Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - Din arbeidstid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 13:49   #1
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinnoff - Din arbeidstid

Kjempebra, sikter høyt, og satser på at mamma lever så lenge

Gammel 06-09-11, 13:55   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Sitat pjokken i går: "Mamma, når jeg spiller fotball på ordentlig når jeg er stor på Barcelona eller Liverpool, da skal jeg kjøpe en bil til deg. Hvis du ikke er død allerede, da."

Gamla.

Gammel 06-09-11, 14:08   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Gamla.

Jeg visste ikke helt om jeg skulle bli eller .

... og endte med .

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:13   #4
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber enten 730-1530 eller 14-22. Sambo leverer om morgenen (les:930) og er hjemme senest 1800. Han jobber seg opp til 8 timer ved å jobbe hjemmefra. Jeg leverer når jeg har seinvakt. Har i tillegg i snitt en fridag i uka pga lange vakter i turnusen, da skal barna får fri eller superkorte dager.
Vi flytter nå, så da er planen at jeg skal busse, skal snakke med sjefen om det er greit at jeg bruker opp gammel avspasering til å slutte 1515 når det ikke er møter, slik at jeg rekker en tidlig buss og kan være i barnehagen før 1600. Noe sier meg at det ikke er så enkelt å få gjennom, for mitt første forslag om å jobbe 7-15 ble mildt sagt lunkent mottatt. Sambo har fått innvilga hjemmekontor en dag i uka fra vi flytter av sin fantastiske sjef.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:15   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber 8-1615 på vanlige dager, på vakt jobber jeg 15-09. Mannen jobber 8-16, men flexer. Vi har barnehagen rett ved min jobb slik at jeg rekker barnehagen før den stenger 1630 selv om jeg er ute av døra 1620. Mannen må gå 16 sharp for å rekke den. Hvis vi kjører bil, bruker vi 10-15 minutter hjem, hvis jeg sykler eller tar bussen bruker jeg fort en halvtime. Så jeg er hjemme mellom 1630 og 17 enellerannengang.

Gammel 06-09-11, 12:18   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart det er mulig. Barna mine har tre aktiviteter hver, og jeg er hjemme i 17-tiden. Men det stiller altså krav til type aktivitet. Og så må man spørre seg selv om det er verdt det. Hva er viktigst - å få gå på fotballtrening, eller å ha en mor som får det litt roligere de kveldstimene?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:17   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dager jeg henter i bhg: Jeg reiser hjemmefra kl. 06.30, er på jobb kl. 07.00, reiser fra jobb 15.00, er i bhg 15.30, er hjemme 15.45-16.00.

Dagene jeg leverer i bhg: Jeg reiser hjemmefra kl. 07.00-07.10, er på jobb mellom 07.40 og 08.15 avhengig av kø, reiser fra jobb 15.40-16.15 og er hjemme 16.20-16.45. Det hender en av oss handler på veien, da blir det vel 10 minutter ekstra.

Barnehagen åpner 06.45 og stenger 17.15, men stort sett er ungene der fra 07.10 til 16 senest, avhengig av hvem som henter. Det mest gunstige er de dagene mannen leverer 07.45-08.00 og jeg henter 15.30.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:18   #8
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har arbeidstid stort sett til 16.00, men blir av og til stående lenger fordi det er mye å gjøre og jeg ikke har samvittighet til å bare gå. Jeg har som regel fri en dag i uken, og i tillegg MYE avspasering som jeg skal ta igjen denne høsten. Som regel leverer jeg Lillebror i bhg mellom 8.30 og 9.30 og han hentes av mannen min som kan gå fra kontoret mellom 15.30 og 16.30.

Gammel 06-09-11, 12:26   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er forresten stor fan av aktiviteter i nærmiljøet etterhvert. Vi er lykkelige over kulturskole i SFO-tiden og taekwon do på nærskolen, samt skolekorpset på nærskolen. Ikke fullt så happy med sjakk på andre siden av byen, svømming i pirbadet og kulturskole i olavshallen. Men litt taxi må man vel være når man har unger. Nå har eldstemann lært seg å ta bussen fra skolen til byen (vi møter han i andre enden), det sparer oss for endel stress.

Gammel 06-09-11, 12:31   #10
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber 13-20 en dag i uken og 10-16 en dag i uken.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:33   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir bedre når barna blir større og mer selvgående. Man har sine timer på fotballkamper og i konsertsaler, men her kan ungene sykle til trening selv, ta bussen til tegnetimer o.l. det forenkler hverdagene mye. *hadde bare frøkna hatt ett lettere instrument hadde hun ordnet den biffen selv også* Men ja, jeg skjønner du er svett Maverick - det er hektisk nå, men det går over *tror jeg*

Gammel 06-09-11, 12:42   #12
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg driver for meg sjøl, og jobber til alle døgnets tider.
Nå har vi startet AS, så vi blir 3 i stedet for bare meg, får håpe det gir litt mer forutsigbar arbeidsdag, før jeg blir singel

Gammel 06-09-11, 12:55   #13
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobber fra 8-16, med fleksitid. Jeg er sjelden på jobb noe særlig før 8, men orker ikke nødvendigvis sitte lenge etter 16 for å ta inn det tapte. Det tar jeg heller igjen med litt kvelds- og helgejobbing.

Gammel 06-09-11, 13:54   #14
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

De dagene jeg drar tidlig, er jeg på jobb ca 7, dvs at jeg kan dra kl 15.00 og bruker 25 minutter til sfo og deretter bhg som er like i nærheten. Vi er hjemme 15.45 - 16.00. Mannen starter enda tidligere og er derfor som oftest ferdig hentet ca 15.30.

Vi jobber begge 8 timer om dagen, med mulighet til å flexe og jobbe hjemme når vi trenger det.

Gammel 06-09-11, 14:16   #15
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er sykepleier og har en turnus som består av et stort overtall dagvakter. Da jobber jeg 8-15. Dermed kan jeg hente ungene på hjemveien og er hjemme 15.30-15.45 alt etter om jeg må en snartur innom butikken på vei til barnehagen eller ikke. Kjører jeg rett hjemmefra til jobb så bruker jeg ca. 4 minutter å kjøre dit. Fra jobb til barnehagen (som ligger mellom her og jobb, med en liten omvei) så bruker jeg ca. 3 minutter. Derfor føler jeg meg priviligert som har barnehagen og jobb innen en radius på ca. 5 km.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:24   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i barnehage og jobber vakter slik : 7-14, 8-15.30 og 9-16.15. Fram til nå har jeg hatt begge ungene i samme barnehage, slik at jeg ikke har brukt tid på levering og henting. Nå har imidlertid storebror begynt på skolen så nå må jeg bruke litt tid på levering på skole, jeg vet ikke helt hvordan det blir siden jeg enn så lenge er 80% sykemeldt. Men planen er at bestefar/venninne/onkel tar han med seg på skolen når jeg har tidligvakt og senvakt og at bestefar/venninne henter når jeg har senvakt.

Har kort vei til både skole og jobb, og lite trafikk så det bruker jeg ikke så mye tid på.

Gammel 06-09-11, 14:26   #17
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Aim for the sky, ja?

Jeg har ikke flexitid, men jobber tre forskjellige dagvakter. På første og andre kan jeg hente, på andre og tredje kan jeg levere. Jeg jobber 100%, men har betalt pause og har gangavstand mellom jobb, barnehage og hjem. Vi er som regel hjemme rundt fire. Mannens arbeidstider vet jeg foreløpig lite om, men før jobbet han ihvertfall fra grytidlig morgen til tidlig ettermiddag, eller tidlig ettermiddag og utover kvelden.

Gammel 06-09-11, 14:35   #18
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg jobber 9-17 3 dager i uka, 12-19 en dag og 9-15 lørdag. Kommer meg aldri ut døra før 15 - 45 min etter arbeidstid. Har 20 min hver vei. Da kommer jeg hjem til servert middag 17.30 - 18.00

Mannen jobber skift, så han har 22-06, 06-14 og 14-22.

Jeg leverer , mens mannen henter. Den uka han jobber til 22, så henter mine foreldre og har snuppa til jeg er ferdig.

Vi har ingen flexitid noen av oss.

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:02   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst hjemme i foreldrepermisjon igjen, og jeg har vel bare prøvd å jobbe 80 % etter at jeg fikk barn. Da leverte jeg i barnehagen kvart på åtte og var på jobb åtte. Det er heldigvis ingen avstander å snakke om, så jeg kunne enda bruke noen minutter på levering. Jeg har som oftest mulighet til å gå tidligere et par dager i uka, men hentet vanligvis rundt fire likevel. Selv i 80 % stilling måtte jeg jobbe på kveldstid eller i helgene, også om jeg tilbrakte fulle dager på jobb, siden full stilling utgjør gjennomsnittlig 43 timer i uka. Men det var deilig!

Mannen pendler en time hver vei til sin jobb, så han får ikke både hentet og levert - han jobber allerede kortere dag og tar igjen en del på kveldstid eller i helger. Nå har jeg vært sjukemeldt siden før sommeren, og da leverer han i barnehagen rundt halv åtte, av og til før om han har et møte. Jeg henter mellom to og fire - de siste dagene har det vært i firetida, siden jeg ikke klarer å løfte noe særlig og trenger avlastning av Pjottens bestemor en times tid hver ettermiddag til mannen min kommer. Hun slutter fire.

Jeg regner med at det blir en løsning på fritidsaktiviteter etter hvert, siden vi har fleksibel arbeidstid begge to, men det er ikke gitt at ungene kan være med på hva som helst. Jeg ser for meg å ha en langdag i uka etter hvert, der mannen drar tidligere på jobb og kan hente i stedet. Det vil i så fall åpne for at jeg kan gå tidligere en annen dag, men det er jo ikke sikkert det klaffer med dagene.

Selv hadde jeg en periode en fritidsaktivitet med oppstart klokka 15.00 - det hadde ikke gått, hvis det ikke var for at faren min på det tidspunktet jobbet (ufrivillig) deltid. Begge foreldrene mine jobbet fleksitid, men de jobbet stort sett litt ekstra hver dag, for å kunne være sammen med oss i sommerferien.

Gammel 06-09-11, 16:01   #20
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er som regel hjemme rundt 07:30 eller 07:45 om jeg sykler. Jobber fra 21:45-07:15. Mannen jobber fra 06:30/07 (alt etter hvor travelt han har det) og til kl.15 (men ofte senere også). Han bruker å være hjemme til 15:15-15:30 når han slutter til vanlig tid.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.