|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Hvordan virker Ryanair?Jeg har vurdert å reise med dem en gang eller to, men for det første er det fullstendig kaos på den bestillingssiden så det er litt komplisert, og så har de jo litt brokete rykte.
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?Det beste med de er prisen og det vaerste er at du faar det du betaler for.
![]() |
#3 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?Reist med Ryan Air til mange ganger til mange destinasjoner i løpet de 12 årene siden de startet opp. London, Liverpool, Roma, Dublin, Glasgow, Bergamo osv. Både i større gruppe (jobbsammengheng) og alene.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?Så lenge en forholder seg til bagasje- og håndbagasjereglene deres (pinlig nøyaktig) så synes jeg det er helt greit å reise med dem. Elektronisk bagasjevekt i reiseutgaven i lommestørrelse er uunnværlig når jeg reiser med Ryanair. Så må en huske og ikke kjøpe mere på taxfree enn en får plass til inni håndbagasjen. Ingen poser utenom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?
15 kg eller 20 kg forhåndsbetales og sjekkes inn. Du kan i tillegg ha 10 kg som 1 kolli (kun ett er lov!)
![]() |
#7 |
maler
|
Altså kan man ikke snike med håndveska i tillegg?
![]() |
#8 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Koffertpriser finner du HER. Du må booke antall kolli når du bestiller. Du velger om du skal ha koffert på maks 15 eller 20 kg og om du skal ha 1 eller 2 kofferter med deg. Jeg reiser gjerne med 1 kolli (har to kofferter utenpå hverandre) ut og 2 kolli hjem igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?De er blitt sykt dyre på bagasje. Var det 500 kr for ett kolli på 15 kg tro? Har vært positiv før, men etter å ha sett de bagasjeprisene så utgår de helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sånn passe sane
|
![]() |
#13 |
Forelska
|
Eller 0,79 pund eller t.o.m. kr. 0,- som eg har opplevd på sjølve billetten - sjølvsagt kjem flyplassavgift og bagasjeavgift og innsjekkingsavgift og få-lov-til-å-betala-billetten-med-VISA-avgift i tillegg - pluss at det kostar litt ekstra i logistikk sidan ein del av flyplassane deira ligg litt uttafor kva det måtte vera - men billig vert det som regel uansett.
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Akershus
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?Jeg kommer aldri i verden til å fly Ryanair. Det er sikkert trygt nok, men det er viktige årsaker til at jeg IKKE velger å fly med dem.
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?Det er masse rare avgifter, men alle disse inkludert så reiste jeg tur-retur London for trehundre spenn, så jeg reiser gjerne med dem igjen jeg. |
![]() |
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?Jeg reiser relativt mye med Ryan Air. Jeg synes de er helt greie å reise med, for jeg vet hva jeg får. Men jeg KAN reglene deres, da. Gjør man ikke det, kan man fort trå feil, og det kan bli dyrt.
![]() |
#17 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
![]() Sv: Hvordan virker Ryan air?Ryanair er helt OK å reise med, gitt at du aksepterer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
-Mens atter andre bor ute i "ødemarken" og synes det er helt topp å reise fre f.eks Rygge rett borti veien fremfor store uoversiktelige Gardermoen.
![]() |
#19 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2009
![]() |
Selvfølgelig, hva som er ødemarken avhenger av mange ting. Jeg tok utgangspunkt i \"i forhold de de mest folkerike strøk\", men bor man annerledes enn flertallet, må man også vurdere annerledes. I Oslo er for øvrig i forholdene verst, ikke i London heller, men hva med f eks Barcelona? Når folk faktisk oppdager at de befinner seg på en flyplass 15 mil fra Barcelona og har to valg, taxi eller først en buss inn til en annen by, så et tog som går noen ganger pr dag, forstår jeg godt om folk føler seg lurt. Så mitt poeng: SJEKK flyplassen nøye, og finn ut om plasseringen (og transportmuligheten/-prisen) er OK i forhold til billettprisen og dine ønsker for hvor du vil starte/slutte turen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ræv med ører
Helt uenig i disse punktene.
![]() |
|
|