Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - Din arbeidstid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 11:55   #81
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff - Din arbeidstid

Jeg jobber fra 8-16, med fleksitid. Jeg er sjelden på jobb noe særlig før 8, men orker ikke nødvendigvis sitte lenge etter 16 for å ta inn det tapte. Det tar jeg heller igjen med litt kvelds- og helgejobbing.

Gammel 06-09-11, 11:57   #82
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har arbeidstid 8.00-15.00 nå mens det er sommertid, og til 15.45 når vintertiden begynner snart. Jeg har også fleksitid. Bruker ca 30 minutter hjem. Det inkluderer å stampe litt i kø, hente mannen på jobb og vesla i barnehagen.

Gammel 06-09-11, 12:39   #83
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ergo får jeg sjelden dratt fra jobb før 16, og da har jeg så vidt rukket å hente begge ungene innen klokken 17, og så er det alltid et eller annet man må fikse og ordne, så vi er hjemme, tjah, halv seks - seks.

Det varierer jo når sånne fritidsaktiviteter begynner også. Poden har i år tre aktiviteter på hverdager; den ene begynner 17.30 (da møter han en av oss ved skolen og spiser noe på veien), og de to andre begynner 18 og 18.30, så det er ikke noe problem å få til middag før aktivitet selv om ingen av oss skulle være hjemme før 17.

Gammel 06-09-11, 12:42   #84
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det varierer jo når sånne fritidsaktiviteter begynner også. Poden har i år tre aktiviteter på hverdager; den ene begynner 17.30 (da møter han en av oss ved skolen og spiser noe på veien), og de to andre begynner 18 og 18.30, så det er ikke noe problem å få til middag før aktivitet selv om ingen av oss skulle være hjemme før 17.

Jeg vet ikke helt hva treningstidene er for fotballen.

Men det er jo en investering, da. Sitat pjokken i går: "Mamma, når jeg spiller fotball på ordentlig når jeg er stor på Barcelona eller Liverpool, da skal jeg kjøpe en bil til deg. Hvis du ikke er død allerede, da."

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:49   #85
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjempebra, sikter høyt, og satser på at mamma lever så lenge

Gammel 06-09-11, 12:54   #86
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

De dagene jeg drar tidlig, er jeg på jobb ca 7, dvs at jeg kan dra kl 15.00 og bruker 25 minutter til sfo og deretter bhg som er like i nærheten. Vi er hjemme 15.45 - 16.00. Mannen starter enda tidligere og er derfor som oftest ferdig hentet ca 15.30.

Vi jobber begge 8 timer om dagen, med mulighet til å flexe og jobbe hjemme når vi trenger det.

Gammel 06-09-11, 12:55   #87
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sitat pjokken i går: "Mamma, når jeg spiller fotball på ordentlig når jeg er stor på Barcelona eller Liverpool, da skal jeg kjøpe en bil til deg. Hvis du ikke er død allerede, da."

Gamla.

Gammel 06-09-11, 13:02   #88
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Grunnen til at jeg startet den andre tråden var at jeg har så veldig lyst til å la eldste pjokken begynne på fotball, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til, og tenkte at jeg sikkert er helt på jordet siden "alle andre" klarer.

Vi må alliere oss med andre foreldre eller besteforeldre for å følge til fritidsaktiviteter som begynner kl 17. Og så er det som Katta skriver et pluss å velge det nærmeste laget.

Gammel 06-09-11, 13:08   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Gamla.

Jeg visste ikke helt om jeg skulle bli eller .

... og endte med .

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 13:16   #90
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er sykepleier og har en turnus som består av et stort overtall dagvakter. Da jobber jeg 8-15. Dermed kan jeg hente ungene på hjemveien og er hjemme 15.30-15.45 alt etter om jeg må en snartur innom butikken på vei til barnehagen eller ikke. Kjører jeg rett hjemmefra til jobb så bruker jeg ca. 4 minutter å kjøre dit. Fra jobb til barnehagen (som ligger mellom her og jobb, med en liten omvei) så bruker jeg ca. 3 minutter. Derfor føler jeg meg priviligert som har barnehagen og jobb innen en radius på ca. 5 km.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 13:24   #91
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i barnehage og jobber vakter slik : 7-14, 8-15.30 og 9-16.15. Fram til nå har jeg hatt begge ungene i samme barnehage, slik at jeg ikke har brukt tid på levering og henting. Nå har imidlertid storebror begynt på skolen så nå må jeg bruke litt tid på levering på skole, jeg vet ikke helt hvordan det blir siden jeg enn så lenge er 80% sykemeldt. Men planen er at bestefar/venninne/onkel tar han med seg på skolen når jeg har tidligvakt og senvakt og at bestefar/venninne henter når jeg har senvakt.

Har kort vei til både skole og jobb, og lite trafikk så det bruker jeg ikke så mye tid på.

Gammel 06-09-11, 13:26   #92
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Aim for the sky, ja?

Jeg har ikke flexitid, men jobber tre forskjellige dagvakter. På første og andre kan jeg hente, på andre og tredje kan jeg levere. Jeg jobber 100%, men har betalt pause og har gangavstand mellom jobb, barnehage og hjem. Vi er som regel hjemme rundt fire. Mannens arbeidstider vet jeg foreløpig lite om, men før jobbet han ihvertfall fra grytidlig morgen til tidlig ettermiddag, eller tidlig ettermiddag og utover kvelden.

Gammel 06-09-11, 13:35   #93
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg jobber 9-17 3 dager i uka, 12-19 en dag og 9-15 lørdag. Kommer meg aldri ut døra før 15 - 45 min etter arbeidstid. Har 20 min hver vei. Da kommer jeg hjem til servert middag 17.30 - 18.00

Mannen jobber skift, så han har 22-06, 06-14 og 14-22.

Jeg leverer , mens mannen henter. Den uka han jobber til 22, så henter mine foreldre og har snuppa til jeg er ferdig.

Vi har ingen flexitid noen av oss.

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 14:02   #94
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er visst hjemme i foreldrepermisjon igjen, og jeg har vel bare prøvd å jobbe 80 % etter at jeg fikk barn. Da leverte jeg i barnehagen kvart på åtte og var på jobb åtte. Det er heldigvis ingen avstander å snakke om, så jeg kunne enda bruke noen minutter på levering. Jeg har som oftest mulighet til å gå tidligere et par dager i uka, men hentet vanligvis rundt fire likevel. Selv i 80 % stilling måtte jeg jobbe på kveldstid eller i helgene, også om jeg tilbrakte fulle dager på jobb, siden full stilling utgjør gjennomsnittlig 43 timer i uka. Men det var deilig!

Mannen pendler en time hver vei til sin jobb, så han får ikke både hentet og levert - han jobber allerede kortere dag og tar igjen en del på kveldstid eller i helger. Nå har jeg vært sjukemeldt siden før sommeren, og da leverer han i barnehagen rundt halv åtte, av og til før om han har et møte. Jeg henter mellom to og fire - de siste dagene har det vært i firetida, siden jeg ikke klarer å løfte noe særlig og trenger avlastning av Pjottens bestemor en times tid hver ettermiddag til mannen min kommer. Hun slutter fire.

Jeg regner med at det blir en løsning på fritidsaktiviteter etter hvert, siden vi har fleksibel arbeidstid begge to, men det er ikke gitt at ungene kan være med på hva som helst. Jeg ser for meg å ha en langdag i uka etter hvert, der mannen drar tidligere på jobb og kan hente i stedet. Det vil i så fall åpne for at jeg kan gå tidligere en annen dag, men det er jo ikke sikkert det klaffer med dagene.

Selv hadde jeg en periode en fritidsaktivitet med oppstart klokka 15.00 - det hadde ikke gått, hvis det ikke var for at faren min på det tidspunktet jobbet (ufrivillig) deltid. Begge foreldrene mine jobbet fleksitid, men de jobbet stort sett litt ekstra hver dag, for å kunne være sammen med oss i sommerferien.

Gammel 06-09-11, 14:31   #95
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Leverer på skolen til 0830 og henter i 16 tiden. Dvs min arbeidsdag på kontoret er fra 0900 tiden til ca 1530, tar igjen arbeid på kveld og i helger og alt i alt blir det en god del mer en 37.5 timer i uka. Arbeidsgiver som vinner på fleksible løsninger men hadde aldri klart meg uten fleksitid etter at jeg ble foreldre.

Gammel 06-09-11, 14:56   #96
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bjørkhaugtrollet, her.

Jeg jobber i 70% stilling, med fri en dag i uka og kortere arbeidstid de andre dagene. Jeg har kontortid fra 08.00-14.33, men jobber som regel fra 07.30-14.33 - altså en halvitme pluss hver dag. Jeg har ikke ansvar for å hente i barnehagen så de dagene jeg ikke skal handle er jeg hjemme rundt 14.50.

Det var tidspunktet sitt det

Jeg har også fleksitid, men kommer meg sjelden på jobb før klokka 08:00 - slutter da 16:00. Svært sjelden hjem med unger før nærmere fem. (25 minutter hjem i rushtiden om jeg kjører, 40 om jeg sykler)

Gammel 06-09-11, 15:01   #97
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er som regel hjemme rundt 07:30 eller 07:45 om jeg sykler. Jobber fra 21:45-07:15. Mannen jobber fra 06:30/07 (alt etter hvor travelt han har det) og til kl.15 (men ofte senere også). Han bruker å være hjemme til 15:15-15:30 når han slutter til vanlig tid.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:07   #98
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg flekser og siden jeg er morgenfugl starter jeg jobbdagen min rundt 6.30. Går hjem i 14-tida stort sett, men kan også være lenger utover ettermiddagen. Bruker 7 minutter til jobb.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:21   #99
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke spesielt god på å gå hjem når jeg har jobbet full dag, men i utgangspunktet har jeg en kommunal arbeidstid på 7t35min og fleksitid. Og sansen for å begynne sånn 7-7.30 på jobb, siden jeg nesten aldri trenger levere i barnehage grunnet konas luksusturnus.

Med et kvarters reisevei kunne jeg da i teorien vært hjemme rundt tre hver dag. Særlig at det skjer, liksom, men mye tilgodetid er greit å ha det også.

Gammel 06-09-11, 15:26   #100
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg jobber 80 %, og er derfor hjemme kl. 15.00 hver dag. Mannen jobber 100 %, og er hjemme ca. 16.30 og da serveres middagen.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.