Vel, mannen og jeg har snakket om at neste gang han kommer og skitner ned gulvele skal fatter få vaske etter han.
Søstra mi har to stein gærne, men snille, terriere, de har hun aldri med inn, de hadde omtrent spist opp kattene tror jeg.

Gammel 17-09-10, 10:17   #91
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Ikke en eneste hund kommer inn i mitt hus.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:37   #92
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Tror ikke du burde skaffe deg hund om du blir sjokkert over at hunder snuser etter mat på benken. Hunder er nesedyr, de bruker nesa hele dagen.

Vi selv har veldig dressert hund, men får den sjansen så både stjeler og snuser den på mat som ligger ute. Men vi har mynde da, og de er nok noe spesielle på det området.

Snuse etter mat er ok, men jeg aksepterer ikke at hunden vår har begynt med å stjele mat. Fra spisebordet. Fra lave bord, ja, den er grei, men å "klatre" på stoler for å nå opp midt på spisebordet, det var over grensen. Begge gangene. Så det skal vi definitivt fortsette å reagere på...

Gammel 17-09-10, 11:49   #93
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Jeg vil ikke ha hunder på besøk!

Gammel 17-09-10, 11:52   #94
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skjønner ikke at noen vil ha med seg hunden sin på besøk, hva er poenget liksom?
Vi har hund og jeg har aldri noe behov for å dra henne med meg på besøk til folk, kan ikke huske at jeg har tenkt tanken engang.

Gammel 17-09-10, 12:11   #95
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar gjerne mot besøk av hunder, rotter eller kjælegriser (hvis de er stuerene). :dyrekjær: Men det er klart det ikke er noen "selvfølge" at man kan ta med seg dyret sitt, og det er klart man skal ta et nei veldig pent dersom man spør om sånt på forhånd.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor er vedkommende som svarte Ja, selvfølgelig?

Det lurer jeg også på - det er egentlig den eneste grunnen til at jeg stadig vekk kikker innom denne tråden.

Gammel 17-09-10, 12:23   #96
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Snuse etter mat er ok, men jeg aksepterer ikke at hunden vår har begynt med å stjele mat. Fra spisebordet. Fra lave bord, ja, den er grei, men å "klatre" på stoler for å nå opp midt på spisebordet, det var over grensen. Begge gangene. Så det skal vi definitivt fortsette å reagere på...

Selvfølgelig! Vi aksepterer jo ikke det vi heller. Heller ikke at han snuser på eller stjeler mat så vi ser det. Men i et ubevoktet øyeblikk så gjør de slikt uansett, i hvert fall de rasene som er sånn. F.eks. mynder.

Våre får heller ikke snuse etter vår mat, dvs. sitte med lang nese når vi spiser. Da forvises de til plassen sin! De får faktisk ikke være på kjøkkenet når vi spiser i det hele tatt.

Gammel 17-09-10, 12:27   #97
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt flat coated retrievere og de er en smule, hva skal man si, lykkelige og overivrige. Den første var svært godt lydighetstrent og gjennomdressert, og helt grei å ha med seg hvor som helst. Forelesning på blindern før det ikke var lov lengre f.eks, eller bridgespilling. Ingen som merket at den var der. Den kunne jeg be ligge utenfor døra eller i yttergangen hur lenge som helst og vente hvis jeg skulle på besøk hos noen. Den andre, vel, vi kom visst aldri så langt Bur i bilen er en fin-fin løsning på slikt.

Eller om noen absolutt ville ha besøk, så velbekomme, men da sa jeg alltid at ting som ble feid ned fra bord, vinduskarmer, barn som ble slikket i ansiktet eller puffet til, ting som ble snust på, svarte hår overalt, og generell ståhei fikk stå for deres eget ansvar Og dette var faktisk en relativt veloppdragen flat coated retriever

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 12:27   #98
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hunden henvises til "teppet sitt" helt i andre enden av stuen, når vi lager mat eller spiser. For jeg vil ikke ha hund under bordet eller rundt beina mens jeg lager mat, som hååååper at jeg skal miste ned (eller at Knerten skal dele...) det er bare ikke aktuelt. Men at den snuser, det gjør den. Og "støvsuger" under bordet etter at vi har spist, vi har aldri brødsmuler på gulvet lenger....

Gammel 17-09-10, 12:29   #99
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stjele mat er uansett ikke greit nei. Regelen hjemme hos oss gikk også på det som falt ned på gulvet, at det var off limits med mindre annen beskjed ble gitt. Men å hindre en flat fra å snuse... nope

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 12:38   #100
Nå også i farger

Standard

Hunden henvises til "teppet sitt" helt i andre enden av stuen, når vi lager mat eller spiser. For jeg vil ikke ha hund under bordet eller rundt beina mens jeg lager mat, som hååååper at jeg skal miste ned (eller at Knerten skal dele...) det er bare ikke aktuelt. Men at den snuser, det gjør den. Og "støvsuger" under bordet etter at vi har spist, vi har aldri brødsmuler på gulvet lenger....

Heldige dere er! Vår er så fin på det at han spiser ikke en ting som faller på gulvet, han skal ha det servert på fat. Detter noe av maten hans utenfor matskålen når han spiser, så tar han det ALDRI opp. Merkelig, for hunden er glupsk altså!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.