|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
By the Sea
|
Sv: En skinasjon i forfall?
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Akkurat DET kommer nok ikke til å skje her heller, tviler svært sterkt på at samboer hadde blitt med. Men på den annen side, han kan vel overraske. Men altså, det er ikke viktig for meg det altså. Vi er f.eks glad i å reise til syden så sånn sett representerer vi også ola nordmenn /Svendsson. ( Samboer er svensk, derfor Svendsson ) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
snur
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg er oppvokst med lite skigåing. De få gangene vi var på skitur som familie var det å gå 300 meter, sette oss i en skråning med kakao og niste. Så var det skileik noen timer før vi gikk de samme 300 meterene tilbake til bilen. Der jeg kommer fra så er det nesten ikke snø om vinteren så vi må en time i bil for å finne skiløyper. Jeg har alltid vært glad i ski og den eneste i familien som likte snø. Etter at jeg ble voksen har det blitt mer skigåing selv om jeg er håpløs til å gå på ski. Jeg har en hofteskade som gjør at jeg er mye dårlig, og ikke kan jobbe. Derfor blir det rett bortover uten skøyting eller noe og veldig forsiktig i nedoverbakkene, men jeg koser meg på ski i skogen
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?Forresten så gikk jeg på ski nesten hver helg sammen med pappa i Nordmarka når jeg gikk på barneskolen. Da likte jeg det veldig godt, det var ikke noe tvang over det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg er fra Bergen, og hadde dermed ikke ubegrenset tilgang på snø uten at vi dro litt avgårde. Var en del på ski i barndommen, men fikk ødelagt skigleden av de h.... skidagene der alle gikk fortere enn meg og jeg ikke klarte å henge med på grunn av astma. Jeg har rett og slett litt traumer, og har ikke gått på ski på over 20 år. Nå som jeg har bosatt meg på Østlandet og fått barn føler jeg at jeg burde lære meg det igjen, sånn at vi kan ta med henne på tur etterhvert. Ikke bare det, jeg har faktisk lyst også. Det blir dog neppe hver søndag, og absolutt ikke under tvang. Og neida, vi er ikke stuegriser, vi går tur og greier. En blir vel ikke stuegris av å ikke like ski?
|
|
|
|
#7 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: En skinasjon i forfall?En gang har jeg gått på ski frivillig. Da hadde jeg vært inne i 14 dager pga vannkopper! (Var 10 år.) Ellers måtte foreldrene mine tvinge meg ut. Påskeferier på hytta på fjellet var verst. Jeg ville bare sitte inne og lese bøker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg synes det er best med innehelger når det er sånt hvitt belegg på bakken. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: En skinasjon i forfall?Men hjelpe meg da, dere. Kan ikke folk få avgjøre sånt sjøl? Det er ikke alle helger det passer å være masse ute, noen ganger er det fint å kose seg og slappe av inne også. Det er da vitterlig ingen krise. Jeg blir litt oppgitt, jeg.
|
|
|
|
#10 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Selvfølgelig kan de det - det gjør de jo også |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En skinasjon i forfall?HAH! Ingen av våre unger har noengang sprettet ut av noe som helst, og i hvertfall ikke en god varm seng. Det er en del år siden Storebror engang hadde langrennski, og Jonas er pottesur når han blir dratt med på langrennski. Det er ikke dermed sagt at han ikke MÅ være med, men SUR det er han.
|
|
|
#12 |
|
guru advisor
|
Sv: En skinasjon i forfall?Jeg har veldig, med trykk på veldig, energiske unger, så ja de hopper opp og vil ut både sommer og vinter. Ettersom mannen og tildels jeg også er sånn, så er det jo fint. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Logistikkdronning
Enig med deg Minerva. Husker fra ungdomstidens hytteturer at de som ikke kunne/ville kjøre slalom ble satt til å lage mat til vi andre kom tilbake fra løypa. Tror de kjeda seg og ikke fikk særlig utbytte av turene. Dessuten ble de dobbel så fulle siden de satt inne og drakk øl hele dagen |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Da jeg var barn/ung var slalåm uaktuelt for svært mange. Det var en DYR hobby som vi bare kunne drømme om. Jeg ville gjerne, men det kom altså ikke på tale rent økonomisk sett. Jeg ble derimot dratt ut på langrenn hver bidige helg. Så manglende slalomferdigheter har ofte ikke så mye med å "ikke gidde" å gjøre.
|
|
|
#15 |
|
Logistikkdronning
Det stemmer nok, men i vår ungdomsgjeng var det uansett de uten interesse for ski som ble igjen på hytta. Å leie ski kostet ikke all verden, og langrennsmuligheter var det. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fola Blakken
|
|
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Nå er det ikke bare bare å leie slalomski når man aldri har stått slalom før. Jeg synes det blir litt ovenfra og ned og tenke at "herregud, det er jo bare å leie ski".
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Å leie ski koster nok ikke allverden, nei, men det koster jo litt når man skal leie ski, betale heiskort, gjerne transport til skibakker osv. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Drømmer
|
De koster jo litt å leie ski, så skal man ha heiskort som også koster litt. For de som ikke har så god økonomi så kan det fort bli for dyrt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
By the Sea
|
And?
|