|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber fra 8-16, med fleksitid. Jeg er sjelden på jobb noe særlig før 8, men orker ikke nødvendigvis sitte lenge etter 16 for å ta inn det tapte. Det tar jeg heller igjen med litt kvelds- og helgejobbing.
![]() |
#82 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg har arbeidstid 8.00-15.00 nå mens det er sommertid, og til 15.45 når vintertiden begynner snart. Jeg har også fleksitid. Bruker ca 30 minutter hjem. Det inkluderer å stampe litt i kø, hente mannen på jobb og vesla i barnehagen.
![]() |
![]() |
#83 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstid
Det varierer jo når sånne fritidsaktiviteter begynner også. Poden har i år tre aktiviteter på hverdager; den ene begynner 17.30 (da møter han en av oss ved skolen og spiser noe på veien), og de to andre begynner 18 og 18.30, så det er ikke noe problem å få til middag før aktivitet selv om ingen av oss skulle være hjemme før 17.
![]() |
#84 |
|
Jeg vet ikke helt hva treningstidene er for fotballen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#86 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidDe dagene jeg drar tidlig, er jeg på jobb ca 7, dvs at jeg kan dra kl 15.00 og bruker 25 minutter til sfo og deretter bhg som er like i nærheten. Vi er hjemme 15.45 - 16.00. Mannen starter enda tidligere og er derfor som oftest ferdig hentet ca 15.30.
![]() |
#87 |
Ute på tur
|
![]() |
#88 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi må alliere oss med andre foreldre eller besteforeldre for å følge til fritidsaktiviteter som begynner kl 17. Og så er det som Katta skriver et pluss å velge det nærmeste laget.
![]() |
#90 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er sykepleier og har en turnus som består av et stort overtall dagvakter. Da jobber jeg 8-15. Dermed kan jeg hente ungene på hjemveien og er hjemme 15.30-15.45 alt etter om jeg må en snartur innom butikken på vei til barnehagen eller ikke. Kjører jeg rett hjemmefra til jobb så bruker jeg ca. 4 minutter å kjøre dit. Fra jobb til barnehagen (som ligger mellom her og jobb, med en liten omvei) så bruker jeg ca. 3 minutter. Derfor føler jeg meg priviligert som har barnehagen og jobb innen en radius på ca. 5 km.
![]() |
#91 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber i barnehage og jobber vakter slik : 7-14, 8-15.30 og 9-16.15. Fram til nå har jeg hatt begge ungene i samme barnehage, slik at jeg ikke har brukt tid på levering og henting. Nå har imidlertid storebror begynt på skolen så nå må jeg bruke litt tid på levering på skole, jeg vet ikke helt hvordan det blir siden jeg enn så lenge er 80% sykemeldt. Men planen er at bestefar/venninne/onkel tar han med seg på skolen når jeg har tidligvakt og senvakt og at bestefar/venninne henter når jeg har senvakt.
![]() |
#92 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidAim for the sky, ja?
![]() |
#93 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber 9-17 3 dager i uka, 12-19 en dag og 9-15 lørdag. Kommer meg aldri ut døra før 15 - 45 min etter arbeidstid. Har 20 min hver vei. Da kommer jeg hjem til servert middag 17.30 - 18.00 |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er visst hjemme i foreldrepermisjon igjen, og jeg har vel bare prøvd å jobbe 80 % etter at jeg fikk barn. Da leverte jeg i barnehagen kvart på åtte og var på jobb åtte. Det er heldigvis ingen avstander å snakke om, så jeg kunne enda bruke noen minutter på levering. Jeg har som oftest mulighet til å gå tidligere et par dager i uka, men hentet vanligvis rundt fire likevel. Selv i 80 % stilling måtte jeg jobbe på kveldstid eller i helgene, også om jeg tilbrakte fulle dager på jobb, siden full stilling utgjør gjennomsnittlig 43 timer i uka. Men det var deilig!
![]() |
![]() |
#95 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidLeverer på skolen til 0830 og henter i 16 tiden. Dvs min arbeidsdag på kontoret er fra 0900 tiden til ca 1530, tar igjen arbeid på kveld og i helger og alt i alt blir det en god del mer en 37.5 timer i uka. Arbeidsgiver som vinner på fleksible løsninger men hadde aldri klart meg uten fleksitid etter at jeg ble foreldre.
![]() |
#96 |
Har tro på forbedring
|
Det var tidspunktet sitt det
![]() |
#97 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er som regel hjemme rundt 07:30 eller 07:45 om jeg sykler. Jobber fra 21:45-07:15. Mannen jobber fra 06:30/07 (alt etter hvor travelt han har det) og til kl.15 (men ofte senere også). Han bruker å være hjemme til 15:15-15:30 når han slutter til vanlig tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg flekser og siden jeg er morgenfugl starter jeg jobbdagen min rundt 6.30. Går hjem i 14-tida stort sett, men kan også være lenger utover ettermiddagen. Bruker 7 minutter til jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg er ikke spesielt god på å gå hjem når jeg har jobbet full dag, men i utgangspunktet har jeg en kommunal arbeidstid på 7t35min og fleksitid. Og sansen for å begynne sånn 7-7.30 på jobb, siden jeg nesten aldri trenger levere i barnehage grunnet konas luksusturnus.
![]() |
#100 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - Din arbeidstidJeg jobber 80 %, og er derfor hjemme kl. 15.00 hver dag. Mannen jobber 100 %, og er hjemme ca. 16.30 og da serveres middagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|