Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 10:00   #81
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem kjøper barnejakker til kr 1800?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Trøste ja, det gjør de jammen. Jeg burde mao kjøpt dem da de hang på obs til 800.

09'ern min fikk sin vinterjakke på den måten.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke det er noe i veien med å kjøpe kvalitet. Forskjellen på å kjøpe en sofa til 70' og en barnejakke til 18' er at barnejakka byttes ut neste sesong. Sofaen er mest sannsynlig ment å vare livet ut. Jeg er ikke helt uenig i at pris følger kvalitet, men alt har et tak. Parajumpers, CG eller bergans er ikke proporsjonalt mye bedre enn mange billigere merker og man betaler da kun for merket. Og det syns jeg er snobberi.

Jeg tror man betaler for merket, ikke på en snobbete måte, men på en kjent, "trygg" denne-vet-jeg-er-bra-måte. Jeg kjenner Bergans, Bergans er bra, den holder ungen varm og tørr og den tåler mye. Jeg kunne sikkert testet ut flere jakker, som jeg forsåvidt har, men ikke funnet en like varm dunjakke til de små enda, så jeg venner stadig vekk tilbake til Bergansmerket.

Gammel 15-10-12, 10:02   #82
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror man betaler for merket, men ikke på en snobbete måte, men en kjent, "trygg" denne-vet-jeg-er-bra-måte. Jeg kjenner Bergans, Bergans er bra, den holder ungen varm og tørr og den tåler mye. Jeg kunne sikkert testet ut flere jakker, som jeg forsåvidt har, men ikke funnet en like varm dunjakke til de små enda, så jeg venner stadig vekk tilbake til Bergansmerket.

Joda, jeg kan til dels være enig i den, og gjør det til en viss grad selv også. F.eks. har jeg funnet meg veldig til rette med Norrøna, og kjøper omtrent alt turtøy derifra. Men det er til meg, som ikke vokser ut av klær. Men ingen skal få meg til å tro at det er hovedårsak ved valg av CG og Parajumpers, gitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:04   #83
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg synes det er forskjell på dresser og jakker. Vi bruker jakke lite, bare frem og tilbake til barnehagen og til butikken osv. Dressen brukes mange timer hver dag.

Sånn tenker jeg også. Til og fra barnehagen og til butikken, bruker ungen jakke fra H&M, mens i bhg. har han Reimadress. I år har vi være superheldige og arvet en Reimadress, så vi har to, og folk må mer enn gjerne få tro jeg er snobbete nok til å kjøpe to Reimadresser om de vil det. Jeg har heller aldri betalt fullpris for noen av dressene hans, og jeg kjøper ikke egen vinterdress, men bytter til tykkere eller tynnere ulldress inni etter været.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:08   #84
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For oss er dette ikke aktuelt. Jeg har tre unger som skal kles opp hver vinter og da har jeg ikke råd til sånne priser. I stedet prøver jeg vel å finne klær i mellomklassen, gjerne på salg. Og jeg tror ikke barna mine fryser mye eller blir lett våte. (Bortsett fra han mellomste, han ruller seg i sølepytter tror jeg.)

Når vi kun hadde den eldste må jeg innrømme at det nok gikk mye i danske retromerker og nøstebarn. Men nå når jeg har tre stykker, så handler vi mye på kjedebutikker og jeg gidder ikke håndvaske ubehandlet ull.

zinatara er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:08   #85
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Hva er det som går under billigeklær da og hva er dyre klær?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:09   #86
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Joda, jeg kan til dels være enig i den, og gjør det til en viss grad selv også. F.eks. har jeg funnet meg veldig til rette med Norrøna, og kjøper omtrent alt turtøy derifra. Men det er til meg, som ikke vokser ut av klær. Men ingen skal få meg til å tro at det er hovedårsak ved valg av CG og Parajumpers, gitt.

Min smertegrense går rundt 1500 for de som er i vekst fremdeles, jeg har i tillegg yngre barn som arver av de store, og jeg er egentlig veldig enig med kattas uttalelser om dyre vs. rådyre klær til 5-6000 kroner. Jeg tror ikke ei dunjakke til 300 gjør samme nytten som ei til 1800, men at forskjellene mellom ei jakke til 1800 og en til 6000 er marginale. De bruker kanskje gulltråd i CG-jakkene?

Gammel 15-10-12, 10:10   #87
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg oppdaget eldstes jakke på tilbud på Norby, til 2500,-. Vi kjøpte den i fjor høst til 1200,- og det var helt på smertegrensen for meg. Vi er fem som skal ha utstyr og kan ikke forsvare en slik pris.

Gammel 15-10-12, 10:19   #88
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Her i huset er det vel kun far som kjøper seg så dyre klær.
Men han er voksen og tjener pengene sine selv, så det legger ikke jeg meg borti.

Ungene får ikke under noen omstendighet så dyre jakker eller klær/sko.
Snuppa har endel dyre ting, men da har hun gjerne spyttet i endel penger selv, eller kjøpt de for egne penger.

Pompen har i år et stk Reimatec + dress kjøpt brukt, et stk Legotec dress kjøpt på salg til kr 400,- , en Reimatec jakke kjøpt brukt her inne, og en parkas kjøpt på Kappahl. Parkasen var nok den dyreste.

Jeg liker at klærne har kvalitet, at de er vanntette og puster godt for min lille dampmaskin. Men jeg liker ikke pengene det koster. Vi prøvde en vårdress fra Cubus en gang. Bhg sa vi måtte sende med noe annet, for den var våt på innsiden. Pustet visst ikke som det sto at den skulle. Det nyttet bare ikke for pompen å bruke den. Han ble gjennomsvett. Så da har jeg gitt opp det prosjektet. Da blir det brukt kvalitetstøy heller.

Vanlig innetøy er en salig blanding, alt ettesom hva jeg får tak i til en fornuftig pris.

Gammel 15-10-12, 10:19   #89
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde ikke gjort det, uansett om jeg hadde økonomi til å gjøre det.
Jakker til rundt 300-700 holder mer enn godt nok. Har vert kjempefornøyde med "vanntette" jakkene fra Cubus feks.

Eneste jeg bruker å priorotere å kjøpe noe "ordentligere" til barna, er vintersko/bruks-sko generelt.

Gammel 15-10-12, 10:29   #90
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ikke jeg. Det skal litt til før jeg kjøper jakke til meg selv til den prisen også. :gjerrig:

Jeg var på jakt etter "mellomjakke" til minste, siden lag på lag med ull har fungert heller dårlig siden hun begynte på skolen. Den eneste jeg fant som jeg likte kostet nesten 2000, det var en Bergans vattert-et-eller-annet. Hun har fortsatt ikke fått jakke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:32   #91
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Min smertegrense går rundt 1500 for de som er i vekst fremdeles, jeg har i tillegg yngre barn som arver av de store, og jeg er egentlig veldig enig med kattas uttalelser om dyre vs. rådyre klær til 5-6000 kroner. Jeg tror ikke ei dunjakke til 300 gjør samme nytten som ei til 1800, men at forskjellene mellom ei jakke til 1800 og en til 6000 er marginale. De bruker kanskje gulltråd i CG-jakkene?

Jeg tror nok at det finnes dunjakker til 300 som kan gjøre nytten, men det er ikke alltid jeg gidder å ta sjansen (jeg hadde faktisk en fantastisk dunparkas fra HM i seks år) og kjøper derfor ting i mellomskiftet. Klær fra POP f.eks. som ligger på rundt 5-600, eller dyrere merker på salg. Men fra der og oppover tror jeg det kun er marginale forskjeller. Om jeg hadde flere barn som skulle arve kunne jeg nok lagt mer i det, og fordelt de 12-1500 utover flere barn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 10:36   #92
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Jeg hadde ikke gjort det, uansett om jeg hadde økonomi til å gjøre det.
Jakker til rundt 300-700 holder mer enn godt nok. Har vert kjempefornøyde med "vanntette" jakkene fra Cubus feks.

Jeg tror nok du må innse at det er forskjell på alder hos barna også. Vanntett er ikke det viktigste for min frysepinn på 13, for eksempel. Hun trenger dog ikke en CG-jakke for å være varm, men dunjakke i voksenstørrelse koster fort tusenlappen.

Gammel 15-10-12, 10:40   #93
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det forskjell på å kjøpe dunjakker til over tusenlappen (= gjør ikke) og vind/vanntette jakker til den summen. Det er sjelden det blir så kaldt her vi bor at man har bruk for en eller annen spinndyr gåsedunjakke. Og de dagene det er på det kaldeste, løser vi det med ull innerst, fleece/ullflece under dunjakken og en vanlig dunjakke i 500 kr. klassen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 12:21   #94
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg tror nok du må innse at det er forskjell på alder hos barna også. Vanntett er ikke det viktigste for min frysepinn på 13, for eksempel. Hun trenger dog ikke en CG-jakke for å være varm, men dunjakke i voksenstørrelse koster fort tusenlappen.

Tja, joda men...:

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

For meg er det forskjell på å kjøpe dunjakker til over tusenlappen (= gjør ikke) og vind/vanntette jakker til den summen. Det er sjelden det blir så kaldt her vi bor at man har bruk for en eller annen spinndyr gåsedunjakke. Og de dagene det er på det kaldeste, løser vi det med ull innerst, fleece/ullflece under dunjakken og en vanlig dunjakke i 500 kr. klassen.

...støtter nok rine i dette. Ekstra ull/ dobbelt lag ull under, og man holder seg varme nok. Skal vere innmari kaldt om ikke.

Gammel 15-10-12, 12:31   #95
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine unger sliter helt vanvittig på klær og sko, vokser som ugress, og glemmer igjen det utroligste på de utroligste steder. Her går det i billigmerker i klær, en del dyrere i sko, men det er fordi jeg fortsatt har et lønnlig håp om å finne et par sko som ikke får hull etter to måneder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 12:44   #96
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De to eldste her har boblejakke fra Bergans til 1200 kr, de fikk den til bursdagen, Minsten fikk også da det hang en til 50%.
Jeg har kjøpt jakker til de til 1999 kr, men da var de til halv pris

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 13:21   #97
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Å kjøpe jakke til 1800 er ikkje aktuelt her. Eldste er nok ferdig utvokst og er i ferd med å få ein svært dyr smak, men så lenge ho event. må legge til dei ekstra summane sjølv, begrensar det seg.

Men eg er flink til å finne ting på salg, så jentene har jakker som ordinært ligg rundt tusenlappen, men som er kjøpt på 50 - 60% salg. Då er det gode vinterjakker, både dunjakker til bruk i veldig kaldt vêr, og varme og vanntette jakker til bruk til fuktigare vintervêr.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-12, 13:23   #98
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Bruker ikke så mye på et enkelt plagg nei.

Gammel 15-10-12, 13:25   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk med mer penger enn vett.

:gidder ikke lese tråden:

Gammel 15-10-12, 13:33   #100
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Innmari kaldt, ja. -20 er det ikke då rent sjelden, jeg sluttet først å fryse når jeg fikk dunkåpe. Det samme gjelder 13-åringen. Poenget mitt er at barn og ungdom ikke nødvendigvis har samme behov.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.