|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg skjønner ikke helt denne motstanden mot å være spesifik i forhold til hva barnet tåler. Allergier og eksem har jo ulike symptomer fra person til person. Mitt atopikerbarn har voldsomme utbrudd i ansiktet, og tåler lite før det blusser opp. Derfor har jeg fortalt først i barnhagen og senere SFO, at hun ikke skal sminkes (og et par andre ting som går direkte på hennes tilstand). Mulig at jeg har misforstått, men er det virkelig så pes å opplyse om hva barn ikke skal ha kontakt med/spise/hvahardu?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Borte
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)
Helt enig. Mitt barn har atopisk eksem, men har aldri reagert på noen form for sminke. Hvis det hadde vært et problem så ville jeg sagt i fra på lik linje som har opplyst om at hun kun skal ha en svært begrenset mengde melk, men at litt er greit. Jeg regner ikke med at skole/sfo/barnehage vet helt av seg selv hvordan mitt barns allergier, eksemer og intoleranser arter seg.
![]() |
#83 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Type "utkledningssminke" haddejeg syns var mer greit enn sminke på"ordentlig" - at de gjør det som lek og ikke makeup- opplæring, liksom. Ekte sminke syns jeg ellers er bedre enn teatersminke, det er ofte bedre kvalitet og mer hudvennlig/ allergivennlig - mye av slik teatersminke de bruker til barn er billige greier på mer enn en måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg må innrømme at bruk av personalets egen sminke aldri har slått meg som noe de kan finne på å gjøre i barnehage eller SFO. Men jeg har lagt ned forbud mot sminking av mitt barn (med teatersminke i tankene) helt fra barnehagestart, og det har vært greit. Jeg har også brukt endel tid på å forklare hvordan akkurat mitt barn reagerer på ulke ting, slik som sitrus solkrem, (teater)sminke etc.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Glamorøs
|
Ah, I see. Da er vi enige.
![]() |
#87 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg hadde blitt irritert hvis det var min datter. Jeg kan se for meg at sminkemaset kommer tidlig nok for småjenter, og 'det er da vel ikke så farlig'-holdningen hjelper neppe når den tid kommer.
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Tja litt surmaget, skjønner prinsippet ditt, men sammtidig er det nå en gang sånt som små jenter synes er fantastisk gøy så en gang i blandt når alle andre også får synes jeg ikke det er noe galt i på sfo(er mere bekymret over innholdet i sminke solgt til barn en til voksne).
![]() |
#89 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Akkurat da tror jeg mor Inagh hadde tilta litt og, era - brukte de virkelig sort henna på huden til barna i barnehagen?
![]() |
#90 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jupp...nå må jeg indrømme at jeg ikke viste at det var sånn ca 110% allergifremkallende før jeg leste på min egen hårfargingsboks så jeg ble i utgangspkt grinete for at ungen så ut som hun var groskitten på hendene hele julefeiringen med pynting og fotoopps:/ men det hjalp ikke akkurat på humøret.
![]() |
#91 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Henna hadde jeg reagert på også altså. Går det an? Jeg bryr meg fint lite om sminke, maling på klær, dresser som går i stykker, og andre ting som jeg har skjønt er vanlig å reagere på, men grensen min går visst ved henna. Er det mulig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
frakoblet
|
Ja, det er noe med det.
![]() |
#93 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg hadde ikke brydd meg, ikke om det gjaldt sønnen min. Enig i at de kunne fjernet den og om det var noe som skjedde ofte ville jeg nok ikke synes noe om det da sminke ikke er noe bra for huden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Metallica!!
|
I denne saken gjaldt det voksensminke, det var derfor jeg uthevet det. Jeg hadde aldri tenkt over at det faktisk var en mulighet for at de ansatte skulle kline sin sminke på barna. Teatersminke har jeg selvsagt gitt beskjed om sammen med en laaang liste over andre ting de må ta hensyn til. Men akkurat voksensminke var så fjernt for meg at jeg hadde nok ikke tenkt på å måtte si fra om. Men tro meg, jeg kommer til å spesifisere det, sammen med alle de andre tusen tingene de ikke kan gi henne/smøre på henne.
Og ja, det blir overkill med de listene der man må spesifisere i hytt og pine. Heldigvis er barnehagen til Lille såpass vant til unger med spesielle behov at de ikke har behov for å kline på ungene noen ting som helst.
![]() |
#96 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Det enkle er ofte det beste. En kjapp og hyggelig kommentar i gangen at du ikke vil at barnet skal blir sminket.
![]() |
#97 |
maler
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Jeg vil jo helst ikke at de smører noe på huden til barnet mitt jeg ikke har levert selv.
![]() |
#98 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)Reaksjonen på at det er den ansattes egen sminke er det fordi det er uhygienisk? Jeg er nok en skikkelig sjuske for jeg reagerer ikke det.
![]() |
#100 |
Multitaskingmaniac
|
Jepp. Har sett en del kattebarter tegnet over størknet snørr.
![]() |
|
|