Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn av regnbuen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 11:05   #81
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn av regnbuen

Det er mulig det ikke hjelper mot høyreekstrimistisk grums å synge på Youngstorget og andre steder - men det skader heller ikke.

Jeg syns det er flott å kjenne på solidaritet og samhold innimellom jeg - uansett om dette ble spontanarrangert av en terrorist sine uttalelser.

Gammel 27-04-12, 11:08   #82
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Og det er ikke Lillebjørn Nilsens originallåt? Come on, i hvilket univers er det en relevant bemerkning?

Her tenker du på innlegget mitt, antar jeg. Og selv om jeg understreket at det ikke egentlig har noe med saken å gjøre, og tok selvkritikk på at kommentaren er surmaget, var det likevel min personlige mening. Men i ditt bastante og arrogante univers er det ikke plass til såpass.

Smålig uttalelse i en tråd som omhandler høyst personlige meninger om et vanskelig tema!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:09   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Mener du at sangen er et svar på meningene hans eller handlingene? Tviler på du finner noen blant de 40.000 som forsvarer handlingene, men en del av meningene hans tror jeg du finner en del nordmenn som sympatiserer med uten at de nødvendigvis kan defineres som "brunskjorter".

En kombinasjon. 40 tusen hadde ikke samlet seg om en tilfeldig kristenfundamentalisthøyreekstremist hadde sagt at Barn av Regnbuen var en marxistsang.

Og ja, så klart er det mange som deler noen av meningene. Jeg definerer heller ikke de som brunskjorter. Grumset man finner blant SIAN, EDL, NDL og så videre, de kaller jeg derimot brunskjorter, og det er de som mener at folk flest er enige, bare at ingen tør å si det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:09   #84
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg kan trøste deg med at jeg er særdeles våken. Dog tror jeg en slik sangaksjon hjelper kampen mot den brune høyrefløyen like mye som å klikke på Facebook gjør for sultne barn.

Hva tror du hjelper?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:13   #85
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Her tenker du på innlegget mitt, antar jeg. Og selv om jeg understreket at det ikke egentlig har noe med saken å gjøre, og tok selvkritikk på at kommentaren er surmaget, var det likevel min personlige mening. Men i ditt bastante og arrogante univers er det ikke plass til såpass.

Smålig uttalelse i en tråd som omhandler høyst personlige meninger om et vanskelig tema!

Men hva var meningen din? At Lillebjørn Nilsen (eller noen andre) påsto at sangen var hans original? Jeg så ikke relevansen i "Det er ikke hans sang, assa!" når jeg ikke hadde sett noe som påsto det heller.

Gammel 27-04-12, 11:16   #86
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Dog tror jeg en slik sangaksjon hjelper kampen mot den brune høyrefløyen like mye som å klikke på Facebook gjør for sultne barn.

Men holder det ikke at markeringen ga trøst og samhold til de 40 000 som var i Oslo og mange flere som var samlet rundt om i landet?

Gammel 27-04-12, 11:20   #87
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Da er vi enige Maverick.

Jeg går og føler litt på hva som gir meg bismaken her mellom bleieskiftene i dag og jeg tror det er det litt "prektige". Se på oss nordmenn så tolerante og milde vi er. Vender det andre kinnet til. Dette blir underbygget av media som rapporterer hvordan saken blir dekket i utlandet og intervjuer amerikanske turister.

For all del, jeg er veldig stolt over hvordan mitt lille land reagerte etter 22.juli. Dette blir bare litt "over the top" for meg.

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:21   #88
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte som deg, Pelle. Jeg synes det er litt ellevilt å ta på alvor noe av det han sier og en slik kjempereaksjon blir for meg bare litt underlig.

For all del, folk må gjerne komme sammen i solidaritet med ofrene og de etterlatte, men å bygge en sammenkomst på hva ABB liker og ikke liker er kanskje ikke veien å gå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:22   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Dere ska'kke tro dere er noe bare fordi dere legger ned roser foran tinghuset i stedet for å kaste brostein, altså!"

Gammel 27-04-12, 11:22   #90
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Men hva var meningen din?

"Assa"? Hva er det du egentlig prøver på?

Jeg skylder deg absolutt ingen forklaring, men greit. Jeg har gang på gang irritert meg over folk som hardnakket hevder at sangen er Nilsens original, senest i går, og jeg er som sagt tidvis et surmaghet petimeter som kan finne på å henge meg opp i slike ting. Uten at det får betydning for hva jeg synes om dette arrangementet.

Bemerkningen min har, igjen som sagt, ikke noe med denne saken å gjøre, men det synes jeg heller ikke arroganse har.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:23   #91
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Dere ska'kke tro dere er noe bare fordi dere legger ned roser foran tinghuset i stedet for å kaste brostein, altså!"

Hva i all verden var det et svar på? Har noen kastet brostein?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:24   #92
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hva i all verden var det et svar på? Har noen kastet brostein?

Det var en tabloidisering av hvordan jeg oppfatter uttalelsene. At det er prektig, naivt, unyttig, i det hele tatt, å markere motstand på denne måten.

Gammel 27-04-12, 11:24   #93
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Var det det du leste ut av innlegget mitt?

2009
- 2011
Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:31   #94
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Hva tror du hjelper?

Spiller det noen rolle i denne debatten?

Men holder det ikke at markeringen ga trøst og samhold til de 40 000 som var i Oslo og mange flere som var samlet rundt om i landet?

Om det holder? Er det relevant hva som holder? Kan man ikke ha to tanker i hodet på en gang? At noe gir trøst og samhold er ikke i seg selv et argument for at ting bør gjennomføres, sånn generelt.

Opprinnelig lagt inn av Koko, her.

Jeg går og føler litt på hva som gir meg bismaken her mellom bleieskiftene i dag og jeg tror det er det litt "prektige". Se på oss nordmenn så tolerante og milde vi er. Vender det andre kinnet til. Dette blir underbygget av media som rapporterer hvordan saken blir dekket i utlandet og intervjuer amerikanske turister.

For all del, jeg er veldig stolt over hvordan mitt lille land reagerte etter 22.juli. Dette blir bare litt "over the top" for meg.

Den synes jeg rett og slett var usmakelig.

Gammel 27-04-12, 11:33   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg synes det er forholdsvis usmakelig å karakterisere de mange tusen som møtte opp i regnet i går, med tårer strømmende, som "prektige".

Gammel 27-04-12, 11:34   #96
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Spiller det noen rolle i denne debatten?

Jeg synes egentlig ikke det. Men om du synes det er relevant å diskutere hva som ikke hjelper synes jeg det er minst like relevant å diskutere hva man i så fall bør gjøre i stede.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:37   #97
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg synes egentlig ikke det. Men om du synes det er relevant å diskutere hva som ikke hjelper synes jeg det er minst like relevant å diskutere hva man i så fall bør gjøre i stede.

Da foreslår jeg at du starter en egen tråd om det, for det er jo et viktig tema.

Gammel 27-04-12, 11:39   #98
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jeg synes det er forholdsvis usmakelig å karakterisere de mange tusen som møtte opp i regnet i går, med tårer strømmende, som "prektige".

Ja, men ønsker du virkelig å bruke Bush-retorikk i denne saken?

Gammel 27-04-12, 11:40   #99
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, men ønsker du virkelig å bruke Bush-retorikk i denne saken?

Da setter jeg strek her, du er ikke et menneske jeg ønsker å diskutere med.

Gammel 27-04-12, 11:57   #100
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Noen synes dette ble feil måte å markere avsky for ufattelige handlinger og feiring av samhold, og på FP blir de faktisk sablet ned ... Det overrasker meg. Det er kanskje ikke den beste saken å komme sammen og diskutere i et skriftlig forum i disse dager?

Når uttrykket "prektig" blir brukt oppfatter i alle fall jeg det som et ord brukt litt i mangel på noe bedre, og slett ikke som en betegnelse på menneskene som møtte opp. Kanskje det var mer ment å referere til ånden, tanken og følelsene bak? At det kanskje føles litt kleint svulstig for noen? Et litt for entusiastisk klapp på egen skulder? Jeg vet ikke, og uansett er jeg uenig. Jeg føler derimot ikke for å overbevise andre om at det de føler er feil.

Kan vi ikke være litt rause mot hverandre?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.