|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg har ikke adventstjerne, men jeg har en kule med lys i, hengende i døra som går fra stua ut til hagen.
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg glemte at jeg har et reinsdyr i ene stuevinduet. Søtt og lite med masse lys.
|
|
|
#3 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Vi har stjerne i fire vinduer. På kjøkkenet, stua, rommet til jentene og rommet til gutten.
|
|
|
#4 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?3 stjerner.
|
|
|
#6 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?
Minner meg om barndommens favorittlek når vi skulle kjøre på julebesøk til mormor og morfar: Telle andventsstjerner/staker i vinduene vi kjørte forbi. Om å gjøre å telle flest.
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det drev vi og med.
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?En adventsstake i kjøkkenvinduet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Vi HAR ei stjerne og to 7-armede staker, har hatt stjerna i hovedvindu på stua, og stake i det lille (ja, stua vår har hele TO vindu, et i ganske normal størrelse for vanlige vinduer (altså ikke stort stuevindu) og et lite ett) og en stake i kjøkkenvinduet.
|
|
|
#10 |
|
Ferdig!
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Siden jeg ikke har peiling på hvor stjernene våre har tatt veien, har jeg kjøpt og hengt opp ei diger stjerne i ene stuevinduet (noe ala den som er vist tidligere i tråden) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg er også av den konservative sorten og har bare en beskjeden stjerne i stuevinduet. Ingen tripptrappstaker får komme inn i mitt hus, men jeg har en lenke med små stjerner med lys i som henger rundt det mørkeste vinduet på kjøkkenet. Adventsstaken har alltid hvite lys. Jeg liker (og er vokst opp med) å være minimalistisk med pyntinga i adventsstida og julepynter ikke huset før et par dager før jul.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Ingen advendtstake. Har dog 2 stjerner. En i kjøkkenvinduet og en i stuevinduet.
|
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Her blåser jeg lang marsj i at det ikke er lov med mer enn én stjerne, for noe tøys. Naboene våre som er superreligiøse har hvertfall 3 stjerner.
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg er ikke så begeistret for trippttrappstaker, men jeg så engang en diger Stockholmsbygård hvor alle hadde det i alle vinduene. Det var stilig og gjennomført.
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Så kult! Ja, kanskje ikke tripptrappstaker, men tenk hvis alle i en hel blokk gikk sammen og hang opp like stjerner i samme vindu? Forslag til neste generalforsamling i borettslaget? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Jeg er egentlig veldig glad i at det er helt ulikt pyntet i hvert eneste vindu, men dette ga et veldig mektig inntrykk. Dette var en diger bygård, fem etasjer høy, og med minst 30 vinduer bortover.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg skjønner ikke hva disse 7 armede stakene har med advent å gjøre og nekter blankt å he noe slikt i hus. Men stjerner liker jeg og det er 2 med lys i her i huset og et par uten lys. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Wikipedia:
Vår er heilt kvit med eit langt, lilla kjede surra rundt mange gonger. Jupp, her pyntes det med lilla i advent. Julepynten kjem opp lillejulafta, og forsvinner temmeleg raskt etter nyttår. Eg personleg feirer ikkje kristen jul, men det gjer resten av familien. Så her er det stjerne, stake, krybbe og full pakke.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg klarer fortsatt ikke å se hva hanukkijáen har med jul å gjøre?
|
![]() |
|
|