Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle?
Ja, selvfølgelig! 1 0,32%
Nei, selvfølgelig ikke! 314 99,05%
Dustepoll 2 0,63%
Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 17:12   #1
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Det lurer jeg på.
Poll kommer.

Når man skaffer seg hund, kan man forvente at det er greit at den kan bli med til alle venner, familie ol?
Har man rett til å evt bli sur hvis man ikke får ha den med?

Gammel 16-09-10, 17:13   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Nei. Og nei. :gidder ikke vente på poll:

Og nei, selv ikke om man har en sånn derre veskehund.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:13   #3
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Ikke til allergikere, nei.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:13   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei, nei. Ikke til allergikere, og ikke til folk som er engstelige for hunder på egne eller andres vegne (f.eks. veldig små barn).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:14   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Det har da ikke noe å si om de er allergikere eller ikke. Vil man ikke ha hund i hus, så skal man få slippe det. Punktum.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:14   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Nei på alle punkter. Jeg blir faktisk ganske sur, hvis noen drar med seg bikkja, uten at det er avklart på forhånd.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:15   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det har da ikke noe å si om de er allergikere eller ikke. Vil man ikke ha hund i hus, så skal man få slippe det. Punktum.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:15   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei.

Det er greit for meg at folk har med hund hit (så lenge de vet at det er stor sjanse for at pus går til angrep), men jeg syns det er helt greit å si nei, allergiker eller ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:15   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg ønsker ikke å ha hund i leiligheten min, da jeg virkelig ikke liker lukten av hund, og synes lukten sitter i lenge. Det har ikke vært så mange som har ønsket å ha med hund hit, men en jeg gikk i selvhjelpsgruppe med, insisterte på å ta med hunden, men jeg sa klart nei.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:16   #10
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nei. Det finnes så mange slags grunner til at man ikke vil ha hunden innendørs.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:16   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Ikke til noen, spør du meg. Man kan virkelig ikke forvente at folk vil ha hunden på besøk. Det er heller hyggelig hvis de vil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:16   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og generelt ikke til folk som ikke vil ha hunder på besøk. Selvfølgelig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:17   #13
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei til begge.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:19   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det er en grunn til at jeg spør.
En bekjent har skaffet seg hundevalp, vedkommende skulle komme på besøk. Spurte om det var i orden med at hunden ble med. Jeg følte meg skikkelig ufin, men sa at vi vil ikke ha hund i huset. Jeg er allergisk og h*n sa at den er jo allergifri. H*n vridde og vendte på det jeg sa, men jeg sto på mitt og sa nei.
H*n ble megasur og muggen.

Jeg tenker at skaffer man seg hund, så kan man ikke forvente at alle andre også skal like det og ønske ha den på besøk.

Gammel 16-09-10, 17:22   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har jo hund, og spør ofte om det er greit om den blir med. Om noen ikke vil ha besøk av hunden min, er det selvsagt helt greit. Man må jo selv kunne bestemme om man vil ha hund i sitt eget hus!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:23   #16
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hund, jeg har aldri forventet og kommer aldri til å forvente at det er greit at han skal få være med overalt til alle. Jeg spør først (og det gjør jeg strengt tatt egentlig bare de gangene jeg må ha han med meg) og hvis svaret er nei, spør jeg aldri om hvorfor. Av og til blir det slik at det da ikke passer helt for meg å gå på besøk - fordi det på grunn av resten av dagen ikke er greit å la bikkja være alene - men jeg blir ikke sur av den grunn. Da utsetter vi det bare til en annen gang.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:24   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Det er en grunn til at jeg spør.
En bekjent har skaffet seg hundevalp, vedkommende skulle komme på besøk. Spurte om det var i orden med at hunden ble med. Jeg følte meg skikkelig ufin, men sa at vi vil ikke ha hund i huset. Jeg er allergisk og h*n sa at den er jo allergifri. H*n vridde og vendte på det jeg sa, men jeg sto på mitt og sa nei.
H*n ble megasur og muggen.

Jeg tenker at skaffer man seg hund, så kan man ikke forvente at alle andre også skal like det og ønske ha den på besøk.

Enig. Og selv om man ikke er allergisk, så er det ikke sikkert at folk vil ha skitt, hår, sikkel, hopping, slikking og halevifting over bordet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:24   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir ikke sur om folk har med seg hund, men den hunden må pent stå på utsiden og slipper ikke inn til meg. Selv er jeg glad i hunder, men mannen er allergisk og liker ikke hunder.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:24   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Og det hjelper ikke om hunden er liten, hund er hund.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 17:29   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei. Jeg vil ikke ha hunder på besøk. Jeg liker å ha det rent og hunder drar med sand. De maser det til for husets ikke særlig begavede katt og jeg føler det stressende med enhver hund som er på besøk.

Noen unntak er det dog. Vi har feks en kompis med en utrolig veloppdragen hund som ikke flyr rundt og roter - den er hjertelig velkommen når som helst.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.