Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan tåler/takler du smerte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 21:05   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Smekk på labben! Ikke komme her og ødelegge en god diskusjon med fakta!

Pote, ikke labb, takk.

Ellers var det ærlig og redelig synsing.

Gammel 23-05-11, 21:15   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Pote, ikke labb, takk.

Hm! Jeg tenkte kanskje det var slik at man kunne dra disse "er ikke unger avkommet til dyr, da?"-diskusjonene motsatt vei. :fossro:

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ellers var det ærlig og redelig synsing.

Jada, og jeg er jo litt enig. Men samtidig er det ofte flere ting som er, hva skal man si, "markører" for rødt hår. Ofte følges rødt hår av lys hud med lite pigment (som igjen lett følges av fregner), lyse kroppshår og ofte også sart hud. Så slik sett er kanskje rødhårede en mer ensartet gruppe enn andre hårfarger? I alle fall om de andre kategoriene er lyst blondt, mørkt blondt og mørkt/svart hår?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:02   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ja, og angående det med menssmerter og fødselssmerter. Jeg tror egentlig ikke at smerteterskel har så mye med slikt å gjøre. Jeg har aldri hatt menssmerter. Det betyr ikke at jeg har en helt enormt høy smerteterskel. Jeg er bare tilfeldigvis bygd slik at mens ikke gjør vondt hos meg.

Å føde, derimot.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:04   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg kan fint gå med tannbetennelse lenge. Fordi jeg har så angst for tannlegen at jeg gjør hva som helst for å slippe å dra.
På den andre siden var det jævlig vondt å ta keisersnitt når epiduralen bare virket på ene siden.

Gammel 23-05-11, 21:11   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Vel, jeg kan fint gå med tannbetennelse lenge. Fordi jeg har så angst for tannlegen at jeg gjør hva som helst for å slippe å dra.
På den andre siden var det jævlig vondt å ta keisersnitt når epiduralen bare virket på ene siden.

Fy fader!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 22:02   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ganske dårlig på å ha det vondt tror jeg. Blir fort sutrete og synes synd på meg selv. Det rare er at om det blir skikkelig skikkelig vondt så holder jeg roen og blir helt iskald og fornuftig. Konsentrerer meg bare om å puste best mulig. Det vondeste til nå er nok albue fullstendig ute av ledd. Vondere enn rier. Blir kvalm bare jeg tenker på det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 00:52   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farmakogenetikk inngår som regulatoriske studier ved godkjenning av legemidler (for legemidler det er relevant). Det er viktig fordi forskjellige etnisiteter kan feks ha forskjellige varianter av metaboliserende enzymer slik at opptak, distribusjon, metsbolisme og utskillelse kan variere, noe som kan medføre forskjeller i toksisitet og risiko for pasient.

Gammel 24-05-11, 00:55   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, OK. Jeg gir meg (under tvil!!!) på at det er allment kjent. (Innerst, innerst inne mener jeg at det kun er kjent for folk som kan skrive ord som metaboliserende enzymer. )

Tror jeg skal bedrive denne varianten heretter. Være enig utenfor parantesene, og fremdeles uenig inne i dem - da blir jo nettkarakteren min så og si et ekte menneske.

Gammel 24-05-11, 08:11   #9
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

.....

Sist redigert av Nelly Nickers : 27-05-11 kl 20:13.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 15:22   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Altså. Sånne smerter som jeg har hatt under fødsel har jeg aldri hørt noen være i nærheten av å beskrive under menstruasjon. :gir meg søren ikke:

Men det hører muligens med til historien at jeg da har knallhardt induserte fødsler med drypp i puselanken, monitoreringsutstyr overalt og ingen smertestillende sånn stort sett, da? Jeg aner ikke hvordan vanlige fødselssmerter er.

Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 00:04   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har så godt som aldri menssmerter og de få gangene jeg har hatt det har jeg aldri hatt behov for smertestillende. Fødslene har skjedd uten smertestillende, men ved siste fødsel hadde jeg så vondt at jeg ba om epidural. Riene satt seg i ryggen så den verket noe inni hampetutten. (ryggen var sliten fra før etter en vektoppgang på over 30 kg og veldig mye satt foran på magen med stort barn, stor morkake og veldig, veldig mye fostervann) Jeg rakk forøvrig ikke epiduralen.

Det vondeste jeg har opplevd som ikke medførte et nyfødt barn var gallesteinanfallet jeg hadde forrige helg. (fikk ikke engang en nyfødt stein ut av det)
Har hatt det før, men langt fra så smertefult. ANfallet toppet seg vel etter 6 timer og da kaldsvettet jeg av smerter. paracet hadde ikke hjulpet, ei heller en 600 mg Ibux.
Jeg er veldig glad for romperakettene jeg har, for jeg har fått testet ut de pga gallesteinanfall.
(de virket bedre en de to sprøytene jeg fikk. eller så virket det sånn. Spesielt første gangen, men da tok jeg den 2 timer etter spørytene jeg fikk på legevakta)

Gammel 30-05-11, 12:23   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er skikkelig pingle. Enda jeg er rødhåret. Men sprøyter går greit, de gjør sjelden vondt. Jeg har født en gang uten smertestillende, neste gang ble det epidural ( ) for å si det sånn.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.