|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?
Utrykket "å følge moten" sier jo egentlig ganske mye. Man er ikke en trendsetter da, men uniformerer seg. Det som er på catwalken er jo også inspirert av noe, det er faktisk ikke slik at moteskaperne er de opprinnelige trendsetterne. Det er som regel unge voksne selv som setter sammen nytt og gammelt på eget vis, og syr egne klær. For eksempel var det veldig vanlig at de store motehusene hadde scouts i Harajuku-bydelen i Tokyo, for å få inspirasjon.
![]() |
#2 |
Borte
|
Ja, helt klart. Kanskje bortsett fra Odd Nerdrum og sånn.
![]() |
#3 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jeg kjenner Oslo best fra utsiden selv om jeg har bodd i byen en kort stund, og bortsett fra det med at Jean Paul og Hummer(?) er østkantstil - som jeg ikke har oppfattet i det hele tatt, så er det ikke så ukjent det andre som skrives om øst og vest her. Det er stereotypier som har gått igjen i medier og litteratur over mange tiår.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 17-12-10 kl 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
Jeg kan informere om at en del østkantfolk ikke aner hva Hummer er.
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Nordmenn som gruppe er jo ultrapraktiske når det kommer til påkledning. "Fornuftige sko"
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Jepp. Franske damer brekker seg nesten når de ser norske tær i sånne sportssandaler.
![]() |
#8 |
intro
|
He-he, franske damer kan jo også være så mangt. En av de få jeg kjenner, går nettopp i sportssandaler, fleecegenser og turbukse.
Sist redigert av Bluen : 17-12-10 kl 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Jean Paul har vel som flere har sagt her hatt en liten renessanse i Kjøpesenter-Norge de siste på årene. De posisjonerer seg greit som det "Fineste" merket i en del kjeder (Boys of Europe etc) og er samtidig et billig alternativ på VIC-butikkene dersom du ikke har råd til å kjøpe deg den Hugo Boss-genseren som er så fin. Jeg synes at JP lager forferdelig stygge klær, men de er populære hos de som liker preppy-stilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Borte
|
Pariakasten sniker seg inn overalt.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Må bare hive meg inn og si at de som ikke helt skjønner øst/vest greia i Oslo, kan bare ta en sightseeing på en av bussene som går mellom øst og vest - 21 bussen fra Frogner til Helsfyr feks - og studere menneskene underveis. Der er merkelig hvordan typene totalt forandrer seg slik omtrent halvveis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra minkpels og Versace til uteliggere og trygdemisbrukere eller?
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Det at man påpeker at det er en forskjell betyr ikke at man mener det er en negativ forskjell.
![]() |
#17 |
By the Sea
|
Mulig det. Og jeg bryr meg i grunnen så lite at det er ren kjedsomhet som gjør at jeg i det hele tatt skriver i denne tråden. Men som regel når noen stiller et spørsmål er det lett å forstå hvorfor man lurer. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor det er viktig å få plassert et merke som østkantstil eller vestkantstil. Men vi får ta høyde for at den øst-vet greia er søvndyssende saker for absolutt alle mennesker bosatt utenfor Oslos grenser, så jeg holder muligheten åpen for at dette er interessante saker for andre enn meg.
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Er Match harry, altså? Trodde det var en helt "nøytralt" butikk, jeg. Det hender jeg går innom butikken deres på Sandvika storsenter. Kan ikke si at jeg har tenkt noe spesielt om plaggene der, for det meste jeg sett har vært ganske tidløst og klassisk.
![]() |
#19 |
By the Sea
|
![]() Sv: Jean Paul = østkantstil?Hva skal man si? JP, wannabes, sooo last year, pariakaste og klovner.
![]() |
|
|