|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?
Pote, ikke labb, takk.
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hm! Jeg tenkte kanskje det var slik at man kunne dra disse "er ikke unger avkommet til dyr, da?"-diskusjonene motsatt vei. :fossro:
|
|
|
#3 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Ja, og angående det med menssmerter og fødselssmerter. Jeg tror egentlig ikke at smerteterskel har så mye med slikt å gjøre. Jeg har aldri hatt menssmerter. Det betyr ikke at jeg har en helt enormt høy smerteterskel. Jeg er bare tilfeldigvis bygd slik at mens ikke gjør vondt hos meg.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Vel, jeg kan fint gå med tannbetennelse lenge. Fordi jeg har så angst for tannlegen at jeg gjør hva som helst for å slippe å dra.
|
|
|
#5 |
|
Originala
|
Fy fader! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg er ganske dårlig på å ha det vondt tror jeg. Blir fort sutrete og synes synd på meg selv. Det rare er at om det blir skikkelig skikkelig vondt så holder jeg roen og blir helt iskald og fornuftig. Konsentrerer meg bare om å puste best mulig. Det vondeste til nå er nok albue fullstendig ute av ledd. Vondere enn rier. Blir kvalm bare jeg tenker på det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Farmakogenetikk inngår som regulatoriske studier ved godkjenning av legemidler (for legemidler det er relevant). Det er viktig fordi forskjellige etnisiteter kan feks ha forskjellige varianter av metaboliserende enzymer slik at opptak, distribusjon, metsbolisme og utskillelse kan variere, noe som kan medføre forskjeller i toksisitet og risiko for pasient.
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Ja, OK. Jeg gir meg (under tvil!!!) på at det er allment kjent. (Innerst, innerst inne mener jeg at det kun er kjent for folk som kan skrive ord som metaboliserende enzymer.
|
|
|
#9 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?..... Sist redigert av Nelly Nickers : 27-05-11 kl 20:13. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Altså. Sånne smerter som jeg har hatt under fødsel har jeg aldri hørt noen være i nærheten av å beskrive under menstruasjon. :gir meg søren ikke: |
|
|
|
#11 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg har så godt som aldri menssmerter og de få gangene jeg har hatt det har jeg aldri hatt behov for smertestillende. Fødslene har skjedd uten smertestillende, men ved siste fødsel hadde jeg så vondt at jeg ba om epidural. Riene satt seg i ryggen så den verket noe inni hampetutten. (ryggen var sliten fra før etter en vektoppgang på over 30 kg og veldig mye satt foran på magen med stort barn, stor morkake og veldig, veldig mye fostervann) Jeg rakk forøvrig ikke epiduralen.
|
|
|
#12 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvordan tåler/takler du smerte?Jeg er skikkelig pingle. Enda jeg er rødhåret. Men sprøyter går greit, de gjør sjelden vondt. Jeg har født en gang uten smertestillende, neste gang ble det epidural ( |
|
|
|
![]() |
|
|