Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En skinasjon i forfall?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-12, 22:54   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En skinasjon i forfall?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Du kan ta det inn igjen ved å være kald og utilgjengelig mens du spiser smalahove, Zoë.

Ja, og ihvertfall ikke snakke med noen på bussen eller venteværelset.

Gammel 29-01-12, 23:13   #2
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

men vi går aldri på skitur hele familien.

Akkurat DET kommer nok ikke til å skje her heller, tviler svært sterkt på at samboer hadde blitt med. Men på den annen side, han kan vel overraske. Men altså, det er ikke viktig for meg det altså. Vi er f.eks glad i å reise til syden så sånn sett representerer vi også ola nordmenn /Svendsson. ( Samboer er svensk, derfor Svendsson )

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:11   #3
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg er oppvokst med lite skigåing. De få gangene vi var på skitur som familie var det å gå 300 meter, sette oss i en skråning med kakao og niste. Så var det skileik noen timer før vi gikk de samme 300 meterene tilbake til bilen. Der jeg kommer fra så er det nesten ikke snø om vinteren så vi må en time i bil for å finne skiløyper. Jeg har alltid vært glad i ski og den eneste i familien som likte snø. Etter at jeg ble voksen har det blitt mer skigåing selv om jeg er håpløs til å gå på ski. Jeg har en hofteskade som gjør at jeg er mye dårlig, og ikke kan jobbe. Derfor blir det rett bortover uten skøyting eller noe og veldig forsiktig i nedoverbakkene, men jeg koser meg på ski i skogen Ungene er også veldig glade i å gå på ski når de først kommer seg ut. Minstemann klager mest før han kommer seg ut og er den som ligger fremst når vi er ute i løypa, han spirnger på ski både bortover og oppover. Største må få seg nye ski for å få litt motivasjon nå hun liker veldig godt å skøyte men har ikke ski eller staver til det. Mannen i huset er ikke en skimann, men han er med når jeg bestemmer tur Jeg kjøpte ski til han når største fikk sitt første par som 2-åring, da hadde han ikke hatt ski siden han var 5 år. Vi er en familie som går tur på ski, ikke trener på ski.

Gammel 29-01-12, 23:57   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi går på tur med ski på beina. Vi spretter ikke opp av sengen, vi er b-mennesker og godværs-mosjonister.

Gammel 30-01-12, 08:47   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten så gikk jeg på ski nesten hver helg sammen med pappa i Nordmarka når jeg gikk på barneskolen. Da likte jeg det veldig godt, det var ikke noe tvang over det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 08:55   #6
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fra Bergen, og hadde dermed ikke ubegrenset tilgang på snø uten at vi dro litt avgårde. Var en del på ski i barndommen, men fikk ødelagt skigleden av de h.... skidagene der alle gikk fortere enn meg og jeg ikke klarte å henge med på grunn av astma. Jeg har rett og slett litt traumer, og har ikke gått på ski på over 20 år. Nå som jeg har bosatt meg på Østlandet og fått barn føler jeg at jeg burde lære meg det igjen, sånn at vi kan ta med henne på tur etterhvert. Ikke bare det, jeg har faktisk lyst også. Det blir dog neppe hver søndag, og absolutt ikke under tvang. Og neida, vi er ikke stuegriser, vi går tur og greier. En blir vel ikke stuegris av å ikke like ski?

Gammel 30-01-12, 08:56   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En gang har jeg gått på ski frivillig. Da hadde jeg vært inne i 14 dager pga vannkopper! (Var 10 år.) Ellers måtte foreldrene mine tvinge meg ut. Påskeferier på hytta på fjellet var verst. Jeg ville bare sitte inne og lese bøker.

Nå har jeg ikke ski.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:13   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er best med innehelger når det er sånt hvitt belegg på bakken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:18   #9
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Men hjelpe meg da, dere. Kan ikke folk få avgjøre sånt sjøl? Det er ikke alle helger det passer å være masse ute, noen ganger er det fint å kose seg og slappe av inne også. Det er da vitterlig ingen krise. Jeg blir litt oppgitt, jeg.

Gammel 30-01-12, 09:20   #10
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men hjelpe meg da, dere. Kan ikke folk få avgjøre sånt sjøl? Det er ikke alle helger det passer å være masse ute, noen ganger er det fint å kose seg og slappe av inne også. Det er da vitterlig ingen krise. Jeg blir litt oppgitt, jeg.

Selvfølgelig kan de det - det gjør de jo også

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:19   #11
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

HAH! Ingen av våre unger har noengang sprettet ut av noe som helst, og i hvertfall ikke en god varm seng. Det er en del år siden Storebror engang hadde langrennski, og Jonas er pottesur når han blir dratt med på langrennski. Det er ikke dermed sagt at han ikke MÅ være med, men SUR det er han.

Når det er sagt spratt vel ikke jeg opp heller når vi skulle være med mamma og pappa på skiturer. De hadde aldri noe MÅL med turene sine, de gikk fort, ventet til vi ungene tok de igjen, og startet umiddelbart å gå igjen. Hyggelig. Men, vi hadde ett stort jorde rett utenfor barndomshjemmet mitt, og der bodde alle ungene vinteren igjennom. Vi laget bakke med hopp og kuleløype og vi laget skiløyper i skogen og hadde skirenn. Det var morsomt. Men familiesøndagsskiturer var aldri morsomt.

Gammel 30-01-12, 09:26   #12
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg har veldig, med trykk på veldig, energiske unger, så ja de hopper opp og vil ut både sommer og vinter. Ettersom mannen og tildels jeg også er sånn, så er det jo fint.

Jeg måtte tenke litt på den med å ikke føle ansvar for at ungene skal lære å gå på ski. Det tror jeg at jeg føler et ganske sterkt ansvar for, både på grunn av det motoriske, men også det sosiale aspektet. Det samme gjelder for skøyter, svømming, sykling. Det er greit å kunne slike ting for å stole på egen fysikk, og også ta del i kompisgjengen. Sykling og svømming stiller kanskje i en klasse for seg, mens ski og skøyter ikke er allmennkunnskap på samme måte. Ikke misforstå, jeg tror man fint kan ha en lykkelig barndom og et fint liv uten å ha satt sitt ben i en skibinding.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:37   #13
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg har veldig, med trykk på veldig, energiske unger, så ja de hopper opp og vil ut både sommer og vinter. Ettersom mannen og tildels jeg også er sånn, så er det jo fint.

Jeg måtte tenke litt på den med å ikke føle ansvar for at ungene skal lære å gå på ski. Det tror jeg at jeg føler et ganske sterkt ansvar for, både på grunn av det motoriske, men også det sosiale aspektet. Det samme gjelder for skøyter, svømming, sykling. Det er greit å kunne slike ting for å stole på egen fysikk, og også ta del i kompisgjengen. Sykling og svømming stiller kanskje i en klasse for seg, mens ski og skøyter ikke er allmennkunnskap på samme måte. Ikke misforstå, jeg tror man fint kan ha en lykkelig barndom og et fint liv uten å ha satt sitt ben i en skibinding.

Enig med deg Minerva. Husker fra ungdomstidens hytteturer at de som ikke kunne/ville kjøre slalom ble satt til å lage mat til vi andre kom tilbake fra løypa. Tror de kjeda seg og ikke fikk særlig utbytte av turene. Dessuten ble de dobbel så fulle siden de satt inne og drakk øl hele dagen

Gammel 30-01-12, 09:40   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou

de som ikke kunne/ville kjøre slalom

Da jeg var barn/ung var slalåm uaktuelt for svært mange. Det var en DYR hobby som vi bare kunne drømme om. Jeg ville gjerne, men det kom altså ikke på tale rent økonomisk sett. Jeg ble derimot dratt ut på langrenn hver bidige helg. Så manglende slalomferdigheter har ofte ikke så mye med å "ikke gidde" å gjøre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:51   #15
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da jeg var barn/ung var slalåm uaktuelt for svært mange. Det var en DYR hobby som vi bare kunne drømme om. Jeg ville gjerne, men det kom altså ikke på tale rent økonomisk sett. Jeg ble derimot dratt ut på langrenn hver bidige helg. Så manglende slalomferdigheter har ofte ikke så mye med å "ikke gidde" å gjøre.

Det stemmer nok, men i vår ungdomsgjeng var det uansett de uten interesse for ski som ble igjen på hytta. Å leie ski kostet ikke all verden, og langrennsmuligheter var det.

Gammel 30-01-12, 10:19   #16
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg ville bare sitte inne og lese bøker.

Nå har jeg ikke ski.

Antall ganger vi har vært på skitur hele familien: 0.

Gammel 30-01-12, 10:30   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Det stemmer nok, men i vår ungdomsgjeng var det uansett de uten interesse for ski som ble igjen på hytta. Å leie ski kostet ikke all verden, og langrennsmuligheter var det.

Nå er det ikke bare bare å leie slalomski når man aldri har stått slalom før. Jeg synes det blir litt ovenfra og ned og tenke at "herregud, det er jo bare å leie ski".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:53   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Å leie ski koster nok ikke allverden, nei, men det koster jo litt når man skal leie ski, betale heiskort, gjerne transport til skibakker osv.

Jeg sto på slalom i hele oppveksten, men jeg skjønner godt at det ikke er det som prioriteres hvis det er litt trangt. Hvertfall ikke når alternativet er langrenn, der det er gratis å gå, og ski kan kjøpes på loppis for nesten ingen penger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:14   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

De koster jo litt å leie ski, så skal man ha heiskort som også koster litt. For de som ikke har så god økonomi så kan det fort bli for dyrt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 17:22   #20
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

And?

Hva mener du med å poengtere dette? Er de dumme de som blir igjen på hytta? Late? Er dere som står på slalom bedre? Sunnere? Mer sporty - og dermed igjen, bedre?

Jeg er en av dem som ikke blir med i løypene på hyttetur. Jeg er også den av vennene mine som er aller mest ute i den berømmelige friske lufta (jeg elsker å gå lange turer) i løpet av året totalt. Jeg står ikke på slalom fodi selv langrennsski er vanskelig for meg - jeg har dårlig balanse og bare tanken på å skulle prøve slalom gjør at jeg blir kvalm. Og redd. Jeg blir uvel bare av å skrive om det ( ). Jeg synes ikke det er noe stas å bli sett ned på av den grunn - men kanskje jeg leser deg feil?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.