|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstid
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstid
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber enten 730-1530 eller 14-22. Sambo leverer om morgenen (les:930) og er hjemme senest 1800. Han jobber seg opp til 8 timer ved å jobbe hjemmefra. Jeg leverer når jeg har seinvakt. Har i tillegg i snitt en fridag i uka pga lange vakter i turnusen, da skal barna får fri eller superkorte dager. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber 8-1615 på vanlige dager, på vakt jobber jeg 15-09. Mannen jobber 8-16, men flexer. Vi har barnehagen rett ved min jobb slik at jeg rekker barnehagen før den stenger 1630 selv om jeg er ute av døra 1620. Mannen må gå 16 sharp for å rekke den. Hvis vi kjører bil, bruker vi 10-15 minutter hjem, hvis jeg sykler eller tar bussen bruker jeg fort en halvtime. Så jeg er hjemme mellom 1630 og 17 enellerannengang.
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDet er klart det er mulig. Barna mine har tre aktiviteter hver, og jeg er hjemme i 17-tiden. Men det stiller altså krav til type aktivitet. Og så må man spørre seg selv om det er verdt det. Hva er viktigst - å få gå på fotballtrening, eller å ha en mor som får det litt roligere de kveldstimene?
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDager jeg henter i bhg: Jeg reiser hjemmefra kl. 06.30, er på jobb kl. 07.00, reiser fra jobb 15.00, er i bhg 15.30, er hjemme 15.45-16.00.
|
|
|
#8 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har arbeidstid stort sett til 16.00, men blir av og til stående lenger fordi det er mye å gjøre og jeg ikke har samvittighet til å bare gå. Jeg har som regel fri en dag i uken, og i tillegg MYE avspasering som jeg skal ta igjen denne høsten. Som regel leverer jeg Lillebror i bhg mellom 8.30 og 9.30 og han hentes av mannen min som kan gå fra kontoret mellom 15.30 og 16.30.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidVi er forresten stor fan av aktiviteter i nærmiljøet etterhvert. Vi er lykkelige over kulturskole i SFO-tiden og taekwon do på nærskolen, samt skolekorpset på nærskolen. Ikke fullt så happy med sjakk på andre siden av byen, svømming i pirbadet og kulturskole i olavshallen.
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDet blir bedre når barna blir større og mer selvgående. Man har sine timer på fotballkamper og i konsertsaler, men her kan ungene sykle til trening selv, ta bussen til tegnetimer o.l. det forenkler hverdagene mye. *hadde bare frøkna hatt ett lettere instrument hadde hun ordnet den biffen selv også* Men ja, jeg skjønner du er svett Maverick - det er hektisk nå, men det går over *tror jeg*
|
|
|
#12 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg driver for meg sjøl, og jobber til alle døgnets tider.
|
|
|
#13 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber fra 8-16, med fleksitid. Jeg er sjelden på jobb noe særlig før 8, men orker ikke nødvendigvis sitte lenge etter 16 for å ta inn det tapte. Det tar jeg heller igjen med litt kvelds- og helgejobbing.
|
|
|
#14 |
|
Ute på tur
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDe dagene jeg drar tidlig, er jeg på jobb ca 7, dvs at jeg kan dra kl 15.00 og bruker 25 minutter til sfo og deretter bhg som er like i nærheten. Vi er hjemme 15.45 - 16.00. Mannen starter enda tidligere og er derfor som oftest ferdig hentet ca 15.30.
|
|
|
#15 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er sykepleier og har en turnus som består av et stort overtall dagvakter. Da jobber jeg 8-15. Dermed kan jeg hente ungene på hjemveien og er hjemme 15.30-15.45 alt etter om jeg må en snartur innom butikken på vei til barnehagen eller ikke. Kjører jeg rett hjemmefra til jobb så bruker jeg ca. 4 minutter å kjøre dit. Fra jobb til barnehagen (som ligger mellom her og jobb, med en liten omvei) så bruker jeg ca. 3 minutter. Derfor føler jeg meg priviligert som har barnehagen og jobb innen en radius på ca. 5 km.
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber i barnehage og jobber vakter slik : 7-14, 8-15.30 og 9-16.15. Fram til nå har jeg hatt begge ungene i samme barnehage, slik at jeg ikke har brukt tid på levering og henting. Nå har imidlertid storebror begynt på skolen så nå må jeg bruke litt tid på levering på skole, jeg vet ikke helt hvordan det blir siden jeg enn så lenge er 80% sykemeldt. Men planen er at bestefar/venninne/onkel tar han med seg på skolen når jeg har tidligvakt og senvakt og at bestefar/venninne henter når jeg har senvakt.
|
|
|
|
#17 |
|
Kakemonster
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidAim for the sky, ja?
|
|
|
|
#18 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber 9-17 3 dager i uka, 12-19 en dag og 9-15 lørdag. Kommer meg aldri ut døra før 15 - 45 min etter arbeidstid. Har 20 min hver vei. Da kommer jeg hjem til servert middag 17.30 - 18.00 |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er visst hjemme i foreldrepermisjon igjen, og jeg har vel bare prøvd å jobbe 80 % etter at jeg fikk barn. Da leverte jeg i barnehagen kvart på åtte og var på jobb åtte. Det er heldigvis ingen avstander å snakke om, så jeg kunne enda bruke noen minutter på levering. Jeg har som oftest mulighet til å gå tidligere et par dager i uka, men hentet vanligvis rundt fire likevel. Selv i 80 % stilling måtte jeg jobbe på kveldstid eller i helgene, også om jeg tilbrakte fulle dager på jobb, siden full stilling utgjør gjennomsnittlig 43 timer i uka. Men det var deilig!
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er som regel hjemme rundt 07:30 eller 07:45 om jeg sykler. Jobber fra 21:45-07:15. Mannen jobber fra 06:30/07 (alt etter hvor travelt han har det) og til kl.15 (men ofte senere også). Han bruker å være hjemme til 15:15-15:30 når han slutter til vanlig tid. |
|
|
|
![]() |
|
|