|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sender du ditt 18 år gamle barn til syden alene | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
92 | 65,25% |
Nei |
7 | 4,96% |
Vet ikke/for tidlig å si/kommer an på hvor - svar i tråden |
42 | 29,79% |
Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#82 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nå er det heldigvis lang tid før dette blir en aktuell problemstilling, men kan likevel på ingen måte se at jeg skal ville nekte ungene å reise til syden når de er blitt myndig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Da er det jo bare å håpe at man har oppdratt 18-åringen bedre enn at han eller hun har lyst til å feriere et slikt sted når de er 18 da. Jeg synes jeg ser Teofelia som 18-åring trakte etter å reise til partysted i Syden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Da jeg var 18 bodde jeg på hybel for meg selv og studerte på Blindern. Særlig mamma hadde hatt noe å si om hvordan jeg brukte pengene mine og hvorvidt jeg dro til syden i feriene mine |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Nei, da jeg var 18 reiste jeg til USA et år som au pair. Det ville vært rart om mamma og pappa skulle nekte meg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg var i syden alene som nylig fylt 18 år....det endte ikke godt. 2 dager i koma og to uker på sykehus i syden, pluss en uke når jeg kom hjem og plager for resten av mitt liv... så kommer helt an på hvor voksen man anser barnet som...
![]() |
#87 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?og med det mener jeg at jeg ikke var voksen nok.....
![]() |
#88 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg kan jo ikke nekte et myndig menneske å reise, men jeg hadde sendt med et tonn gode råd og "instruks" om å ringe den bekymrede mor hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Hvis barnet betalte selv...
![]() |
#91 |
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg dro til kreta som nittenåring og til kos |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg håper at barna mine får tilstrekkelig erfaring med at verden er så mangfoldig og spennende at man ikke kaster bort feriepenger på sydenfylletur. Min første tur alene var interrail - håper noe slikt vil friste gutta min også. Men valget er deres.
![]() |
#93 |
|
Tja, selv om jeg ikke foretrekker den type ferie nå (ikke vært til chartertur siden da) så var det jo veldig gøy da jeg var i den alderen. Møtte mange på samme alder, det var sol og det var kaldt øl. Og ikke minst billig. Jeg var også på språkreise som yngre og likte andre turer, men syntes allikevel en uke med venner på Kreta/kos var fantastisk artig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
heimføing
|
Jeg er like lite naiv som Filifjonka. Det er forskjell på folk, også attenåringer. Ikke alle synes partysteder er ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Passiv
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Men altså. Om attenåringen bor hjemme og forsørges av meg og skal finansiere tur til aya napa eller hva det heter med kredittkort - da er det en åpenbar mulighet for at mor sier at det kommer ikke på tale all den tid du bor under mitt tak, altså. |
![]() |
![]() |
#97 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Vi var jo innom slike steder vi også - en måneds interrail i Europa endte opp i en måned øyhopping i Hellas, og på for eksempel Ios var stemningen høy. Pengene satte imidlertid grense for hvor mye fyll det ble - jeg mener å huske at vi unte oss en coctain (piña colada eller tequilla sunrise) daglig. Etter øyhoppinga ble det kibbutz i Israel, og der var det gratis øl hver fredag - say no more ... .
![]() |
#98 |
Epikur
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Da jeg var 18 ville det ikke ramlet meg inn i halvsøvne å reise til et skumpartysted. Jeg var forlest, "intellektuell" og svartkledd og ville sett på det som straff å være på Magaluf om det ikke var for å være tilbakelent, ironisk og betraktende.
![]() |
#99 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Da jeg var 18 var jeg på interrail. Jeg er glad mamma og pappa ikke vet hva jeg holdt på med.
![]() |
#100 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?Jeg kommer til å si nei den sommeren de er 17. (Har høstbarn) Året etter er de voksne og trenger ikke mors eller fars tillatelse.
![]() |
![]() |
|
|