|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg synes det er mest trist at de som mener Utøya skal "fredes" må føle seg så fullstendig overkjørte nå. Man kunne ventet mye, mye lenger. Kanskje de blir klare en gang, men dette virker veldig respektløst mot dem som faktisk sliter med tanken på dette. Som jeg har sagt før; vi må gå i tempoet til de som går seinest.
|
|
|
|
#3 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg har ikke ment så mye om dette før, men de bildene som ble presentert i dag kjennes veldig feil.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg har hele tiden tenkt at dette er noe AUF må avgjøre sjøl, men jeg kjenner at det er litt tidlig med glossy bilder fra et sted som forbindes med så mye grusomhet. Jeg har jo ingen direkte forbindelse til Utøya eller noen som ble drept, så jeg skjønner godt hvis de som faktisk har det føler at dette er for tidlig.
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg har kun lest det jeg lenket til over her (skal lese det du lenket til også, Fnatten), men jeg ble rett og slett kvalm da jeg så bildene tidligere i dag. Jeg fatter ikke hva AUF tenker med, og lurer på hvor de "voksne" har vært i prosessen. Det vil si erfarne politikere, eksperter ifht. psykiatri og den slags. Det er greit at man er uenige, men et minstekrav i forhold til respekt til meningsmotstandere synes jeg man bør ha. Alvoret i saken tatt i betraktning.
|
|
|
#6 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg har egentlig vært litt i mot at Utøya skal "tas tilbake". Nå har jeg imidlertid endret oppfatning, og mener at det er riktig å gjøre det. Uansett, det er ikke min kampsak - jeg vet ikke hva jeg ville ha ment om jeg hadde hatt andre sko på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg måtte inn på auf.no og se hva de skriver om dette. I nyheten om "nye Utøya" er det ikke reflektert over at det er motstand mot prosjektet. Bare at de skal bruke god tid (vel, da burde de ha ventet litt med å legge fram disse planene) og at det er viktig for AUF å ta hensyn til pårørende og etterlatte.
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg leste at Den nasjonale støttegruppa var fornøyd, men ser at noen av foreldrene ikke er fornøyd. Selv synes jeg godt de kunne ventet litt til med å presentere planene.. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?
Jeg er på linje med deg her. Og da jeg så tegningene syntes jeg det så ut som en fin balanse, både med minnested og leirsted.
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg synes tegningene med lyssetting og "stemning" så ut som Jehovas Vitners brosjyrer. Det manglet bare noen løver og lam.
Sist redigert av noen : 07-09-12 kl 22:29. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg synes tegningene og planene virker litt merkelige, kanskje litt preget av at man skal lage noe veldig flott og har fått penger man føler man må bruke.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Ingenting er noensinne greit for alle. Og det er vel faktisk langt fra noe flertall som er så aktivt imot. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Det er bare for tidlig. Sist redigert av Dronningen : 10-09-12 kl 15:24. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Veldig bra skrevet, Dronningen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg syntes også bildene som ble lagt fram i dag var usmakelige. Jeg er for en minneøy, et sted alle som trenger det skal få besøke når de trenger det.
|
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg syns det er for tidlig, og skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å ta en avgjørelse så tidlig etter 22.7. Her tror jeg AUF hadde tjent på å høre på ekspertene.
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Prikk til Dronningen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Dronningen sa det! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?Jeg synest en bør frede øya i vertfall 10 år og så tatt en ny vurdering da. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?.....
Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:53. |
|
|
|
![]() |
|
|