|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Jeg har henne som oftes i bånd når jeg går tur, men det hender at jeg lar henne få løpe fritt men dag roper jeg henne alltid inn å tar henne i bånd om det kommer folk.
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?
Tja... for har du egentlig full kontroll?
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så sant hun ikke har løpetid så ja
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Båndtvang?Jeg medirriterer meg, og ja, her hvor vi bor er det faktisk et problem at mange hunder går løs. Jeg er både allergisk og redd, og rett før påske falt jeg faktisk fordi jeg skvatt på grunn av en hund. Jeg slo gravidmagen og tilbrakte dagen på Ullevål med CTG-måler. Det gikk jo kjempebra altså, men jeg var passe forbanna på den som hadde latt hunden sin vandre rundt i et boligstrøk aleine. Eieren var ikke å se heller, forresten. Og her snakker vi ikke skog altså, men rekkehus- og lavblokkområde. Det er langt fra første gang det har vært løse hunder her, og det hjelper så veldig lite at eieren "vet" at hunden er snill. Det kan godt hende det er teit for voksne folk å være redd hund, men frykt er ikke så veldig rasjonelt, og jeg synes faktisk det er problematisk med løse hunder i områder der folk ferdes. En får heller slippe dem løs i egne hager eller på områder som er beregnet for det. Jeg styrer f.eks. godt utenom hundeområdet i Frognerparken.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Steder uten båndtvang må gjerne de med kontroll gå med hunden løs for min del, men det ER båndtvang langs gatene her jeg går tur, og da har jeg med vogn og hund i bånd rett til å ikke like løse hunder. Heldigvis møter vi demi bånd, for tiden i stramt bånd fra begge sider, både vår og de andre, da denne løpetiden setter fart på ting og tang i både gutter og jenter vi møter på vår vei...
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Båndtvang?Sånne hundeeiere er til å bli gal av.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Båndtvang?Beistet mitt går stort sett i lenke, og jeg foretrekker at andres hunder enten går ved fot eller i lenke. (Og har forståelse for at det er mange som ikke synes at det er greit å ha bikkja løs ved fot heller.) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fartsfantom
|
Samme her. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Båndtvang?Katta: Jeg mente ikke om løse hunder var et problem, for det skjønner jeg jo det er for noen. Men er det virkelig så mange løse hunder? Jeg forstår det ikke helt, da jeg selv aldri møter på noen. Kanskje jeg ikke legger merke til de?! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Ja. Det er mye løse hunder. Veldig mye. Og da veldig ofte ikke de mest veloppdragne hundene og hundeeierne dessverre.
|
|
|
#11 |
|
By the Sea
|
Jeg forstår at for mange katter på for lite område er til sjenanse.
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Båndtvang?Jeg har aldri opplevd en løs hund løpende mot meg annet enn på hundejorder. Helt sant. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Nei - men det er det en grunn til. Hadde du vært redd hunder så ville du for det første lagt merke til de løse hundene som du nå ikke tenker over. Dernest og mye viktigere så hadde hundene lagt merke til deg. Jeg er ikke redd hunder selv og har hatt hund selv i mange år. Jeg stresses ikke av hunder og det er sjelden en løshund oppsøker meg for noe som helst fordi bikkja og jeg temmelig uten å tenke over det kommuniserer til hverandre at jeg ikke er interessert. |
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Båndtvang?Jeg forstår også at katter kan være til sjenanse altså. Faktisk omplasserte vi den ene katten vår hjem til mine foreldre fordi hun var en naboplager. Hun vi har nå får de tåle, hun er inne over 90% av tiden.
|
|
|
#16 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Båndtvang?Hundene våre er i bånd når vi går turer, til og fra bilen, på vår tomt, men når vi reiser til en hestebane i skogen da får de være fri, men blir lenket hvis vi møter på folk. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Båndtvang?Jeg synes jo noe av det flotteste jeg ser er veldresserte hunder som går ved fot selv om eieren ikke har bånd på dem. Og som kan ropes inn bare med et lite vink. Men de er på ingen måte i flertall. Det som nesten er verre enn en løs hund, er en hund i lang line hvor man får inntrykk av at det er hunden som går tur med eier og ikke motsatt. Det er skummelt.
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Båndtvang?Det er faktisk det samme med katten vår også. Jo mer et menneske signaliserer at vedkommende ikke vil ha noe med henne å gjøre, jo mer innbitt blir hun.
|
|
|
#20 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Jeg kan være redd fremmede hunder og har barn som tidligere var vettskremt av hunder, |
|
|
|
![]() |
|
|