|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg har elendige morgenrutiner. Eller, det er jo rutiner, men de kunne vært endret på.
|
|
|
#82 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg sørger for at huset er sånn noenlunde ryddig før jeg legger meg, og så smører jeg matpakker og legger fram klær til ungene (og gjerne til meg selv også) før jeg sier god natt. Men det viktigste for meg når det gjelder å få en god start på dagen, er å ha ha nokså romslig med alenetid på badet og foran PCen med en kaffekopp. Dette krever at jeg må stå opp før hanen galer, men det er absolutt verdt det. Og så er jeg heldigvis ekstremt utpreget A-menneske.( |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?I dag: stod opp 7, kopte litt på badet, kledde meg i treningstøy og brukte ti minutter på å kosevekke ungene. Spiste en banan og surret litt rundt, løp til jobb. DET er starten sin det!
|
|
|
#84 |
|
Glamorøs
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?
Åh, jeg tror jeg må adoptere denne lista, minus ett barn. Våre morgener er relativt greie altså, men ikke sånn superkoselige som dette.
|
|
|
#85 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Ja, det å spandere 10 minutter på å kose i dobbeltsengen føles som skikkelig luksus. Men jeg tror at for oss så sparer det både tid og energi. Jeg er ikke noen morning person, altså, men dette er faktisk ikke så verst.
|
|
|
#86 |
|
etterpåklokest
|
Skal vi se hvordan det egentlig er da. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg begynner aldri (som i møter opp på) på jobb 10.00, men det er stor forskjell på ikke ha noe slack på når man må møte (som man har med faste avtaler, elever/pasienter/kunder) eller om man bare må møte opp på kontoret en eller annen gang før kl. 9.00. See? |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Du jobber altså på VGS. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det er min favorittstart også |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?I dag sto eg opp til ein trassig (understatement) 7-åring...
|
|
|
#91 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?hva vi gjør for å få en god start på dagen? |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Rutinene våre avhenger av om jeg skal på jobb eller ikke. (jeg er kronisk syk og jobber bare 40%). Jobber ute 2 dager i uken. De dagene har vi strenge rutiner. De 3 andre dagene tar vi alt som det kommer.... Da står barna opp med mannen rundt kl.7. De tegner og skravler til rundt halv åtte, og så spiser de litt. Kl.8 står jeg opp. Da hender det mannen har fått på dem klær før han har gått i dusjen. Hvis ikke hjelper jeg til med det og lager matpakker. Så setter jeg på barnetv på en pc før jeg går på badet og steller meg. Så går jeg med barna til bhg rundt kl.9. Vi somler og bruker god tid. Ofte har vi rolleleker langs veien. Disse morgenene er hellige for meg som syk. Jeg lever på dem resten av dagen. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Trener og spiser frokost, tar en kaffe |
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Vi er jo ganske ferske barnehageforeldre og har bare ett barn (enn så lenge), så foreløpig har ikke morgenen vært noe stress hos oss. Vi har nok mye moro i vente.
|
|
|
|
#95 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Mannen og jeg har litt forskjellige rutiner, vi rekker aldri følge sammen, men det hender vi er sammen en stund på morgenen før jeg flyr avsted. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg står opp 7, kler på meg, krøller av og til håret litt. Jeg har gjerne iPhonen med litt svak hyggelig musikk, og er det litt kaldt setter jeg en liten vifteovn i passende høyde slik at jeg får opp temperaturen og humøret. Dette er min tid. Mannen står opp 7.15. Jeg vekker eldstemor og lillebror 7.20-7.30. Jeg henter klær til dem samtidig. Jeg får på dem tøy, ordner hår, de vasker ansiktet og går og spiser. Mens dette foregår går mannen på kjøkkenet og lager frokost til de to eldste + matpakker til dem. Mens de spiser, ca. 7.45, vekker jeg den trøtteste minstemor, og får ordnet henne. Mannen drar ca. 7.55, og vi drar 8.10 som regel. Av og til litt senere. De to eldste går på skolen som ligger 400 meter unna, og jeg leverer i barnehagen. Minstemor spiser der. Jeg rekker av og til et knekkebrød mellom slagene før jeg drar - og Pepsi Max. Jeg er på jobb ca. 8.30. Sminke meg gjør jeg på jobb. Vi dusjer alle kvelden før. |
|
|
|
![]() |
|
|