|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg er også alene på morgenen.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Vi har rimelig greie morgener synes jeg siden jeg jobber 80% (men er alene med barna, så de blir mitt ansvar hver morgen). Jeg og yngste rekker ofte å kose litt i sengen før vi står opp 0645/0655. Jeg dusjer, han kles på (eller gjør selv med hjelp, kommer helt an på humøret hans). Eldste vekkes forresten før jeg går i dusjen, men hun er helt i svime da. Så vekkes hun igjen etter min dusj og går på badet. Yngste ser da ofte litt tv og spiser gjerne noe, men han spiser hovedfrokosten i bhg med resten av barna der (de får frokost der). Jeg lager mat til meg (som jeg spiser på jobb når jeg kommer, ikke sulten før) og får i eldste frokost og lager matpakke til henne. Hender jeg rekker en kopp kaffe selv også og prater litt med henne. Det viktigste er i grunnen å få henne avgårde i tide til skolen.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg får best start på dagen når jeg ikke har undervisning 8.00. Da må jeg gå hjemmefra seinest 7.30 og siden det nesten alltid er jeg som får ungene av gårde om morgenen (mannen starter tidligere og har lenger vei) blir det alltid stress. Starter jeg 9.00 eller 10.00, har jeg tid til å spise knekkebrød og drikke te på jobb mens jeg i ro og fred får oversikt over hva som står på tapetet. Egentlig er det nok til at starten på dagen blir god. :enkel: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg hadde også hatt en god start på dagen hvis jeg begynte på jobb 10.
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?
Jeg begynner aldri (som i møter opp på) på jobb 10.00, men det er stor forskjell på ikke ha noe slack på når man må møte (som man har med faste avtaler, elever/pasienter/kunder) eller om man bare må møte opp på kontoret en eller annen gang før kl. 9.00. See? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Du jobber altså på VGS. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Jeg har elendige morgenrutiner. Eller, det er jo rutiner, men de kunne vært endret på.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Trener og spiser frokost, tar en kaffe |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?I dag: stod opp 7, kopte litt på badet, kledde meg i treningstøy og brukte ti minutter på å kosevekke ungene. Spiste en banan og surret litt rundt, løp til jobb. DET er starten sin det!
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Åh, jeg tror jeg må adoptere denne lista, minus ett barn. Våre morgener er relativt greie altså, men ikke sånn superkoselige som dette.
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det er min favorittstart også |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Ja, det å spandere 10 minutter på å kose i dobbeltsengen føles som skikkelig luksus. Men jeg tror at for oss så sparer det både tid og energi. Jeg er ikke noen morning person, altså, men dette er faktisk ikke så verst.
|
|
|
#13 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?I dag sto eg opp til ein trassig (understatement) 7-åring...
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?hva vi gjør for å få en god start på dagen? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Vi er jo ganske ferske barnehageforeldre og har bare ett barn (enn så lenge), så foreløpig har ikke morgenen vært noe stress hos oss. Vi har nok mye moro i vente.
|
|
|
|
#16 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Morgenrutinar - kva gjer du for å få ein god start på dagen?Mannen og jeg har litt forskjellige rutiner, vi rekker aldri følge sammen, men det hender vi er sammen en stund på morgenen før jeg flyr avsted. |
|
|
|
![]() |
|
|