Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-11, 12:17   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstre

Min lillesøster er fire år yngre og vi kranglet en del da vi var tenåringer. I følge min mor var vi gode venner da vi var yngre. Den verste perioden var vel da jeg var 17 og hun 13, det gikk mest på lån av klær og tid på badet husker jeg. Vi er veldig gode venner nå.

Gammel 03-04-11, 18:14   #2
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde et mer distansert forhold til mine to søstre da jeg var liten, de var hhv 10 og 11 år eldre enn meg. De flyttet jo ut og sånt lenge før meg.
Så har vi yngste storesøsteren min, som er 5 år eldre enn meg.
Vi kranglet noe helt enormt i perioder. Særlig da jeg var mellom åtte og tolv-tretten omtrent. Jeg husker at jeg oppriktig hatet henne.

Jeg har et kjempegodt forhold til alle mine søstre i dag.

Gammel 03-04-11, 21:43   #3
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

Jeg har to søstre og en bror. Er 9 år mellom meg og eldste søster, 8 år til broren min så de har liksom ikke vært noe problem mens vi var yngre, er veldig nære nå og vært det siden moren min døde da jeg var 14 år.
Den andre søstra mi og meg er det 2 år i mellom og vi har vært uvenner og venner hele livet, kranglet som fy men beskyttet hverandre når det trengtes. Jeg var lillesøstren som var kjekt å heller fortelle ting til enn å snike seg unna for da sladret jeg ikke. Vi har blitt veldig nære i voksen alder og ferierer og snakker på telefon stadig.

Tror nok søskekrangling er noe som bare er der, men gi de tid fra h erandre så koser de seg mer i lag når de må være i lag.... Håper virkelig mine blir mer og mer venner og mindre kranglete jo større de blir for å si det sånn...

Gammel 03-04-11, 11:23   #4
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg har en søster som er 3 år yngre enn meg og en som er 7 år yngre. Jeg og hun som er 3 år yngre kranglet ALLTID. Om ikke vi fant på fantestreker da... Jeg var litt mammafigur for hun som er 7 år yngre. Jeg og hun som er 3 år yngre lever litt på hver vår planet nå også, men vi kan da prate sammen. Kommer dog bedre overens med hun som er 7 år yngre. Men dette har ikke med alder å gjøre føler jeg. Det har med personligheter å gjøre.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:24   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Søsteren min og jeg kranglet mye i oppveksten, men lekte mye sammen og var venner allikevel innimellom "slagene". Vi var ikke konstante fiender, liksom. Men at vi kranglet annehver dag ca - det tror jeg.

I dag er vi venner og kan godt finne på ting sammen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.