|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang?
Det er det jeg synes er så slitsomt når jeg går tur med foreldrene mine sin hund, |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er det syns er underlig også. Og jeg syns det er rart jeg nesten aldri møter en løs hund, når folk her sier det kryr av dem... Tispa vi hadde luktet visst ekstremt godt og hadde alltid en hale etter seg på hundejorder. Såpass ille at vi slet med å komme oss ut av porten igjen, men jeg kan med hånda på hjertet si jeg aldri har møtt noen på tur. Det må være veloppdragne hundeeiere der jeg ferdes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er ikke kjekt å møte løshunder når man går med hund i bånd selv. Nå er min stort sett bare lykkelig over å få møte en annen hund og man må jo anta at den andre hunden er grei siden den går løs. Men hvis man har en hund som reagerer på andre eller som man ikke er helt trygg på, er det ikke noe moro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Nå også i farger
![]() Sv: Båndtvang?Nei, selvfølgelig varierer det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Nei, det er ihvertfall ikke det jeg antar, løse hunder=uvettige/farlige/ignorante/bevisstløse hundeeiere som igjen kan ha farlige hunder. Når du f.eks i et populært turområde med hinderløype lar en amstaff eller noe i den duren løpe vilt rundt løs mens det er en haug med 6-åringer på allidretten i løypa. Mens eierne står å ler og hisser opp bikkja med lekeslossing etc.
![]() |
#87 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Den jeg går med er også overlykkelig over å hilse på andre og underkaster seg alle, men man vet jo aldri og store hunder som er litt ivrige og |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#89 |
...we have cookies
|
Vår(e) er alltid i kobbel når vi går vanlig tur langs veien(e), og i langline når vi går i skogen. Selv om jeg stoler på mine hunder så stoler jeg ikke på andre, hverken hunder eller mennesker. Jeg tør derfor ikke la dem springe løs utenom der jeg har helt kontroll.
Etter noen år som hundeeier synes jeg å se at det er en trend på hvem som overholder båndtvang med mer. De som er mer aktive i ulike hundemiljøer virker å være mer klar over hva følgene kan være om hundene løper løse, og dermed tar de mer ansvar mtp bruk av bånd. Og for å presisere - jeg tenker på dem som driver med hundesport og lignende, ikke dem som er aktive innenfor utstillinger. Det er et hundemiljø jeg ikke er kjent i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med fare for å pådra meg endel fiender nå ... Jeg lot av og til hunden gå løs. Da var jeg enten så langt inn i skauen, eller så langt til fjells at jeg ikke møtte folk. En annen ting er at det var oversiktlig, så jeg kunne kalle inn hunden om jeg møtte noen.
![]() |
#91 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Båndtvang?Dere som slipper hunden løs i skogen eller på fjellet: Gjør dere virkelig det i hekketiden også? Har dere tenkt over at det ikke er pga mennesker, men andre dyr at det er båndtvang ute i naturen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Curlingkone
|
Selvfølgelig ikke.
![]() |
#93 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Båndtvang?Nei, selvfølgelig ikke. Man vil da beskytte kyllingene.
![]() |
#94 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Nei, da er de i langline. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Båndtvang?Og nei, vi kommer ikke til å bryte båndtvangen fra april til august.
![]() |
#96 |
Tidsklemma
|
Man går på privat eiendom, eller eiendommer som er hundeområder og untatt for båndtvangen, eller går i områder hvor man har god nok oversikt.
Båndtvangen er der for å beskytte dyra i hekketiden. Derfor respekterer jeg båndtvangen. Da brukes langline.
![]() |
#97 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Båndtvang?Jeg lar hunden være løs en gang om dagen, og det er på ei stor slette ikke så langt fra huset vårt. Det går folk forbi, men hunden løper ikke bort til dem og snuser. Vi kaster litt ball og leker, og jeg har enda ikke møtt ett eneste stygt blikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang?Jeg er livredd og skjelver bare jeg ser en hund som ikke går i bånd. Hadde den kommet bort for å snuse hadde jeg nok fått panikk og svimt av eller noe sånt.
![]() |
#99 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Mange kommuner har vel ofte utvidet båndtvang som gjør at det gjelder for enda flere måneder pga. en del dyr ute i skog etc.
![]() |
#100 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
I flere kommuner er det båndtvang HELE året i tettbygde strøk. Blant annet Ås, Ski og Enebakk.
![]() |
|
|