|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg har ikke hørt om dette med arbeidsforholdene i det hele tatt. Jeg er enig at det er problematisk med en slik type ansattpolitikk, helt klart, men en full boikott tror jeg likevel er nokså fjernt for meg. Først og fremst fordi jeg flyr en gang hvert sjette år eller noe sånt, dessuten fordi det som regel er billige flyreiser eller ikke flyreiser for meg.
For noe vas! For min del kan bensin være svindyrt, sprit være forbudt, biler være avgiftsbelagt herfra til evigheten. Jeg tjener så langt unna en million i året at du ville fått latterkrampe av det. Likevel skjer det at jeg har lyst til å fly en tur også og da må det bli billigbilletter. Hadde jeg bedrevet utagerende reisevirksomhet hadde jeg nok hatt råd til og vært mer bevisst på de etiske reglene i selskapet jeg valgte.
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Etter den tråden her er jeg hvert fall skremt vekk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg boikotter ikke, men det er ikke praktisk for oss å fly med ryanair. Hvis de hadde flydd fra Værnes hadde det blitt et spørsmål om pris hvor det måtte ha vært endel billigere før jeg hadde valgt dem, jeg måtte ha følt at det var verdt det prismessig.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Har bare lest HI. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg er verken redd for eller boikotter Ryanair, men jeg liker dem jo ikke noe særlig, og velger dem bort rett som det er. Men om de er det overlegent mest praktiske alternativet, blir det dem.
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg reiser med dem når de er eneste direkterute fra en flyplass nær meg. De er som regel billigst også.
|
|
|
#10 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Nettopp! For min del har antall flyreiser jeg gjør økt betraktelig etter at jeg fikk "lokalflyplass". Nærhet til flyplass og billige flybilletter gjør det fryktelig enkelt å ta en svipptur til en eller annen storby. Jeg elsker å reise, men skammer meg samtidig over at jeg bidrar til å holde trafikken i gang.
|
|
|
#12 |
|
Borte
|
Jeg også, selv om jeg ikke reiser så veldig ofte så blir det jo oftere enn ellers pga. tilgjengeligheten. Kanskje en gang i året mot en gang annethvert år om jeg måtte lenger unna for å fly.
|
|
|
#14 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Boikotter heller ikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg er så redd for å fly at Ryanair ikke er et alternativ. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Fløy med RYR for første gang i sommer Torp-Edinburgh, gunstig pris og en god opplevelse. ankom før ankomsttid. gratis og god service på navneendring da det desverre ble en tastefeil på reisepartners navn. gebyrfri endring altså. vi fikk hva jeg betalte for og til utland foretrekker jeg Torp fremfor Oslo. hadde det vært rimelig å fly til Finnmark fra Torp ville jeg også gjort det, men her må Gardermoen i bruk.
|
|
|
#18 |
|
lettere utlada
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?RyanAir er et ikke-selskap i min verden. Ikke søren om jeg vil fly med dem.
|
|
|
#19 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg boikotter ikke Ryanair selv om jeg ikke bruker dem. De flyr ikke fra min nærmeste flyplass, så da vurderer jeg dem ikke. Det blir for tungvindt å reise langt for å reise.
|
|
|
#20 |
|
Så stor, den lille lykken
|
Sv: Jeg boikotter IKKE Ryanair. Noen flere som ikke boikotter?Jeg flyr gjerne med Ryanair. De flyr billig fra en flyplass nær meg, til masse fine steder. Skulle jeg vært skeptisk til selskapet, måtte det være pga personalpolitikken - men jeg er nok ikke prinsipiell nok
|
![]() |
|
|