|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle? | |||
Ja, selvfølgelig! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 0,32% |
Nei, selvfølgelig ikke! |
314 | 99,05% |
Dustepoll |
2 | 0,63% |
Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Hadde vi hatt hund, så hadde det ikke vært noen selvfølge at den skulle bli med bort nei. Tror neppe jeg hadde orket å ha den med heller jeg da, og heller latt den ligge hjemme i fred og ro.
![]() |
#82 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Siden jeg har hund selv, føler jeg meg forpliktet til så syns det er greit med hunder på besøk. Så jeg sier aldri nei, selv om jeg ikke alltid er udelt positiv. Kunne ikke falle meg inn å ta med hunden på uanmeldt besøk eller tenke det var en selvfølge den var med. Min hund - mitt problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Hos meg er stort sett alle hunder velkommen, men jeg forventer at de ikke jager katten min, gjør de det så må de ut eller stenges inne på et rom. Også forventer jeg at de ikke går opp i sofaen eller på kjøkkenbenken. Et unntak er det, bikkja til foreldrene mine nytter det ikke å få ned fra sofa eller seng, men jeg syns jeg må godta det fordi de passer min såpass ofte for meg. Forventer ikke at jeg kan ta med meg bikkja på besøk hos noen, stort sett så har hun det best hjemme hvis jeg ikke skal være borte for lenge.
![]() |
#84 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?
Nei!
![]() |
#85 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Nei, det kan man ikke forvente. Jeg vil helst ikke ha besøk av hunder. Jeg kan til nød tolerere en liten, røytefri en, men store hunder som klorer på gulvet, sikler og legger igjen hår? Nei takk! Jeg grøsser faktisk litt, jeg.
![]() |
#86 |
Passiv
|
Jeg har katt, jeg vil ikke at den jages rundt hjemme. Dessuten har jeg vel blitt ganske nazi ettersom minsten var redd hunder da han var mindre. |
![]() |
![]() |
#87 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg tror forresten aldri noen har spurt meg om å ta med hunden inn, det har alltid vært jeg som har sagt de kan gjøre det. Enten før de kommer, eller når de er her hvis de har tenkt å ha hunden i bur i bilen, eller på verandaen. Så jeg tror de aller fleste hundeeiere ikke forventer å få med hunden inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() |
#89 |
Nå også i farger
Tror ikke du burde skaffe deg hund om du blir sjokkert over at hunder snuser etter mat på benken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Nei det er ingen selvfølge. Jeg tilbyr folk med hund at den kan stå på verandaen (stor og med høye gjerder rundt) eller ligge i gangen om den er rolig. Kattene våre liker hunder fordi de har vokst opp med en stor en, men ikke alle hunder liker katter...
![]() |
#92 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Snuse etter mat er ok, men jeg aksepterer ikke at hunden vår har begynt med å stjele mat. Fra spisebordet. Fra lave bord, ja, den er grei, men å "klatre" på stoler for å nå opp midt på spisebordet, det var over grensen. Begge gangene. Så det skal vi definitivt fortsette å reagere på...
![]() |
#93 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg vil ikke ha hunder på besøk!
![]() |
#94 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg skjønner ikke at noen vil ha med seg hunden sin på besøk, hva er poenget liksom?
![]() |
#95 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg tar gjerne mot besøk av hunder, rotter eller kjælegriser (hvis de er stuerene). :dyrekjær: Men det er klart det ikke er noen "selvfølge" at man kan ta med seg dyret sitt, og det er klart man skal ta et nei veldig pent dersom man spør om sånt på forhånd.
Det lurer jeg også på - det er egentlig den eneste grunnen til at jeg stadig vekk kikker innom denne tråden.
![]() |
#96 |
Nå også i farger
Selvfølgelig! Vi aksepterer jo ikke det vi heller. Heller ikke at han snuser på eller stjeler mat så vi ser det. Men i et ubevoktet øyeblikk så gjør de slikt uansett, i hvert fall de rasene som er sånn. F.eks. mynder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Jeg har hatt flat coated retrievere og de er en smule, hva skal man si, lykkelige og overivrige. Den første var svært godt lydighetstrent og gjennomdressert, og helt grei å ha med seg hvor som helst. Forelesning på blindern før det ikke var lov lengre f.eks, eller bridgespilling. Ingen som merket at den var der. Den kunne jeg be ligge utenfor døra eller i yttergangen hur lenge som helst og vente hvis jeg skulle på besøk hos noen. Den andre, vel, vi kom visst aldri så langt |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?Hunden henvises til "teppet sitt" helt i andre enden av stuen, når vi lager mat eller spiser. For jeg vil ikke ha hund under bordet eller rundt beina mens jeg lager mat, som hååååper at jeg skal miste ned (eller at Knerten skal dele...) det er bare ikke aktuelt. Men at den snuser, det gjør den. Og "støvsuger" under bordet etter at vi har spist, vi har aldri brødsmuler på gulvet lenger....
![]() |
#99 |
|
Stjele mat er uansett ikke greit nei. Regelen hjemme hos oss gikk også på det som falt ned på gulvet, at det var off limits med mindre annen beskjed ble gitt. Men å hindre en flat fra å snuse... nope |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Nå også i farger
Heldige dere er! Vår er så fin på det at han spiser ikke en ting som faller på gulvet, han skal ha det servert på fat. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|