Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En skinasjon i forfall?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 09:32   #81
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: En skinasjon i forfall?

Jeg er oppvokst med laange turer i Nordmarka men allikevel liker jeg fortsatt å gå på ski. Mannen har også samme erfaring.

Gutta her jubler ikke veldig av å måtte gå på langrennski, nei. Faktisk så lurer jeg på om jeg skal presse litt på og gi de 100,- for å være med på Karusellrennnet, 3 eller 4 løp, som skal arrangeres her nå i februar. For det er jo gøy etterpå når premiene deles ut.

Gammel 30-01-12, 09:46   #82
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har mange ganger erklært at det beste med å bli voksen er at ingen kan tvinge meg ut på ski lenger. Ungene mine elsker å gå på ski. Ergo, jeg skjønner ikke spørsmålet.

Jeg husker jeg ble så lykkelig den gagen mamma sa at nå var det ikke noe vits at jeg gikk på ski sammen de lenger. Da gikk jeg i 9. klasse, og de var drittlei klaginga. Jeg ble aldri mast på etter det.

Jeg har ikke hatt ski på beina på 11-12 år, og har ingen planer om å ta på meg ski igjen. Gutta mine elsker å gå på ski, og har heldigvis en pappa som går sammen med de.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:47   #83
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten så gikk jeg på ski nesten hver helg sammen med pappa i Nordmarka når jeg gikk på barneskolen. Da likte jeg det veldig godt, det var ikke noe tvang over det.

Gammel 30-01-12, 09:55   #84
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fra Bergen, og hadde dermed ikke ubegrenset tilgang på snø uten at vi dro litt avgårde. Var en del på ski i barndommen, men fikk ødelagt skigleden av de h.... skidagene der alle gikk fortere enn meg og jeg ikke klarte å henge med på grunn av astma. Jeg har rett og slett litt traumer, og har ikke gått på ski på over 20 år. Nå som jeg har bosatt meg på Østlandet og fått barn føler jeg at jeg burde lære meg det igjen, sånn at vi kan ta med henne på tur etterhvert. Ikke bare det, jeg har faktisk lyst også. Det blir dog neppe hver søndag, og absolutt ikke under tvang. Og neida, vi er ikke stuegriser, vi går tur og greier. En blir vel ikke stuegris av å ikke like ski?

Gammel 30-01-12, 09:56   #85
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En gang har jeg gått på ski frivillig. Da hadde jeg vært inne i 14 dager pga vannkopper! (Var 10 år.) Ellers måtte foreldrene mine tvinge meg ut. Påskeferier på hytta på fjellet var verst. Jeg ville bare sitte inne og lese bøker.

Nå har jeg ikke ski.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:04   #86
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Vel, vi er omringa av skientusiaster, men ironisk nok er det vi som er mest aktive ute. Vi går turer, aker, går på skøyter ++, mens dei rundt oss set mykje inne. Av og til tar dei seg ein tur i ei eller anna skiløype, men likevel er eg sær og vanskeleg som ikkje likar å gå på ski. Jaja.

Hehe,, nei poenget mitt var slettes ikke at ski er en mer høyverdig uteaktivitet enn andre ting. Men at veldig mange påFP synes hele innehelger er helt flott og ikke synes "frisk luft" er viktig å prioritere.

Jeg blir veldig overrasket over sånne holdninger nemlig

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:13   #87
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg synes det er best med innehelger når det er sånt hvitt belegg på bakken.

Gammel 30-01-12, 10:15   #88
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hehe,, nei poenget mitt var slettes ikke at ski er en mer høyverdig uteaktivitet enn andre ting. Men at veldig mange påFP synes hele innehelger er helt flott og ikke synes "frisk luft" er viktig å prioritere.

Jeg tror ikke det er noe generelt for FP-ere, men mennesker som etter helga forteller at de også har vært ute på tur og "lufta" seg - noe som innebærer at de har kjørt en tur på kjøpesenteret....det får meg til å trekke på smilebåndet.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:18   #89
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Men hjelpe meg da, dere. Kan ikke folk få avgjøre sånt sjøl? Det er ikke alle helger det passer å være masse ute, noen ganger er det fint å kose seg og slappe av inne også. Det er da vitterlig ingen krise. Jeg blir litt oppgitt, jeg.

Gammel 30-01-12, 10:19   #90
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

HAH! Ingen av våre unger har noengang sprettet ut av noe som helst, og i hvertfall ikke en god varm seng. Det er en del år siden Storebror engang hadde langrennski, og Jonas er pottesur når han blir dratt med på langrennski. Det er ikke dermed sagt at han ikke MÅ være med, men SUR det er han.

Når det er sagt spratt vel ikke jeg opp heller når vi skulle være med mamma og pappa på skiturer. De hadde aldri noe MÅL med turene sine, de gikk fort, ventet til vi ungene tok de igjen, og startet umiddelbart å gå igjen. Hyggelig. Men, vi hadde ett stort jorde rett utenfor barndomshjemmet mitt, og der bodde alle ungene vinteren igjennom. Vi laget bakke med hopp og kuleløype og vi laget skiløyper i skogen og hadde skirenn. Det var morsomt. Men familiesøndagsskiturer var aldri morsomt.

Gammel 30-01-12, 10:20   #91
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Men hjelpe meg da, dere. Kan ikke folk få avgjøre sånt sjøl? Det er ikke alle helger det passer å være masse ute, noen ganger er det fint å kose seg og slappe av inne også. Det er da vitterlig ingen krise. Jeg blir litt oppgitt, jeg.

Selvfølgelig kan de det - det gjør de jo også

Gammel 30-01-12, 10:26   #92
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg har veldig, med trykk på veldig, energiske unger, så ja de hopper opp og vil ut både sommer og vinter. Ettersom mannen og tildels jeg også er sånn, så er det jo fint.

Jeg måtte tenke litt på den med å ikke føle ansvar for at ungene skal lære å gå på ski. Det tror jeg at jeg føler et ganske sterkt ansvar for, både på grunn av det motoriske, men også det sosiale aspektet. Det samme gjelder for skøyter, svømming, sykling. Det er greit å kunne slike ting for å stole på egen fysikk, og også ta del i kompisgjengen. Sykling og svømming stiller kanskje i en klasse for seg, mens ski og skøyter ikke er allmennkunnskap på samme måte. Ikke misforstå, jeg tror man fint kan ha en lykkelig barndom og et fint liv uten å ha satt sitt ben i en skibinding.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:32   #93
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hm? Det har jeg visst ikke fått med meg. Hva har gitt deg det inntrykket?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:37   #94
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg har veldig, med trykk på veldig, energiske unger, så ja de hopper opp og vil ut både sommer og vinter. Ettersom mannen og tildels jeg også er sånn, så er det jo fint.

Jeg måtte tenke litt på den med å ikke føle ansvar for at ungene skal lære å gå på ski. Det tror jeg at jeg føler et ganske sterkt ansvar for, både på grunn av det motoriske, men også det sosiale aspektet. Det samme gjelder for skøyter, svømming, sykling. Det er greit å kunne slike ting for å stole på egen fysikk, og også ta del i kompisgjengen. Sykling og svømming stiller kanskje i en klasse for seg, mens ski og skøyter ikke er allmennkunnskap på samme måte. Ikke misforstå, jeg tror man fint kan ha en lykkelig barndom og et fint liv uten å ha satt sitt ben i en skibinding.

Enig med deg Minerva. Husker fra ungdomstidens hytteturer at de som ikke kunne/ville kjøre slalom ble satt til å lage mat til vi andre kom tilbake fra løypa. Tror de kjeda seg og ikke fikk særlig utbytte av turene. Dessuten ble de dobbel så fulle siden de satt inne og drakk øl hele dagen

Gammel 30-01-12, 10:40   #95
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou

de som ikke kunne/ville kjøre slalom

Da jeg var barn/ung var slalåm uaktuelt for svært mange. Det var en DYR hobby som vi bare kunne drømme om. Jeg ville gjerne, men det kom altså ikke på tale rent økonomisk sett. Jeg ble derimot dratt ut på langrenn hver bidige helg. Så manglende slalomferdigheter har ofte ikke så mye med å "ikke gidde" å gjøre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:46   #96
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Det økonomiske er selvfølgelig en utfordring. På vår skole har vi nå samlet inn brukt og flott skiutstyr til utlån. Vet ikke om slalom kan være aktuelt her etterhvert, men langrenn og skøyter med hjelmer blir lånt ut daglig. Veldig bra for det sosiale i friminuttene.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:47   #97
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm? Det har jeg visst ikke fått med meg. Hva har gitt deg det inntrykket?

Mange og lange tråder her inne har gitt meg det intrykket.
At det å være inne en hel helg, uten å få frisk luft er uproblematisk både for liten og for stor.....
Det ligger kanskje i kortene at jeg ikke er enig.
Vet ikke om jeg gidder å lete i arkivet, men søk på innegriser så finner du nok noen av dem

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 10:47   #98
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke gått på ski siden jeg var 13 år og har ingen som helst planer om å gjøre det igjen med det første. Hvorfor jeg har null skiinteresse vet jeg ikke, spesielt siden jeg kommer fra en by med fantastiske slalommuligheter og hvor alle omtrent fra de er født har slalomski og begir seg ut i bakken når de får sjansen. Mannen min har en årlig skitur til Hemsedal, men utover det blir det ikke noe ski på ham. Eldstemann på 3 år gikk på ski for aller første gang i barneparken for to uker siden og han syntes det var veldig gøy. Tror nok mannen kommer til å ta ham med ut på ski innimellom, men vi blir nok ingen skifamilie og jeg synes ærlig talt ikke ski er så viktig. Det er massevis av andre måter å være aktiv på.

Gammel 30-01-12, 10:51   #99
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da jeg var barn/ung var slalåm uaktuelt for svært mange. Det var en DYR hobby som vi bare kunne drømme om. Jeg ville gjerne, men det kom altså ikke på tale rent økonomisk sett. Jeg ble derimot dratt ut på langrenn hver bidige helg. Så manglende slalomferdigheter har ofte ikke så mye med å "ikke gidde" å gjøre.

Det stemmer nok, men i vår ungdomsgjeng var det uansett de uten interesse for ski som ble igjen på hytta. Å leie ski kostet ikke all verden, og langrennsmuligheter var det.

Gammel 30-01-12, 11:19   #100
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg ville bare sitte inne og lese bøker.

Nå har jeg ikke ski.

Antall ganger vi har vært på skitur hele familien: 0.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.