|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Billige familieferier?
Vi har ikke hatt utbetalt over 80000 noen gang. Det er først siste året vi har bikket 400000 i lønn, og så er det noe med at vi trekkes for noen dager pga at vi bare har fire uker og en dag med ferie tror jeg som gjør at vi får mindre feriepenger enn mange andre? Ikke stø i dette kjenner jeg. Som regel har vi hatt utbetalt rundt 70000 i juni tror jeg. Mye av dette er jo allerede bundet opp til faste utgifter, så vi har jo langt i fra dette til å reise på ferie for.
![]() |
#83 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget var -trekker et dypt sukk- er 18.000 forskrekkelig mye penger dersom man har utbetalt 80.000 eller 100.000 i juni? Jeg synes ikke det, selv om vi (som har utbetalt mindre enn 100.000, faktisk) selvsagt heller ikke har mulighet til å bruke alt det på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ekstremt trøtt
|
Jeg syns heller ikke det. Har man utbetalt 30 000 ekstra i juni så vil det for mange gå helt fint å bruke 18 000 på ferie.
![]() |
#85 |
Passiv
|
Men de fleste har ikke utbetalt tredve tusen ekstra? Eller er det på flere inntekter? |
![]() |
![]() |
#86 |
ekstremt trøtt
|
Det var tenkt på to inntekter. Jeg har ikke 30 000 ekstra utbetalt i juni nei. Helt ærlig så vet jeg ikke hvor mye jeg får utbetalt i juni i år, men jeg vet hva mannen får og det er langt unna 30 000.
![]() |
#87 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Billige familieferier?Enkel sjel. Sommerferien tilbringes best i Norge.
![]() |
#88 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg sparer også til ferie. Selve ferieturen går vanligvis av oppsparte midler, lommepenger og moro går av feriepengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Halloen!
Jeg har jo allerede blitt kritisert for manglende regnekunnskaper, så det skader vel ikke å stille følgende spørsmål: Blir det ikke omtrent det samme om jeg legger av 5.000 i fire mnd som om jeg planlegger å bruke "overskuddet" på f.eks 20.000 i juni til ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Bør lage seg en tittel selv
Det kommer jo helt an på. Jeg planlegger tur om noen år, høsten, da er det helt andre priser. Kommer til å ordne alt selv og helt sikkert spise endel i huset/leiligheten som vi leier. Mat er rimelig i Florida, og mat må man ha hjemme også. Men klart, det koster å være i Florida, det gjør det.
![]() |
#91 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Billige familieferier?Vi kan jo spare i flere år og ta DEN Floridaturen sommeren 2017 eller noe.
![]() |
#92 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Billige familieferier?Smilefjes: Synes det høres ut som en grei pris for ferien, jeg. Vi betaler omtrent det samme for en uke i Danmark på Skallerup Klit, hvor det er stort innendørs lekeland, badeland mm. Ferjebilletter og frokost og middag på ferjen er også inkludert. Vi var der en uke i fjor også, 25 grader hele uken, så da var det absolutt verdt hver krone. Nå skal jeg faktisk reise med barnas pappa, samme gjorde vi i fjor, så vi betaler 9000 kr hver. Da føles det greit. Pga at jeg reiser med ham har vi valgt et litt større hus så vi ikke går hverandre på nervene. Tror ikke jeg hadde vært villig til å betale 18 000 kr for det alene. Da hadde jeg nok heller valgt noe annet. Vi lager forresten det meste av maten selv.
![]() |
#93 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Billige familieferier?Det hørtes veldig bra ut Smilefjes.
![]() |
#94 |
Einsam
|
![]() Sv: Billige familieferier?Vi (les: jeg) har ikke råd til å ta med ungene på dyre ferier, og er veldig glad jeg har unger som er glade i naturen, fiske, teltturer og fjellet |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Billige familieferier?Det hørtes ut som en rimelig ferie for så mange, Smilefjes. Jeg liker Danmark som ferieland.
Slippe å vite hvilket land man er i, slippe å menge seg med lokalbefolkningen og sørge for levedyktig økonomi ... Jeg syns det høres ut som helvete på jord, ikke paradis.
![]() |
#96 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Billige familieferier?Fin pris, smilet. Selv priser jeg meg lykkelig over at Danmarksferiene er over.
Om vi hadde bestilt de billettene vi så på (i oktober), hadde USA-billettene våre (3 voksne, 1 barn) komt på 23 000 kr. Vi bestilte ikke, men valgte heller Spania. For oss 4 kommer fly, leilighet og leiebil på ca 25 000 kr for 2 uker. Sist redigert av 007 : 30-03-12 kl 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Billige familieferier?Om jeg ikke hadde kunnet planlegge sommerferien tidlig så hadde vi heller aldri tatt oss råd til å dra sydover på sommerferie.
![]() |
#99 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, man er jo forskjellige.
![]() |
#100 |
I farta!!
|
![]() Sv: Billige familieferier?Vi skal til Alcudia i sommerferien. Bestilte tidlig og fly fant vi til 8600 for alle fem. Stor toppleilighet rett bak Sunwing senteret 15 000. To uker.
![]() |
|
|