|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstre3 år mellom min storesøster og meg. Vi kranglet gjennom mesteparten av oppveksten. Vi er fortsatt ikke venner. Vi krangler ikke, men vi er ikke venner. |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg følger nøye med her, siden jeg også har to jenter. Og bare en bror selv. |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg har bare brødre, men vi kranglet og sloss så filla føyk i årevis.
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg kranglet ikke med mine søstre i oppveksten, men vi var ikke veldig nær heller. Vi er veldig nær i dag.
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreSøsteren min og jeg var som hund og katt helt til vi var tenåringer. Hun var en snusfornuftig bedrevitende veslevoksne lillesøsteren som alltid hadde penger til overs, jeg var den utprøvende, grensetestende storesøsteren som stadig var blakk og hadde en masse kule klær som stadig ble tjuvlånt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreSøsteren min kunne krangle som bare det som barn, men familiebildene avslører at vi hadde mange fine stunder sammen. Nå er vi veldig nær, forholdet mellom oss ble mye bedre bare vi fikk litt avstand da hun flyttet hjemmefra.
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreSvigrinnen min har en søster, de er verdens beste venner nå, men kranglet etter sigende non stop i hele oppveksten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreSøstra mi er 8 år eldre enn meg - og tilhørende en annen klode. Vi har aldri kranglet "jevnbyrdig", men hun har kløpet meg mye. Nå er vi venner - men ikke av typen "du betyr alt for meg"-søstre.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg kranglet ikke så skrekkelig mye med min søster i oppveksten, men hun er fem år yngre enn meg, og dermed var vi aldri jevnbyrdige, og jeg har alltid hatt en lett mammaaktig rolle overfor henne. Og så hadde vi en del «ligg unna, vesle kryp»-episoder, så klart.
![]() |
#11 |
Einsam
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreHar ei søster som er 15 mnd eldre enn meg. Vi var kjempevenner fram til tenårene, etter det har vi levd på hver vår planet, og det gjør vi fortsatt. Vi treffes i ny og ne såklart, men jeg føler litt det er for høflighets skyld, og på grunn av at ungene jo koser seg med tante, onkel og nevø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreDet er tre år mellom søsteren min og meg og vi kranglet hele oppveksten. Vi er veldig ulike og har lite kontakt i dag. Vi er ikke uvenner, vi har bare veldig forskjellige liv.
![]() |
#13 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreFire år mellom oss, mye krangling. Hun kunne være skikkelig fæl mot meg, skikkelig skikkelig fæl.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreEg er minst, og har to søster med 9 og 3 års aldersforkjell. Med storesøster har eg eit heilt greit forhold, etter at ho slutta å ta oppdragerrolla overfor meg. Eg og mellomstesøster krangla stadig i oppveksten, men i dag har me eit fint forhold. At me har barn på same alder, har nok bidratt ein del. Me hadde nok stått kvarandre endå nærmare, om me hadde budd i same landsdel.
![]() |
#15 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreDet er nesten 7 år mellom oss,jeg er yngst.Hadde ikke noe særlig forhold da vi var små,og sånn er det fortsatt.
![]() |
#16 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg har en søster som er 3 år yngre enn meg og en som er 7 år yngre. Jeg og hun som er 3 år yngre kranglet ALLTID. Om ikke vi fant på fantestreker da... Jeg var litt mammafigur for hun som er 7 år yngre. Jeg og hun som er 3 år yngre lever litt på hver vår planet nå også, men vi kan da prate sammen. Kommer dog bedre overens med hun som er 7 år yngre. Men dette har ikke med alder å gjøre føler jeg. Det har med personligheter å gjøre.
![]() |
#17 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreSøsteren min og jeg kranglet mye i oppveksten, men lekte mye sammen og var venner allikevel innimellom "slagene". Vi var ikke konstante fiender, liksom. Men at vi kranglet annehver dag ca - det tror jeg.
![]() |
#18 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreDet er fire år mellom søsteren min og meg (en bror imellom). Vi kranglet mye og var ikke spesielt gode venner som barn/tenåringer. Jeg syntes hun var en irriterende og klengete liten unge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreDet er nesten åtte år mellom min søster og meg så det var lite krangling i oppveksten. Nå har vi bodd i hvert vårt land i mange år så vi er ikke så nære, men har god kontakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Noen spørsmål til dere jenter/damer som har søstreJeg har en 22 mndr. yngre søster. Vi lekte nok relativt greit sammen som småbarn, men jeg husker mest av alt mye krangling og rivalisering. Foreldrene våre bidro heller ikke på en grei måte ("Hvorfor er du ikke flinkere med leksene, slik som søsteren din?" vs. "Hvorfor er du ikke mer sosial, slik som søsteren din?" Begge fikk inntrykk av at den andre var idealet og favoritten.), og vi var og er ytterst forskjellige, både i sinn og skinn. Vi ble oppdratt som pseudotvillinger; jeg fikk aldri fordel av å være eldst, hun aldri fordel av å være yngst. Vi ble kledd likt, til tross for at vi var så ulike at én av oss da var kledd i noe vi absolutt ikke passet. Hun var lubben, så det var dessverre stor sjans for at det var henne. Hennes fordel var at hun var lik foreldrene mine, så hun trivdes i det minste med fritidsaktivitetene de mente vi burde gå på.
![]() |
![]() |
|
|