|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
This is normal!
|
Sv: Grunnlovsendring?
Mener du at rot i arkivene som man nå er i ferd med å rydde opp i er et sykdomstegn på rettsstaten? I så fall vi jeg si at diagnosen er en mild halsinfeksjon og at den vil gå over av seg selv.
|
|
|
|
#82 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Grunnlovsendring?Jeg synes det du skriver blir en oppkonstruert problemstilling. Jeg er slett ikke enig i at dommere som ikke har avgitt dommerforsikring (eller som synes å være problemet her; dommere man ikke finner dommerforsikringsdokumentene til) kommer til å settte grunnloven til side og herje vilt rundt seg selv om det er rot i noen arkiver. Det er jo ikke dommere som har nektet å avgi dommerforsikring men insistert på å dømme i vei allikevel vi snakker om her.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2012
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Polyanna: |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?Når det gjelder saken med dommerne så ser det ut til å være klassisk dårlig dokumenthåndtering det er snakk om, med dommere som antagelig har signert forsikringen, men der disse ikke er oppbevart forsvarlig, slik at de har blitt rotet bort før det ble opprettet et sentralt arkiv i 2002.
|
|
|
#85 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?"Ikke medlemsavgift i DEN NORSKE KIRKE" står det i dokumentet:
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Grunnlovsendring?Det er bevisst feilsitering å utelate et helt sentralt element av en setning. Hva er det du driver med her, egentlig??
|
|
|
#87 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Pøbelsara: Så om jeg ikke har med meg lappen og blir stoppet av politiet, så bør jeg ikke straffes for det? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sånn forstår jeg det også - og det er jeg faktisk overhodet ikke det aller minste bekymret for.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Polyanna: Jeg har sitert riktig og fremlagt dokumentasjon på at siteringen er riktig, sjekk selv. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Grunnlovsendring?Hvis jeg har autorisasjon som helsepersonell, så forholder jeg meg til denne med de plikter det medfører, selv om sentralregisteret skulle blitt ødelagt av en naturkatastrofe - eller somlet bort eller hva har du. Det er jo ikke slik at dette er dommernes ansvar å til en hver tid følge med på hvor deres dommerforikring oppbevares. Eller har de plikt til å til en hver tid vite hvor deres originale dommerforsikring befinner seg? Eller bære den med seg som et slags førerkort?
|
|
|
|
|
#91 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Jeg ser det spørres veldig mye her om hva jeg mener om konspirasjoner, hvorfor det er slik osv. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Grunnlovsendring?Jeg spør ikke hva du mener med konspirasjoner, jeg hevder at du fremsetter søkte konspirasjonsteorier.
|
|
|
|
|
#93 |
|
Yes, we can!!
|
Ah, nå ser jeg. Du har lest tabloidversjonen. Den er forkortet. Hele teksten finner du her. http://www.stortinget.no/Global/pdf/...-200708-10.pdf
|
|
|
#94 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Polyanna nå får du gi deg. Jeg sitere rett fra dokumentet du lenker til nå : |
|
|
|
|
|
#95 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Grunnlovsendring?Jeg syns endringene virker helt på sin plass, og kan ikke fatte annet enn at en og annen oppdatering må komme i ny og ne. Det er ikke første gangen grunnloven blir endret, og det blir sikkert ikke den siste heller.
|
|
|
#96 |
|
Yes, we can!!
|
Angående dommersaken: Nei, sakene der dommerforsikring mangler skal ikke, etter norsk lov, kjenner ugyldige. Dersom dommen blir anket/kreves gjennomtatt på grunnlag av dette, så vil det undersøkes i hvert enkelt tilfelle, om dommeren hadde undertegnet en slik forsikring. I de fleste tilfeller har han jo det, men papiret er rotet bort. Det er faktisk ikke den enkelte dommer som har begått lovbrudd her, men dokumentarkivering som har vært for dårlig.
|
|
|
#97 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Pøbelsara: Dersom du tror det foreligger noen konspirasjon på noen måte, må det nesten stå på deg. Intensjonen har ikke vært å hinte til det på noen måte, men å fremlegge informasjon, slik at folk kan ta informasjonsbaserte beslutninger. Samt å engasjere til folkelig deltagelse under utformingen av den nye grunnloven. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg mente dette sitatet. Der mangler du siste del:
|
|
|
#99 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Grunnlovsendring?Polyanna: Fordi det foreligger ingen bevis på at dommeren har underskrevet dette dokumentet. Du sier det er rot, men hvor er bevisene på at disse har skrevet under forsikringene og er gyldige embetsmenn? Jeg syntes det blir gjort veldig mye spekulasjoner om meg nå Og selv om jeg kan virke som en spennende type, så er målet å få igang et engasjement i forhold til utformingen av den nye grunnloven, som er den største grunnlovsendringen vi har hatt. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hjelpes, for den debatteknikk du har, våken. Jeg tror ikke det foreligger noen konspirasjon. Jeg mener at du tror det og argumenterer som om det skulle gjøre det - som for eksempel ved å antyde at dommerne ellevilt setter loven tildside i sine avgjørelser.
|
|
|
![]() |
|
|