Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Liker du å få hjemmelagede gaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 12:59   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liker du å få hjemmelagede gaver?

Åååå, vesketøfler!! Det hadde jeg elsket å få i gave. Skal jammen ønske meg det.

Gammel 10-11-11, 13:06   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Joda, godt poeng, Skilpadda. Jeg er bare ikke vant til at folk lager fine ting i samlebåndtempo og uten omtanke.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 13:12   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Joda, godt poeng, Skilpadda. Jeg er bare ikke vant til at folk lager fine ting i samlebåndtempo og uten omtanke.

Nei, ikke jeg heller - men jeg er heller ikke vant til at folk kjøper gaver uten særlig mening "bare for å kjøpe noe". Min erfaring er at det ligger omtanke bak stort sett alle gaver jeg får, og jeg synes ikke det at noe er hjemmelaget nødvendigvis betyr at det ligger mer omtanke bak enn om gaven er kjøpt.

Gammel 10-11-11, 13:37   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne forresten godt tenke meg noen hjemmestrikkede grytekluter til jul. Jeg har aldri funnet noen ferdigkjøpte som er like praktiske som dem jeg strikket selv for rundt 20 år siden (i tykt, dobbelt bomullsgarn, og omtrent 25x25 cm), men de er både slitte og svidde nå og kunne trenge utskifting.

Gammel 11-11-11, 11:05   #5
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kunne forresten godt tenke meg noen hjemmestrikkede grytekluter til jul. Jeg har aldri funnet noen ferdigkjøpte som er like praktiske som dem jeg strikket selv for rundt 20 år siden (i tykt, dobbelt bomullsgarn, og omtrent 25x25 cm), men de er både slitte og svidde nå og kunne trenge utskifting.

Sånne her ?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Håndarbeider 09 002.jpg (199,2 KB, 22 visninger)
Gammel 11-11-11, 11:29   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Sånne her ?

For eksempel. De var fine! Men er de av ull? Bomull er greiere ift. vasking og sånt, synes jeg.

Gammel 11-11-11, 17:37   #7
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For eksempel. De var fine! Men er de av ull? Bomull er greiere ift. vasking og sånt, synes jeg.

De er ull ja. Så tykke at du kan løfte hva som helst av varme ting med de.

Gammel 10-11-11, 13:44   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte alle skulle få perfekte gaver i år. Stillebenproduksjonen er i gang.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:13   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Stillebenproduksjonen er i gang.

Har: Blanke ark og fargestifter.
Mangler: Inspirasjon og idéer.

Så: Hva er det perfekte stilleben?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:18   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Så: Hva er det perfekte stilleben?

Måtte google, og dette var faktisk det perfekte stilleben:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:32   #11
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Ser ingenting, venter i spenning!

Gammel 10-11-11, 14:34   #12
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Der var det, ja, helt perfekt!

Gammel 10-11-11, 14:06   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ugh! Jeg hater foukset på verdi! Mamma er overfokusert på verdi og hvor mye ting koster. Jeg hater å få høre hvor dyrt det hun kjøpte var. Hun er også en sånn som kjøper noe bare for å kjøpe noe, omtanken i gaven blir helt borte på veien, og fokuset blir helt skrudd. Alt blir stress og plikt og ugh!

Gammel 10-11-11, 17:36   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skilpadde, du har nevnt skjerf et par ganger nå, så fortell meg hvilken farge du vil ha så skal jeg strikke et til deg. I fordi-du-er-fin-presang.

Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 18:50   #15
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Her sto det jammen om mykje, men det eg vil seie er at eg vert veldig glad for heimelaga gåver!

Gammel 11-11-11, 10:43   #16
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har blitt veldig glad for mange av de hjemmelagde gavene jeg har fått opp gjennom årene.

Mest av alt de ungene har laget. Der står de så forventningsfulle å ser på mens du åpner opp gaven, for å se om du blir glad for det de mange ganger har slitt og strevet med i barnehagen/skolen for å få finest mulig (men kanskje ikke rakk å bli helt ferdig med, eller så oppdaget de at figurene var limt oppned).
Det rører meg så utrolig, og å se gleden i ansiktet deres når vi blir kjempeglad for det de har laget, og disse gavene er bestandig de gavene jeg setter aller høyest.

De flotte gavene som jeg vet min mor har brukt uendelig med tid og omtanke på å lage til oss voksne eller barna, blir og satt veldig pris på.

På den andre siden. At noen som er veldig glad i å scrappe, har pyntet lokket på After Eight-eska vi får i julegave, blir ikke satt SÅ stor pris på må jeg bare innrømme.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 11:28   #17
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

På den andre siden. At noen som er veldig glad i å scrappe, har pyntet lokket på After Eight-eska vi får i julegave, blir ikke satt SÅ stor pris på må jeg bare innrømme.

Som i at du skulle ønske de ikke hadde gjort det, eller som i at du syns det er hipp som happ med pyntet/upyntet konfekteske?

Jeg har blitt så glad for sånne fint pyntede konfektesker, jeg, syns de er så mye koseligere å sette frem i julen, feks.

Gammel 11-11-11, 11:32   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Som i at du skulle ønske de ikke hadde gjort det, eller som i at du syns det er hipp som happ med pyntet/upyntet konfekteske?

Jeg for min del ville antagelig føle at det var bortkastet arbeid på noe som varer så kort, og så er det absolutt en mulighet for at jeg ikke ville synes det var så veldig dekorativt heller. (På den annen side, hvis folk skal scrappe ting til meg, er det greit om de lager noe som det er meningen at skal være midlertidig og kastes etterpå, så trenger jeg ikke å ha det liggende i et skap i årevis og få et snev av dårlig samvittighet hver gang jeg ser det ...)

Gammel 11-11-11, 17:14   #19
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg har blitt så glad for sånne fint pyntede konfektesker, jeg, syns de er så mye koseligere å sette frem i julen, feks.

Hadde nok like gjerne klart meg uten den scrappepyntinga må jeg innrømme.

Til en rund dag fikk jeg av noen i familien en helt vanlig konfekteske, som var pynetet noe veldig med scrappeting oppå lokket.
Jeg trodde faktisk at det var noe annet inni eska enn konfektsjokoladen, og sa til ungene rundt meg at nå ble det spennende å se hva som var inni eska, mens jeg satte meg ned i sofaen og åpna eska forsiktig.
Må innrømme at jeg følte meg ganske lang i maska i noen sekunder da jeg oppdaget at det var "bare" konfekt i eska.

Ikke det at jeg hadde ventet meg smykker og diamanter akkurat, men "innpakningen" gjorde faktisk at jeg forventet meg ett litt annet innhold enn den sedvanlige sjokoladen.

Sjokoladen forsvant rimelig fort under selskapet, og ikke så lenge etter forsvant vel eska også. Har ikke plass til å lagre slikt.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-11, 22:30   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Hadde nok like gjerne klart meg uten den scrappepyntinga må jeg innrømme.

Til en rund dag fikk jeg av noen i familien en helt vanlig konfekteske, som var pynetet noe veldig med scrappeting oppå lokket.
Jeg trodde faktisk at det var noe annet inni eska enn konfektsjokoladen, og sa til ungene rundt meg at nå ble det spennende å se hva som var inni eska, mens jeg satte meg ned i sofaen og åpna eska forsiktig.
Må innrømme at jeg følte meg ganske lang i maska i noen sekunder da jeg oppdaget at det var "bare" konfekt i eska.

Ikke det at jeg hadde ventet meg smykker og diamanter akkurat, men "innpakningen" gjorde faktisk at jeg forventet meg ett litt annet innhold enn den sedvanlige sjokoladen.

Sjokoladen forsvant rimelig fort under selskapet, og ikke så lenge etter forsvant vel eska også. Har ikke plass til å lagre slikt.

Jeg har og hivd den når sjokoladen er spist, altså, ingen sparer vel på slikt?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.