Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Støvsuger du før du vasker?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Støvsuger du før vask?
Ja, hver gang, grundig også 99 57,89%
Nja, som regl gjør jeg det 40 23,39%
Ab und zu 14 8,19%
Nope, driver ikke med sånt dritt 2 1,17%
Nei, det ser jeg ikke poenget med 7 4,09%
Har vaskehjelp, men før jeg var så heldig å få det ... (Skal si det i tråden/se resultat) 9 5,26%
Deltakere: 171. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-12, 10:13   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Støvsuger du før du vasker?

De kjedeligste med sentralsøvsuger er å bære den mellom etasjene. Derfor har jeg sønn. Når han flytter ut har jeg en til å ta av.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:29   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke sentralstøvsugeren er lett og smidig akkurat, men betraktelig bedre enn vanlige støvsugere. Jeg er glad i sentralstøvsugeren min altså. Ikke minst fordi det kommer en mann og bytter filteret eller posen eller hva det nå er en gang i året.

Jeg har en ettåring og en katt, så her støvsuges det (stue og kjøkken) hver dag etter gutten er i seng. Vasker under stolen/bordet til guttungen med sånn engangsvåtmopp etter hvert måltid. Vasker gulvet med microfibermopp ca to ganger i uka.

Jeg støvsuger også badegulvet før jeg vasker det, har fått mange kommentarer på at det er rart.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:59   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg støvsuger også badegulvet før jeg vasker det, har fått mange kommentarer på at det er rart.

Da er jeg like rar i så fall.

Og så må jeg være den eneste som ikke liker sentralstøvsuger. Jeg har alltid ønsket meg det, men når vi vi fikk det så likte jeg den aldeles ikke. Mye mulig pga klønete oppsett i det huset vi leide altså.

Gammel 21-02-12, 10:31   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva må man ut med sånn ca. for å installere sentralstøvsuger? Vi bor i rekkehus, usikker på hvordan vi skal gjøre det, men om vi skal bli boende her i 5+ år til, så vurderr jeg det sterkt. Det øker vel verdien på huset også.

Gammel 21-02-12, 10:59   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelpen vår gjør det, da støvsuges det, så tørkes det støv og så vaskes gulvene til slutt og så kommer jeg hjem fra jobb til gullende rent hus.

Skal jeg en sjelden gang gjøre det selv gjøres det på samme måte og det støvsuges grundig over alt, så det tar litt tid. Men jeg synes ikke det er så veldig pes, det er ikke den verste delen av husvasken for å si det sånn. Egentlig synes jeg ikke husvask er så ille, det som er ille er at det tar jo så innmari lang tid, spesielt å rydde i forkant. Så derfor betaler jeg meg gladelig ut av det.

Gammel 21-02-12, 11:23   #6
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg støvsuger alltid før jeg vasker gulvene.
Jeg liker å støvsuge jeg da.
Støvsuger hele øvre etasje minst 5-6 ganger i uken. Nede er det guttungen på 14 som støvsuger, da blir det som regel 1-2 ganger i uken.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:56   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vaskehjelpen vår gjør det, da støvsuges det, så tørkes det støv og så vaskes gulvene til slutt og så kommer jeg hjem fra jobb til gullende rent hus.

Skal jeg en sjelden gang gjøre det selv gjøres det på samme måte og det støvsuges grundig over alt, så det tar litt tid. Men jeg synes ikke det er så veldig pes, det er ikke den verste delen av husvasken for å si det sånn. Egentlig synes jeg ikke husvask er så ille, det som er ille er at det tar jo så innmari lang tid, spesielt å rydde i forkant. Så derfor betaler jeg meg gladelig ut av det.

Samme her, i stor grad. Det støvsuges alltid før det vaskes. Det vaskes riktignok ikke så innmari ofte, men etter at vi fikk vaskehjelp, skjer det i alle fall annen hver uke. (Hvis man vasker flere ganger i uken, er det kanskje ikke like om å gjøre å støvsuge grundig før hver gang. Not that I would know.)

Gammel 21-02-12, 11:31   #8
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ja.

Men jeg vasker gulvene sjelden, så jeg støvsuger mye oftere enn jeg vasker.

Stuegulvet vasker jeg muligens en gang eller to i året, badegulvet to ganger i måneden, og kjøkkengulv/gang omtrent det samme.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 11:43   #9
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere veldig rene barn dere som "aldri" vasker gulvene? Eller er min veldig skitten? Han oppholder seg jo der hele tiden, han spytter og sikler når han ler og han tørker snørra si med fingrene om jeg ikke er rask nok og så på gulvet etterpå. Går det an å ikke vaske gulvene minst to ganger i uka, lurer jeg på?

Gammel 21-02-12, 11:55   #10
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har dere veldig rene barn dere som "aldri" vasker gulvene? Eller er min veldig skitten? Han oppholder seg jo der hele tiden, han spytter og sikler når han ler og han tørker snørra si med fingrene om jeg ikke er rask nok og så på gulvet etterpå. Går det an å ikke vaske gulvene minst to ganger i uka, lurer jeg på?

Akkurat under kjøkkenbordet vasker vi ofte ja, men tar jo ikke hele gulvet fordi Vesla sikler og griser ved bordet. Det som kommer av sikleflekker ellers i huset tar jeg som sakt som flekkevasking, dvs med en klut der det trengs.

Gammel 21-02-12, 12:00   #11
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Akkurat under kjøkkenbordet vasker vi ofte ja, men tar jo ikke hele gulvet fordi Vesla sikler og griser ved bordet.

Neida, det gjør jo ikke jeg heller. Jeg føler bare at gulvet mitt er så klissete hele tiden. Kanskje det er ungen min jeg ikke vasker nok?

Gammel 21-02-12, 12:24   #12
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Her vaskes gulvet hvert jubelår eller noe.
Flekkvasker nå og da da og så er jo mine gutter 5 og 7 så de griser ikke så veldig.

Gammel 21-02-12, 11:53   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Støvsuger grundig før vask og da er det som oftest unødvendig med vaskingen, så den dropper jeg. :hater å vaske: Vasker altså så sjeldent som mulig, tar heller litt flekkvasking i ny og ne.

Gammel 21-02-12, 12:11   #14
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Støvsuger og tørker støv i hvertfall en gang om dagen.
Så ja, jeg støvsuger før jeg vasker rundt.

Liker ikke støv.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 13:26   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tørrmopper noen ganger.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 13:37   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vel, Mikro "bor" jo på gulvet. vi vasker oftere akkruat rundt hennes plass ved spisebordet, men hun sikler ikke over resten av gulvet. Er det vått en plass, tørker jeg opp, men det fordrer ikke vask av hele stuegulvet av den grunn.

Også har hun ikke hvite bukser da. Det går så fint så.

Gammel 21-02-12, 13:51   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har hund. Vi må støvsuge før vasking. For tida er det vaskehjelpa som gjør det, og så tar vi kanskje en runde med støvsugeren i løpet av uka, men det er slett ikke alltid. Til vanlig er støvsuging og golvvask mannens jobb, jeg vasker kjøkken og bad.

Jeg er egentlig veldig pertentlig når det gjelder vasking, men har lært meg å ta det litt mer med ro. Kjøkkengolvet er konstant ruskete og de verste flekkene tas med klut når de oppdages, men det er nok av hår, smuler, inntørket agurk og flekker igjen til vaskehjelpa.

Gammel 21-02-12, 13:53   #18
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Barna mine er 8 og 5, så det er ikke så mye griseri lenger. Og når det mistes ketchupdruknede saker på gulvet, så tørker/vasker vi opp det når vi rydder bordet.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 15:29   #19
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Jeg støvsuger mens jeg vasker, støvsuger opp det ejg samler sammen. Var ikke noe alternativ for det

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 18:16   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Som regel. Men jeg har som oftest to hunder, og drar over gulvet stort sett hver dag fordi de er mye ut og inn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.