|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Einar GeliusEr det så at han i form av sin stilling som prest har utgitt en slik bok er det litt snodig ja. Det blir vel den berømte dråpen i begeret, om det er så at han har en (hjelpe meg) så lang liste med forseelser i stillingen sin på toppen av dette. Merkelig at han velger å gjøre så mye rart, jeg forstår at han kan tjene noen kroner på boka, men ettersom jeg har fortstått så har han jo en ganske god posisjon blandt sine tilhengere, nå roter han det til forferdelig. Han kunne vel med fordel ha handlet litt klokere. Sist redigert av emm : 18-11-10 kl 14:49. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Einar GeliusDet står i linken at NRK har publisert det, hvor de har det fra vet jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
fri
|
Sv: Einar GeliusGelius har nå både hatt og søkt andre jobber, og nå har han jo også slått seg på forfattergjerningen, men jeg er litt usikker på om han vil stå så veldig sterkt på stillinger han søker, siden han har vist at han ikke akkurat er spesielt loyal mot arbeidsgiveren sin. Da han var statssekretær fikk han også refs da han kritiserte kongehuset, blant annet Ari Behn fordi han hadde latt seg avbilde med polske prostituerte. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Einar GeliusKlovn var utrolig godt sagt LaBanga! Virkelig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Einar GeliusGitt det lange synderegisteret til Gelius, så er det litt merkelig at det ikke tas affære før han skriver en bok om sex.
|
|
|
#6 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Einar GeliusGelius virker som en slitsomt egosentrert råneprest som ville vært mye mer sympatisk om han også gjorde jobben sin. At Kvarme & co har gode grunner til å bli kvitt ham tror jeg på.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 21-11-10 kl 00:01. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Einar Gelius
Ulvefar derimot
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Einar GeliusKlart han bør sparkes. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hvor: østfold
Sv: Einar GeliusSynes ikke Gelius er så veldig sexy, men alle som klarer å irritere Kvarme er er på riktig lag i min verden.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Einar GeliusDet er vel liten tvil om at det er riktig å reise avskjedssak når man ser hva dette egentlig dreier seg om. Men mediepolitisk hadde det vært langt smartere av Kvarme og kirken å velge et hvilket som helst annet tidspunkt enn etter utgivelsen av en bok om sex. For uansett hvor feil den boken er på flere nivåer vil kirken igjen bli stående som en organisasjon hvor det er lavt under taket og hvor sex er noe man ikke snakker om og for all del ikke driver med.
|
|
|
#11 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Einar GeliusJammen, for svingende, jeg har da gått tilbake på det etter å ha satt meg mer inn i saken. Jeg har til og med skammet meg på trappen når jeg leste meg opp. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Einar GeliusBeklager, jeg kommenterte underveis og leste etterpå.
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
Sv: Einar GeliusJeg er fryktelig lite religiøs av meg, og synes egentlig statskirken er noe tull. Samtidig ser jeg et par problemer her i USA, hvor det ikke er statskirke. Det ene er at der overhode ikke undervises i livssyn i offentlig skole (det finnes derimot plenty private skoler med religiøs overtone). Det betyr at folk her får all sin opplæring om religion i kirken sin. Og at den informasjonen de får er veldig tilpasset det faktum at man ønsker at de skal tro. Jeg har en del veldig religiøse venner og bekjente, men kan veldig mye mer om bibelen og religionshistorie enn dem. De har lært det presten syne de skal vite.
|
|
|
#14 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Couldn't agree more. Jeg er definitivt for grundig livssynsundervisning i skolen. Kunnskap fremmer toleranse mellom mennesker og informert kritikk av idéer.
What he said.
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Einar GeliusDet er vel ikkje berre alt han har gjort/ ikkje gjort, men også tillit til folk som sørger eller er i ein vanskeleg situasjon. Prester er sjelesørgerer, og møter ofte folk i veldig sårbare og personlige situasjoner. Einar Gelius vil muligens vera "ein folkens prest", men det blir for mykje folkelig og for lite profesjonell.
|
|
|
#16 |
|
Sperret
|
Sv: Einar GeliusJeg synes ikke dette handler om hvordan Gelius er som person eller hvem man er "fan av" og ikke. Etter å ha sett flere sider av saken ser jeg jo at flere episoder har vært langt over grensa for hva som går an (da tenker jeg spesielt på hendelsen med vakttelefonen og begravelsene). Det er snakk om flere hendelser over en periode, og han har fått tilbakemelding på at dette ikke aksepteres, uten å ta det med seg videre. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Det er jeg helt enig. For meg er det helt OK at kirka ordner opp i dette på egen hånd. Jeg føler ikke for å blande meg.
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Einar GeliusJeg er hverken spesielt glad i kirken generelt, eller Kvarme spesielt, men akkurat i denne saken ser det nå ut til at de står på solid grunn i en evt. avskjedigelse av Gelius, i hvertfall om en skal tro hva en leser i dette brevet.
|
|
|
#19 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Einar GeliusJeg er veldig veldig enig med Hattifnatten i denne tråden. Vis meg en hvilken som helst annen arbeidstaker som hadde fått så mange advarsler og fortsatt sluppet unna med det.
|
|
|
#20 |
|
Hvor: Akershus
1.) NAV - De har fått beskjed og midler til å rydde opp. De ansvarlige tar ikke affære og NAV gjør fortsatt en slett jobb.
|
![]() |
|
|